Toyota GT 86 sedan (2016): turbomotor od Subaru, 300 koní, pohon všech kol a bude i kabrio

Spolupráce koncernů Toyota a FHI se dost možná prohloubí. Sedan GT 86 má převzít přeplňované boxery o výkonu 300 koní a ve vývoji je i hybrid a čtyřkolka.
toyota-gt-86-sedan-2016-turbomotor-od-subaru-300-koni-pohon-vsech-kol-a-bude-i-kabrio.jpgCelá galerie 7 Zdroj: archiv redakce

O možném rozsáhlejším využití platformy modelu GT 86 (s motorem vpředu a pohonem zadních kol) jsme se již párkrát zmínili a jak se nyní zdá, ani po delší době tyto zprávy nevyšuměly jen tak do prázdna. Aktuálně na dané téma upozorňují kolegové z australského Motoringu, kterým se ozvalo několik zdrojů blízkých automobilce s nejčerstvějšími zprávami.

Informátoři údajně tento týden potvrdili, že Toyota ještě letos doplní dvoudveřové kupé druhou, přímo odvozenou karosářskou variantou vycházející z konceptu FT-86 Open. Kabriolet s délkou 4240 mm si má podle očekávání ponechat plátěnou střechu a pohánět jej bude původní dvoulitrový benzínový boxer o výkonu 200 koní.

Pokud můžeme konfidentům skutečně věřit, sedan dorazí v roce 2016 a jeho technika bude poněkud rozmanitější než v případě standardního GT 86. Předně je nutné zmínit, že vůz má být prodloužen až o 510 milimetrů na celkových 4,75 mm, přičemž minimálně 100 mm má připadnout na rozvor, aby nabídl dost místa v podélném směru nejméně čtyřem dospělým cestujícím. Šířka pravděpodobně zůstane identická, auto nicméně naroste do výšky na nějakých 1385 milimetrů.

Značné změny proběhnou nejen na karoserii ale také pod přední kapotou. Pro větší a těžší vůz Toyota opět převezme ploché čtyřválce od Subaru, tentokrát ale v provedení DIT s turbodmychadlem a výkonem kolem 300 koní. Verze pro Japonsko bude mít objem 2,0 litru, zatímco exportní varianta dostane motor s objemem 2,5 l. Pohonné jednotky mají být kromě manuálu k dispozici rovněž s osmistupňovým automatem a ve vývoji je též hybrid s pohonem všech kol.

Jestli jsou prameny australských kolegů spolehlivé, v tuto chvíli asi nezjistíme, každopádně pokud se koncem roku produkční kabrio GT 86 skutečně objeví, bude to signál, že by zprávy o duchovním nástupci Corolly KE70 nemusely být pouze kachnou.

zdroj: Motoring.com.au, ilustrace: ozft86.com.au

2.5.2014 4:53| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist