Vozy Peugeot 3008DKR Maxi získaly první tři místa

V etapě plné obdivuhodných dun PEUGEOT Total zaznamenal opět úspěšný den, a to i přestože byl poznamenán pro celý tým závažnou ztrátou. Posádky Loeb/Elena, Sainz/Cruz a Peterhansel/Cottret se sice postaraly o získání prvních tří míst jak v etapě, tak v celkovém pořadí, dvojnásobné vítěze Silk Way Rallye Cyrila Desprese a Davida Casteru ale postihla nehoda, při které vážně poškodili pravou zadní část vozu 3008DKR Maxi a která zmařila jejich naděje na první vítězství v Dakaru.

4. ETAPA SAN JUAN DE MARCONA – SAN JUAN DE MARCONA

Sébastien Loeb/Daniel Elena vyhráli svou první etapu v Rallye Dakar 2018 a vyhoupli se na celkově druhé místo. Francouzsko-monacká dvojice měla klidný den a ve 330 km dlouhé etapě, jejíž součástí byl jeden z nejdelších nepřerušovaných pouštních úseků v historii Dakaru, nemusela čelit žádným větším problémům.

Carlos Sainz zahájil den špatným startem, když spolu se svým spolujezdcem Lucasem Cruzem uvízli v písku a pak měli defekt pneumatiky. Po překonání těchto překážek jeli spolehlivě až do cíle a zajeli druhý nejrychlejší čas v etapě. Polepšili si tak v celkovém pořadí, kde už vystoupali na třetí místo.

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret více než zdvojnásobili svůj náskok ve vedení i přesto, že svou cestu obtížnou etapou zdaleka nepovažují za dokonalou kvůli několika drobných problémům. Nicméně jejich konečný třetí nejrychlejší čas zdůraznil úctyhodnou konzistentnost této zkušené dvojice.

Zklamání přišlo pro Cyrila Desprese a Davida Casteru, kteří v polovině etapy najeli na kámen. Team PEUGEOT Total nyní dělá vše proto, aby vozu č. 308 umožnil návrat do bivaku a pokračování v zítřejší etapě, byť se značnou penalizací.

KLASIFIKACE VE 4. ETAPĚ:

1. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 3 h 57 min 53 s

2. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +1 min 35 s

3. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +3 min 16 s

4. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +34 min 36 s

5. Eugenio Amos (ITA)/Sébastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +35 min 46 s

6. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +40 min 29 s

7. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +41 min 05 s

8. Bernhard Ten Brinke (NED)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +42 min 22 s

9. Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Timo Gottschalk (DEU), Mini 2WD, +43 min 05 s

10. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +47 min 04 s

KLASIFIKACE PO 4. ETAPĚ:

1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 10h36 min 07 s

2. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +6 min 55 s

3. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +13 min 06 s

4. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +58 min 48 s

5. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 10 min 24 s

6. Eugenio Amos (ITA)/Sébastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +1 h 19 min 42 s

7. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +1 h 21 min 09 s

8. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 21 min 47 s

9. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +1 h 22 min 44 s

10. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +1 h 35 min 30 s

Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306) – 1. ve 4. etapě/2. v celkové klasifikaci: „Dnes to byla zábava, i když etapa byla dlouhá a komplikovaná, se spoustou dun a docela mimořádným startem podél pláže. Terén byl obtížný, důležité bylo neuvíznout, takže si myslím, že pár lidí při této etapě ztratilo hodně času. My jsme však naštěstí projeli a etapu vyhráli. Úžasné je, že jen o minutu, takže všichni zůstáváme s minimálními rozdíly mezi sebou a je to opravdu těsné. Zítra pojedeme poprvé po silnici a navigace bude obtížná, takže bude důležité pohybovat se blízko našich týmových kolegů.“

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303) – 2. ve 4. etapě/3. v celkovém pořadí: „Byl to nesnadný začátek dne, neboť jsme ihned uvízli. Přišli jsme o sedm nebo osm minut, ale pak jsme dojeli Nassera Al-Attiyaha a postihl nás defekt pneumatiky, takže jsme museli zastavit a vyměnit ji. Potom jsme byli schopni pokračovat a neměli jsme už žádné další problémy. Tak jako vždy na Dakaru musíte být ostražití, ale konečný výsledek pro nás dnes byl nakonec dobrý.“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300) – 3. ve 4. etapě/1. v celkovém pořadí: „Především jsem zklamán kvůli svému příteli Cyrilovi. Pokud jde o mne, na začátku to bylo docela stresující, neboť jsme zahajovali etapu bok po boku: taková situace není nikdy jednoduchá! Avšak ve chvíli, když jsme přijeli k prvnímu kaňonu, jsme vedli, a to bylo dobré, protože všichni ostatní se pak museli vypořádat spíše s prachem než s námi. Pak to bylo v pořádku až na jeden okamžik, kdy nám uprostřed dun pneumatika sjela z ráfku, a my jsme ztratili čas výměnou, neboť ve zvedáku byl písek. Nakonec jsme mysleli, že jsme spolu s Carlosem minuli kontrolní bod a jeli jsme zpět, abychom ho našli. Bylo to mrzuté, protože v té chvíli jsme měli nejrychlejší čas. Takže to není dokonalá etapa, ale jsme zde a v čele.“

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308) – Zastavil na trati: „Nejsem si tak úplně jistý tím, co se přesně stalo. Přijížděli jsme pozvolna, brzdili a přejeli kámen, který se z ničeho nic vymrštil a utrhl pravý zadní konec auta a způsobil velkou škodu. Dá se to spravit, ale ne dříve než pozdě v noci. Budeme muset počkat na nákladní automobil. Je těžké se vypořádat s tím, co se stalo, protože to bylo tak pomalé místo – nic zvláštního byste od něj nečekali.“

VÍTE, ŽE?

Držitelé devíti titulů mistrů světa v rallye za sebou Sébastien Loeb a Daniel Elena zahájili svou kariéru s Peugeotem. Loeb jel rallye poprvé v roce 1997 za volantem vozu Peugeot 106 Rallye, se kterým soutěžil ve značkovém poháru Volant Peugeot. Elena zahájil svou kariéru v motorsportu jako jezdec – s Peugeotem 106 Rallye jel také Rallye Monte-Carlo v letech 1997 a 1998.

Příští etapa

5. etapa (středa 10. ledna): San Juan De Marcona – Arequipa. Z 932 km bude 267 km měřených úseků.

Nejdelší etapa soutěže (více než 900 km) se skládá ze dvou paralelních etap. Auta nejprve absolvují sektor B (67 km) a poté budou pokračovat za motocykly v sektoru A (200 km). Tato etapa by mohla být nejnáročnější z prvního týdne. Soutěžící projedou poprvé přes mýtickou pláž Tanaca, kde budou v úseku dlouhém 30 km čelit obrovským dunám. Cesta, která je zavede zpět do Arequipa, bude nejdelší v soutěži (508 km).

10.1.2018 5:00 | zdroj: Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist