Trabant Turbo Quattro: Šílená přestavba s 270 koňmi zdolá stovku za 4,5 sekundy

Trabík s motorem 1.8 Turbo o výkonu 270 koní, točivém momentu 370 Nm a pohonem všech kol Quattro je správná šílenost, která způsobí pozdvižení, kamkoliv přijede.

Trabant 601 je jedním z aut, které se pomalu vytrácí z našich myslí. Přestože se jich od roku 1963 do roku 1990 vyrobilo na 2,8 milionu, na silnici je už žádného „Tráboše“ téměř nepotkáte. Prostě se vypařili…

Anebo si je sběratelé drží v úschově, aby pak za ně inkasovali slušný balík peněz. Originální Trabant 601 ve slušném stavu kdysi stál lahev rumu, dnes je už ale ceněnou záležitostí, takže zavřít nějakého do stodoly je celkem slušná investice.

Jeden majitel z polského Řešova jednoho takového má už 14 let, místo originálního stavu se však rozhodl jít cestou šílené úpravy. Nejprve vyměnil původní čtyřtaktní čtyřválec 1,1 litru z modernizovaného Trabantu 601 za větší o objemu 1,3 litru, poté následovala šestnáctistovka a nakonec dvoulitr z Volkswagenu Golf GTI.

Poslední úpravou byl swap motoru 1.8 Turbo z Audi TT, který byl dodatečnými úpravami naladěn na 270 koní a 370 Nm. Stejné auto se také stalo dárcem pohonu všech kol prostřednictvím spojky Haldex, pocházejí z něj také brzdy o rozměrech 312 mm vpředu a 256 mm vzadu nebo systém ABS a ESP.

Podvozek je kompletní přestavbou domácí výroby a stojí na 16″ plechových kolech s pneumatikami Toyo Proxes T1-R o rozměru 195/45 R16. Kolik takhle zběsilot váží, to se tvůrce nezmiňuje, nicméně na stovku se dostane za 4,5 sekundy a na maximálních 200 km/h za 15,5 sekundy. Slušná raketa, co říkáte?

26.11.2015 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist