Kottás: Auta, která by se měla jmenovat jinak

Jména některých aut jsou špatně. Ačkoliv by to asi v žádném z případů nebylo marketingově správně, kdyby bylo po mém, některá auta by se jmenovala úplně jinak.

Jména některých aut jsou špatně vymyšlená, tedy alespoň z našeho idealizovaného pohledu. Marketingové oddělení každé automobilky to má vždycky dobře promyšlené. Ačkoliv by to asi v žádném z případů nebylo obchodně správně, kdyby bylo po mém, některá auta by se jmenovala úplně jinak. Mám totiž pocit, že automobilky v některých případech skutečně šláply vedle, když vymýšlely, jak se bude nový model jmenovat. Kdybych měl tu moc, tato auta bych okamžitě přejmenoval.

Škoda Rapid by se jmenovala Škoda Popular
Škoda Rapid je prosté a levné auto, které bude mezi lidmi populární, stejně jako předválečná Škoda Popular, která automobilku vymrštila na vrchol. Název Rapid si měla Škodovka ponechat pro kupé se splývavou zádí, nebo jiný podobný sportovní model. S největší pravděpodobností asi nikdy nic takového nevznikne, ale přesto, jenom pro jistotu, kdyby náhodou. Už jenom proto, abychom mohli snít…

Toyota GT86 by se jmenovala Toyota Hachiroku
Spousta lidí, a patřím k nim i já, Toyotě GT86 říká familiárně „Hačina“ nebo „Hachiroku“, podle japonských číslic osm a šest. Když už nemohlo malé sportovní kupé dostat žádné jiné legendární jméno, mohlo alespoň nějaké nové založit. Tohle by znělo o mnoho melodičtěji, než strohá kombinace písmen a číslic.

Subaru WRX STI by se jmenovalo Subaru Impreza WRX STI
Pro nás bude Impreza vždycky ta s kufrem a obrovským křídlem. Tečka. Název by se mohl vrátit, zvlášť potom, co z nabídky odpadla „obyčejná“ Impreza…Ferrari F150 LaFerrari by se jmenovalo Ferrari F70
Slovo LaFerrari sice dává světu znamení, že je nejnovější přírůstek ve stáji vzpínajících se hřebců TÍM jediným a nejdokonalejším Ferrari, ale pokud se jedná o vlajkovou loď oslavující výročí založení automobilky, označení Ferrari F70 by mělo hlubší historický význam.

Fiat 500L Living by se jmenovalo Fiat 700
Je pochopitelné, že se snaží Fiat z retro značky 500 vytřískat co nejvíc, ale číslování odstupňované po stovkách by nejenže mělo jakýsi historický odkaz, ale dávalo by také dokonalý smysl. Fiat 500 by bylo městské vozítko, jak jej známe nyní, Fiat 500L by mohl mít logicky vyšší označení Fiat 600, a konečně Fiat 500L Living by naopak mohl nést označení Fiat 700 na znak toho, že odveze sedm lidí. A ano, slovní označení Cinquecento, Seicento a Settecento by bylo naprosto geniální.

Mini Countryman by se jmenovalo Mini Maxi
Tak nám Mini nějak povyrostlo. Nic proti ničemu, trh si taková auta žádá a automobilce nemůžeme mít za zlé, že sytí trh. Každý si musí hájit svoje zájmy. Ale nelze si nevšimnout, že dnešní Mini už dávno nejsou mini. Některá jsou docela maxi. Co kdyby to měla také v názvu? Jednoduše byste přišli do showroomu a řekli si, jak chcete velké auto, jestli mini, midi nebo maxi. Bylo by to snadné jako objednání hranolek ve fastfoodu…BMW X5 xDrive M50d by se jmenovalo BMW X550xd
Na tomto konkrétním modelu je patrné, jak je současné značení BMW komplikované. V dnešní době downsizingu by asi jen těžko mohlo označení korespondovat s objemem motoru, alespoň nějaký jednoduchý řád, jako za starých časů, by však bylo možné oživit. Navíc označení nových SUV písmenem X by do něj šlo elegantně zakomponovat, a to rovnou na začátek.

Mercedes-Benz A45 AMG by se jmenoval Mercedes-Benz A200 AMG
Marketingoví komunikátoři nemohou dopustit, aby novější model měl v označení nižší číslo, přestože došlo k downsizingu. Jenže když je pod kapotou „pouze“ čtyřválcový dvoulitr, vypadá více jak dvojnásobně vyšší označení trochu nepatřičně.

Lexus LFA by se jmenoval Toyota Supra
Účtovat si deset milionů korun za Lexus je troufalé, účtovat si deset milionů korun za Toyotu je vyloženě drzost. Přesto tak trochu cítím, že je Lexus LFA duchovním nástupcem Toyoty Supra, jejíž jméno by krásně vystihovalo technologický vrchol, kterého moderní supersport dosáhl.

3.7.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist