Toyota vyvíjí kompaktní sedan na platformě GT86

Tak jako Toyota vdechla zpátky život kultu jménem AE86, by mohlo nyní dojít k reinkarnaci poněkud staršího a méně známého sedanu s pohonem zadních kol KE70.

Už v době, kdy Toyota oficiálně potvrdila příchod sportovního kupé GT86 s pohonem zadních kol se začalo v zákulisí proslýchat o tom, že japonská automobilka zvažuje hned několik dalších modelů postavených na stejných základech, aby tím snížila náklady na vývoj platformy vracející zpátky do hry klasickou koncepci. Mluvilo se tehdy o kabrioletu, kompaktním sedanu a kombíku připomínajícího spíše shooting brake než užitkový vůz, vhledem k rané fázi však nebylo jisté, jestli se tyto informaci zakládají na pravdě.

Po představení konceptu kabrioletu pojmenovaného FT-86 Open na letošním ženevském autosalonu bylo zřejmé, že zdroje uvnitř automobilky minimálně v jednom případě nelhaly. A přestože je osud otevřené GT86 kvůli obrovské poptávce po kupé (ale též z obav o prodejnost druhé karosářské varianty kvůli navýšení ceny a zhoršení jízdních vlastností) velmi nejistý, Toyota zřejmě nabídne velmi slušnou satisfakci.

Podle kolegů z australské stránky Motoring jim jejich informátor blízky automobilce potvrdil, že vedení Toyoty již dalo zelenou vývoji dalšímu modelu v pořadí, konkrétně malé čtyřdveřové zadokolce. Zdroj říká, že nový sportovní sedan zacílí na klientelu, která kdysi pilovala své řidičské dovednosti na strojích, jako byly Toyota AE86, KE70, Nissan Silvia, Mazda RX-7 či Honda S2000.

Aby z GT86 vznikl plnohodnotný čtyř, respektive pětisedadlový automobil, konstruktéři prodlouží rozvor náprav nejméně o 100 mm. Z uvažovaných pohonných jednotek je údajně prakticky jistý plochý dvoulitrový čtyřválec od Subaru o výkonu 200 koní, pravděpodobná je též varianta se zvětšeným objemem na 2,5 l a výkonem 260 koní, kterou má dostat GT86 po faceliftu a konfidenti potvrdili rovněž hybridní ústrojí chystané po nástupce současné osmdesát šestky.

Detaily benzín-elektrického pohonu zatím známé nejsou, technologie Hybrid R však má být výkonově i zaměřením někde jinde a nemá se orientovat pouze nízkou spotřebu jako dosavadní systém Hybrid Synergy Drive. Pokud je skutečně pravdou to, co naznačují kuloáry, bude mít hybridní sedan 86 kolem 272 koní.

Design sportovní limuzíny známý není, z dostupných náznaků a informací se jej však pokusili vystihnout grafici japonského magazínu Holiday Auto. Naznačují přitom, že hrany a zlomy na karoserii mají připomínat detaily samurajského meče katany. Podobně nejasný je také termín uvedení vozu na trh, proslýchá se však, že by se tak mohlo stát koncem roku 2015 anebo na počátku roku 2016.

zdroj: Motoring, ilustrace: Holiday Auto

11.10.2013 3:39| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist