Vozy Peugeot 3008DKR Maxi získaly první tři místa

V etapě plné obdivuhodných dun PEUGEOT Total zaznamenal opět úspěšný den, a to i přestože byl poznamenán pro celý tým závažnou ztrátou. Posádky Loeb/Elena, Sainz/Cruz a Peterhansel/Cottret se sice postaraly o získání prvních tří míst jak v etapě, tak v celkovém pořadí, dvojnásobné vítěze Silk Way Rallye Cyrila Desprese a Davida Casteru ale postihla nehoda, při které vážně poškodili pravou zadní část vozu 3008DKR Maxi a která zmařila jejich naděje na první vítězství v Dakaru.

4. ETAPA SAN JUAN DE MARCONA – SAN JUAN DE MARCONA

Sébastien Loeb/Daniel Elena vyhráli svou první etapu v Rallye Dakar 2018 a vyhoupli se na celkově druhé místo. Francouzsko-monacká dvojice měla klidný den a ve 330 km dlouhé etapě, jejíž součástí byl jeden z nejdelších nepřerušovaných pouštních úseků v historii Dakaru, nemusela čelit žádným větším problémům.

Carlos Sainz zahájil den špatným startem, když spolu se svým spolujezdcem Lucasem Cruzem uvízli v písku a pak měli defekt pneumatiky. Po překonání těchto překážek jeli spolehlivě až do cíle a zajeli druhý nejrychlejší čas v etapě. Polepšili si tak v celkovém pořadí, kde už vystoupali na třetí místo.

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret více než zdvojnásobili svůj náskok ve vedení i přesto, že svou cestu obtížnou etapou zdaleka nepovažují za dokonalou kvůli několika drobných problémům. Nicméně jejich konečný třetí nejrychlejší čas zdůraznil úctyhodnou konzistentnost této zkušené dvojice.

Zklamání přišlo pro Cyrila Desprese a Davida Casteru, kteří v polovině etapy najeli na kámen. Team PEUGEOT Total nyní dělá vše proto, aby vozu č. 308 umožnil návrat do bivaku a pokračování v zítřejší etapě, byť se značnou penalizací.

KLASIFIKACE VE 4. ETAPĚ:

1. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 3 h 57 min 53 s

2. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +1 min 35 s

3. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +3 min 16 s

4. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +34 min 36 s

5. Eugenio Amos (ITA)/Sébastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +35 min 46 s

6. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +40 min 29 s

7. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +41 min 05 s

8. Bernhard Ten Brinke (NED)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +42 min 22 s

9. Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Timo Gottschalk (DEU), Mini 2WD, +43 min 05 s

10. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +47 min 04 s

KLASIFIKACE PO 4. ETAPĚ:

1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 10h36 min 07 s

2. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +6 min 55 s

3. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +13 min 06 s

4. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +58 min 48 s

5. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 10 min 24 s

6. Eugenio Amos (ITA)/Sébastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +1 h 19 min 42 s

7. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +1 h 21 min 09 s

8. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 21 min 47 s

9. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +1 h 22 min 44 s

10. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +1 h 35 min 30 s

Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306) – 1. ve 4. etapě/2. v celkové klasifikaci: „Dnes to byla zábava, i když etapa byla dlouhá a komplikovaná, se spoustou dun a docela mimořádným startem podél pláže. Terén byl obtížný, důležité bylo neuvíznout, takže si myslím, že pár lidí při této etapě ztratilo hodně času. My jsme však naštěstí projeli a etapu vyhráli. Úžasné je, že jen o minutu, takže všichni zůstáváme s minimálními rozdíly mezi sebou a je to opravdu těsné. Zítra pojedeme poprvé po silnici a navigace bude obtížná, takže bude důležité pohybovat se blízko našich týmových kolegů.“

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303) – 2. ve 4. etapě/3. v celkovém pořadí: „Byl to nesnadný začátek dne, neboť jsme ihned uvízli. Přišli jsme o sedm nebo osm minut, ale pak jsme dojeli Nassera Al-Attiyaha a postihl nás defekt pneumatiky, takže jsme museli zastavit a vyměnit ji. Potom jsme byli schopni pokračovat a neměli jsme už žádné další problémy. Tak jako vždy na Dakaru musíte být ostražití, ale konečný výsledek pro nás dnes byl nakonec dobrý.“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300) – 3. ve 4. etapě/1. v celkovém pořadí: „Především jsem zklamán kvůli svému příteli Cyrilovi. Pokud jde o mne, na začátku to bylo docela stresující, neboť jsme zahajovali etapu bok po boku: taková situace není nikdy jednoduchá! Avšak ve chvíli, když jsme přijeli k prvnímu kaňonu, jsme vedli, a to bylo dobré, protože všichni ostatní se pak museli vypořádat spíše s prachem než s námi. Pak to bylo v pořádku až na jeden okamžik, kdy nám uprostřed dun pneumatika sjela z ráfku, a my jsme ztratili čas výměnou, neboť ve zvedáku byl písek. Nakonec jsme mysleli, že jsme spolu s Carlosem minuli kontrolní bod a jeli jsme zpět, abychom ho našli. Bylo to mrzuté, protože v té chvíli jsme měli nejrychlejší čas. Takže to není dokonalá etapa, ale jsme zde a v čele.“

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308) – Zastavil na trati: „Nejsem si tak úplně jistý tím, co se přesně stalo. Přijížděli jsme pozvolna, brzdili a přejeli kámen, který se z ničeho nic vymrštil a utrhl pravý zadní konec auta a způsobil velkou škodu. Dá se to spravit, ale ne dříve než pozdě v noci. Budeme muset počkat na nákladní automobil. Je těžké se vypořádat s tím, co se stalo, protože to bylo tak pomalé místo – nic zvláštního byste od něj nečekali.“

VÍTE, ŽE?

Držitelé devíti titulů mistrů světa v rallye za sebou Sébastien Loeb a Daniel Elena zahájili svou kariéru s Peugeotem. Loeb jel rallye poprvé v roce 1997 za volantem vozu Peugeot 106 Rallye, se kterým soutěžil ve značkovém poháru Volant Peugeot. Elena zahájil svou kariéru v motorsportu jako jezdec – s Peugeotem 106 Rallye jel také Rallye Monte-Carlo v letech 1997 a 1998.

Příští etapa

5. etapa (středa 10. ledna): San Juan De Marcona – Arequipa. Z 932 km bude 267 km měřených úseků.

Nejdelší etapa soutěže (více než 900 km) se skládá ze dvou paralelních etap. Auta nejprve absolvují sektor B (67 km) a poté budou pokračovat za motocykly v sektoru A (200 km). Tato etapa by mohla být nejnáročnější z prvního týdne. Soutěžící projedou poprvé přes mýtickou pláž Tanaca, kde budou v úseku dlouhém 30 km čelit obrovským dunám. Cesta, která je zavede zpět do Arequipa, bude nejdelší v soutěži (508 km).

10.1.2018 5:00 | zdroj: Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist