Test BMW 440i xDrive Cabrio: Návrat do minulosti

BMW řady 4 ještě zdaleka nepatří do starého železa. Naopak, v mnoha ohledech dokáže stále ještě nabídnout to, co ostatní neumějí.
img_5734-1100x618.jpgCelá galerie 26 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.2

Přestože v portfoliu značky už naleznete nové BMW řady 3 jak s karoserií sedan, tak i kombi, dvoudveřové kupé a kabriolet čtyřkové řady na představení nové generace ještě čekají, a proto stále zůstávají v prodeji ve své původní podobě. Je to celkem běžný stav, kdy automobilka nejprve představí novou generaci stěžejní verze modelu a následně přichází s deriváty.

Je to něčemu na škodu? Vůbec ne, naopak BMW řady 4 generace F3x patří k nejpovedenějším bavorákům historie. Jakmile jsem nastoupil dovnitř, ihned se mi vybavily vzpomínky na fenomenální BMW 340i s manuálem a pohonem zadních kol, se kterým jsem vyrazil na Nordschleife. To bylo jedno z nejlepších aut, která jsem vůbec kdy řídil!

Takže mi vůbec nevadí, že designově prostá kabina působí už trochu morálně zastarale. Cítím se tu jako doma. BMW ještě na poslední chvíli osvěžilo kabinu Čtyřky modernější kapličkou přístrojů s displejem místo klasických budíků, ale to je tak všechno. A nevadí to, jelikož ergonomie pracoviště je příkladná, kvalita zpracování výborná a pozice za volantem fantastická. Miluju to tady! Kabina nové Trojky už je trochu „posh“.

Pod kapotou si to ševelí řadový třílitrový šestiválec, který nabídne 354 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu. To jsou zdaleka dostačující hodnoty, ať už požadujete dostatečnou výkonovou rezervu při předjíždění, nebo toužíte po velmi slušné masáži ledvin. Osmistupňový automat potom funguje ve spojení s motorem naprosto skvostně. Lepší „špajsku“ ještě lidstvo nevynalezlo.

Čtyřkolka xDrive potom funguje také, jako vždy, výborně, jelikož preferuje zadní nápravu, takže si můžete užívat přirozeného chování, kdy vás zadek mírně předbíhá a tlačí ze zatáčky, namísto jalového vyvážení ostatních čtyřkolek. Já bych stále volil raději zadokolku, ale proč byste nemohli s tímhle červeným fešákem vyrazit třeba v zimě na hory? Už jste někdy jezdili na sněhu s otevřenou střechou? Zkuste to, je to skvělý zážitek.

Spotřeba paliva, která vás nejspíše zajímat nebude, protože jinak byste sáhli po dieselu (ale proč byste to dělali?) je na poměry schopností motoru také úžasná. Po městě budete bez větší snahy jezdit do 11 litrů, mimo město se klidně dostanete i na šest litrů, když se budete trochu snažit. Ještě pořád chcete nafťáka?

Pravda, zvukový projev už není, co býval, navíc skvělé příplatkové výfuky M Performance už kvůli emisním limitům neobjednáte a mám také pocit, že BMW ve snaze vyhovět legislativě odstranilo z hudebního repertoáru výfuků i typické praskání a střílení, ale pořád vás zahřeje u srdce melodické ševelení řadového šestiválce kdesi na pozadí, u kterého bych mohl každý večer usínat. A když tak to jistí pan Akrapovič…

Jízdní vlastnosti? Skvělé, že se ptáte… Zvýšená hmotnost a snížená tuhost způsobená otevřenou karoserií kompromituje chování podvozku naštěstí jen částečně. S otevřenou střechou ucítíte jemné vibrace karoserie a sloupku řízení, ale pořád dostanete tu skvostnou kombinaci dokonalého vyvážení 50 : 50 a poddajného komfortu 19″ ráfkům navzdory.

S praktičností na tom BMW 4 Cabrio také není špatně. Vpředu vám nebude nic chybět, vzadu se usadí i dospělí cestující (na rozdíl třeba od Osmičky) a kufr toho pojme sice méně, to kvůli mechanismu stahovací střechy, ale ve dvou se na týdenní výlet po Riviéře zabalíte pohodlně.

Nakonec to je přesně destinace, do které bych s novým, vlastně dnes již starým, ale stále perfektním BMW řady 4 Cabrio vyrazil. Vypadá pořád skvěle, tak akorát agresivně, dynamicky a zároveň vkusně (tímto zdravím čínské zákazníky s touhou po masivních ledvinkách) a troufám si tvrdit, že také stále jezdí ze všech mnichovských kabrioletů zdaleka nejlépe. Tohle auto zkrátka ještě neřeklo svoje poslední slovo.

30.9.2019 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist