Rely Sardinia patří v šampionátu mistrovství světa k jedné z nejdrsnějších, ale také nejmladších rely. Její tratě jsou známé především tím, že je lemují obrovské balvany. I sebemenší chyba se může posádce velmi škaredě vymstít.Kluzký asfalt horských cest v okolí San Rema znali účastníci mistrovství světa již od roku 1973. Světový šampionát se ale vydal cestou snižování počtu asfaltových soutěží, a proto se Italská rely nyní jezdí na Sardinii po prašných šotolinových cestách.K přesunu na středomořský ostrov ale organizátory soutěže přinutily určitě také přetrvávající problémy, které se v posledních letech v okolí San Rema nedaly přehlédnout, ať už šlo o doslova „přehuštění“ tratí diváky, či samotnou, někdy doslova chaotickou, organizaci rely. Změna místa konání italské soutěže se dá svým způsobem označit také za návrat k původním kořenům soutěže, respektive k šotolinovým etapám, které jsme v minulosti mohli vídávat na prašných cestách ve vinicích okolo Arezza.Rychlostní zkoušky jsou rychlé, úzké, technicky náročné a povrch tratí je celkem rozmanitý. Mnoho z nich se jede na pozemcích patřících soukromým osobám. Některé jsou pokryty jemnou vrstvou písku a připomínají rychlostní zkoušky Argentinské rely.Italská rally se jede ve stejném regionu, kde se jezdila Rely Costa Smeralda, bývalý podnik mistrovství Evropy. Na jezdce čeká celkem 344.94 ostrých kilometrů. V minulém roce soutěž vyhrál Sébastien Loeb s vozem Citroën Xsara WRC.Startovní listinu si můžete prohlédnout zde.
Michael Daněk