-
Honda NSX po Ayrtonu Sennovi může být vaše! Jenom si připravte miliony
-
Zákaz aut o víkendech a rychlostní limit na dálnicích. Německý ministr dopravy vystrašil řidiče
-
Mitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo
-
McLaren překope vzhled supersportů. Ukázal první návrhy s inspirací legendami
-
Škodu 105 zná každý, ale co 1050? Víte, proč tento kuriózní model vznikl?
-
Mazda renovuje koncept RX-Evolv: Prototyp Mazdy RX-8, který pomohl zachránit wankel
-
Audi A7 se silným dieselem je svižné a úsporné gétéčko, ze kterého nechcete vystoupit
Čtěte dále
-
-
Jaké jsou znaky fér pojistky?
Komerční prezentace
Soutěž Auto pro Zdravotního klauna pokračuje: děti letos navrhnou…
Komerční prezentace
Jedete do zahraničí? Co si rozhodně musíte zkontrolovat?
Komerční prezentace
Nejvhodnější doba na nákup nového auta je právě teď
Komerční prezentace
Výsledky nárazových testů velmi malých aut, jako tohohle nebo Smartu, se mi zdají zvláštní. To autíčko může mít nejtvrdší a nejodolnější karoserii na světě, ale bez deformačních zón, které by rozptýlily energii nárazu, se tato rozptýlí v posádce, ze které zbyde sekaná… aspoň tak mi to připadá. Nebo ne?
Problém je v tom, že nejsou 4 hvězdičky jako 4 hvězdičky. Velký rodinný sedan se 4 hvězdičkami má pochopitelně lepší ochranu posádky než podobný prcek se 4 hvězdičkami. Taktové srovnání lze provádět pouze mezi vozy stejné třídy, což je, alespoň podle mě, dost matoucí a zavádějící. Každopádně pochybuji, že takhle potvora dostane 4 hvězdičky – 3 a bude ráda. Čínský zmetek…
Omyl, je to indický zmetek. Opravdu se provádí porovnání bezpečností mezi vozy stejné kategorie, což je dle mého velice zavádějící. Prostě tento skrček nemůže být stejně bezpečný jako např. Volvo S60. A pokud mu udělí homologaci a schválí ho k provozu, tak jsou to normální vrazi. Sic nejpravděpodobněji toto pidimidi bude provozováno ve městech, kde se nedosahuje takových rychlostí, ale to nic nemění na tom, že když do něj narazí někdo právě ve Volvu 70 km/h rychlostí, tak kdo asi z těchto "4 hvězdičkových" aut odejde s větší pravděpodobností po svých?! Tomuto vozu jedině palec dolů.
najděte si na YouTube video Audi Q7 vs. Fiat 500 a schválně , ve kterém by jste chtěli v ten moment sedět ?
v Topgearu poslali Smarta proti zdi ve 140 (nebo kolika) a to auto vypadalo ještě jako smart… zas tak bych se malejch smradu nebal
lenže veľký rozdiel je v tom, či takéto malé auto pôjde proti stene, kde mu jeho malá hmotnosť pomôže k získaniu cenných hviezdičiek, alebo sa čelne stretne s autom, ktoré má síce menej hviezdičiek, ale na druhej strane má minimálne dvojnásobnú hmotnosť. fyzika sa oklamať nedá
fajn dáme zavod oba vemem Smarty ja ho vemu čelně o stojcí Range Rover ve 130 a ty ve stejný rychlosti nabereš betonovou zeď.
Kdo si vsadí na vítěze? 🙂
Zatímco mě pomužou deformační zony jak Smartu tak Range tak ty holt přijdeš o kolena 🙂
Fyzika se oklamat neda:)
Tyhla pidimini se dělají tuhý, počítají s využitím deformačních zón druhých aut. Takže proti pevné překážce je to dost blbý, proti deformovatelné asi celkem ok
sice v obou pripadech smart zustane celej, ale v obou pripadech vam to utrha vnitrnosti. To pretizeni ve chvili narazu musi byt neskutecne, a ikdyz skorepina auta zustane zachovana, lidi vevnitr budou roztrhani…
A přesně o tom jsem mluvil na začátku 🙂
dobre vieš, že tak som to vôbec nemyslel 🙂
to bola reakcia na bubaaka
vím, ale proč ti to neomlátit o hlavu? :))
jinak ten metr cumáku nezpomalí auto o tolik pomaleji než půl metr. V těchto rychlostech je to celkem už jedno. Vždy auto zastaví na místě a ještě poskočí o x metrů vzad. Takže v těhle rychlostech jde spíš o to aby z auta něco zbylo a jedinec měl tu kliku že mu to rozdrtí jen všechny žebra … Takže bych to zkratil auto co váží přes dvě tuny ma metr a pul dlouhý čumák, nebo smrt co má 0,5 metru dlouhý čumák a neváži ani tunu. fyziku měl každy (aby si zpočítal kinetickou energii) ale je to spíš buď nebo … Pokud se samozřejmě nejedná o x let starý auto který se zlomí v pulce a motor proběhne skrz kabinu do kufru …
a česky mě učil tatar ?
zpočital = spočítal
ano, fyziku mel kazdy a proto je kazdymu jasny, ze smart je chudak. Zatimco tezky auto s dlouhym cumakem si pojede vesele dal, bude zpomalovat a velka cast energie se pohlti v cumaku, tak smart se prudce zastavi a zacne byt tezsim autem tlacen dozadu, takze prudka zmena pohybu a o to vetsi pretizeni v kabine. A tvrdit ze rozdil mezi metrovou a pulmetrovou deformacni zonou neni, nebo ze neni podstatny je nesmysl. Vsak si to zkuste sami, vemte si dve matrace a ze dvou metru do nich skocte. Bude to pecka ale nic se vam nestane. Pak jednu matraci sundejte a opakujte skok. Ted uz to bude horsi, mozna se vam vyrazi dech nebo si neco pohmozdite. No a pak to zkuste bez matrace. Kazdy centimetr deformacni zony je dobry. Roli sice hraje i hmotnost daneho auta, ale pri srazce spise hraje do karet tomu tezsimu, ti v tom lehcim budou podrobeni mnohem vetsimu pretizeni.
bavíme se o rychlosti 130 km/h ? Tak tedy skočte z cca 30 m na dvě matrace a pokud to přežijete pak tak i na tu jednu 🙂 dle mě si zlomíte možna o jednu kost víc, ale v tom počtu to už bude jedno…
Smart ve 140 do zdi. Hmm… Smart má extrémě tuhou konstrukci, tak tomu věřím. Ale nejde o to jak vypadalo auto, ale o to co by zbylo z posádky. A to je rozdíl. Právě na odolnost auta při nárazu dnes už se moc nehraje. Důležité je aba to přečkala posádka a nedeformoval se "prostor pro přežití" na zbytku auta se může klidne udělat uzel, alespoň tak absorbuje energii nárazu.