Test BMW M440i xDrive Coupé: Překvapivě rychlé, dokonale pohodlné

Coupé, co překvapilo svým rychlým nástupem, příjemným interiérem a prostorným kufrem (což je pro nás ženy nepostradatelné plus).
p90406249_highres_bmw-m440i-xdrive-cou-1100x618.jpgCelá galerie 36 Zdroj: BMW

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.4

O designu nové čtyřkové řady „béemvéčka“ se vedou sálodlouhé diskuze a předpokládám, že ani vás neminula. Přední ledvinky podle mnohých vypadají jako bobří zuby, ale já se s touto interpretací nehodlám smířit. Podle mého skromného názoru „čtyřka“ dostala do vínku dynamický a ostrý vzhled, který si zaslouží, a odráží tak futuristický přístup, který BMW tak dlouho vyhledávalo.

Ostatně celou přední masku doplňují kočičí „přimhouřené“ světlomety, které dávají najevo „pozor, jede sporťák, který se v záplavě jiných rozhodně neztratí“. Celkově na mě působí coupé kompaktním dojmem a nebudu zastírat, že bych ho brala jako daily-drive auto, protože se mi tvarově opravdu líbí.

Ta pravá zábava ale nastává ve chvíli, kdy usednete do perfektně tvarovaných kožených sedaček, ve kterých nabudete pocitu bezpečí a pohodlí téměř okamžitě. I s mými 163 cm jsem se zde cítila vítaná, i když mi chvíli trvalo se sžít s přesným nastavením polohy sedadla – přeci jen krátké nohy, krátké ruce, to chce um vše nastavit tak, abyste si užili dokonalý zážitek z jízdy naplno.

Při prvním rozhlédnutí si všimnete nejmodernější výbavy, všechno je po ruce a nic nemusíte hledat – vše je naprosto intuitivní. Nově navržený kožený sportovní volat perfektně padne do ruky, středový tunýlek obsahuje vše potřebné – volič převodovky, startovací tlačítko (nově přesunuté k páce) včetně nastavení jízdních stylů, ovladač iDrive.

Ve středu nechybí ani klasické tlačítkové nastavení klimatizace a topení (díky bohu za to, vím, že to mačkám a to chci!) a výrazný je i kombinovaný středový display. V testované verzi nechyběl ovšem ani head-up display.

Interiér působí luxusním dojmem, a to nejen, co se týká designu, ale také prostoru. Protažené proporce dávají možnost i osobám na zadních sedačkách volně dýchat, a co je obzvlášť příjemné, je i objem zavazadlového prostoru, který mě příjemně překvapil. Když nad tím přemýšlím, troufám si tvrdit, že se tam klidně ve čtyřech zabalíte na dovolenou i s většími kufry.

Nejsilnější varianta  M440i xDrive, kterou jsem testovala není čistě benzínová, ale je to mild-hybrid. Což v praxi znamená, že si systém sbírá kinetickou energii a používá ji k napájení elektrických systémů a též dochází ke zmenšení zatížení spalovacího motoru. A teď k jízdě a k rychlosti.

„To auto je kurňa rychlý a skvělý.“ Možná by tahle hláška mohla dát za těch x vět, kterými nyní vše popíšu. Tenhle mazlík dokáže udělat z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Nabízí několik režimů jízdy. Při „COMFORT“ pojedete pohodově, ale zajímavě (trošku rychleji se středně tuhým podvozkem), „ECO PRO“ zase nabízí extra úspornou variantu, ale neznamená to, že auto za to neumí vzít.

Ovšem k nejvýraznější změně dochází při režimu „SPORT“, kdy přichází ostřejší zvuk ze sportovního výfukového systému a stojí za to ho poslouchat pořád dokola. Ačkoliv je jízda při sportovním režimu extra rychlá a ostrá, podvozek auta vám dává vědět, že jste to vy, kdo ovládá jeho pohyby a nemusíte se bát, že by auto „cuklo“ někam, kam nechcete. Pokud SPORT jednou okusíte, už nikdy nebudete chtít jezdit standardně (pomalu a hezky).

BMW M440i xDrive Coupé prostě chcete. Možná za to prodáte přítele, dům i vaše původní auto. Cena testované verze je totiž něco přes 2 miliony. Ale rozhodně to za to stojí… takže nerušte, jdu si vsadit, protože tohle doma prostě mít budu. Jednou. Nějak.

3.3.2021 10:12| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist