Subaru Legacy 2.0D

7 fotografiíSubaru Legacy

Má stále pohon všech kol. Je ale větší a tedy i univerzálnější. Má tedy nové Legacy vůbec nějaké chyby?

Diskuze

51 komentářů

    ?

    Jako každý týden opět výborný test, díky

    Johny.Rico

    Asi tak.

    R1S0

    avsak Outback.

    to je iba detail,subaru rules!

    Marek

    No ja už z nového Legacy tak nadšený niesom americké tvary z mohutnými blatníkami ala USA, rámové okná, pneu z vyšším profilom, je podstatne vyššie – no z mrštného Lega sa stáva ťaškopádnejšie auto, už to jieje lasička nedostihnutelná v zákrutách – čo už marketing je marketing

    R1S0

    tak si kup imprezu.

    legacy sa mi nepaci,ale outback verzia vyzera vyborne,prave kvoli tomu vsetkemu,co si napisal.

    nepacil sa mi povodne ani outback,ale zacal som ho zrat,a kedze xc70 stoji o min 50-70% viac podla vybavy,tak by outback bol cislo 1. na zozname,ak by som isiel kupovat auto.

    Josef K.

    Na co potřebuje dokonalý, symetrický, mechanický systém pohonu čtyř kol něco tak zbytečného jako je ESP ? Není to tak dávno co nás subaru oficiálním stanoviskem přesvědčovalo, že nic takového nepotřebuje. To se opravdu divím, že se snížili k takové ubohosti jako je esp.

    Marek

    Dobré ráno subaru používa esp už 10 rokov a ty to objavíš teraz?

    Petr

    z praxe vím, že tahle věc (ESP) je u subaru uplne zbytecna, taky ho vzdycky vypnu 🙂 ale důvod proc tam je je jednoduchy, v dnesní pretechnizovane době by se v testech na hlavu auta sypaly nesmysly typu : proc auto za 800tis.nemá systém který je již standardem u vozidel nižších tříd atd… tudíž to vidím pouze jako náplast na pusu těchto "odborníků"…kdo má zkušenost s mechanickým 4×4 tak ví, ze není nic prijemnejsího nez průjezdy cerstve zapadanou silnici,kde tohle auto má ze zábavy 1+

    nzg

    Mel jsem Legacy bez ESP,respektive VDC, jak se to jmenuje u Subaru, nyni jezdim s Outbackem s VDC a jsem za VDC rad.

    VDC uz me jednou zachranilo v 80 km/h, kde po me ridicske chybe na zledovatele ceste auto bez problemu srovnalo. Je nastavene pomerne benevolentne, takze povoli mirny odklon zade a az pote zasahne. Takze srandu nekazi. Nastesti lze plne vypnout, coz se take obcas hodi, kdyz se chce ridic vyblbnout.

    NorgE

    Jo, mam se svou Tribecou, ktera ma taky ESP, stejnou zkusenost. ESP neni nijak precitlivele, je videt, ze to naladili tak, aby zasahovalo az tehdy, kdyz uz muze mit ridic opravdu problemy. Rozdil je jen v tom, ze u Tribecy uplne vypnout nejde.

    Pedro

    …ty jsi mily Jozko uplny dement ;), vsadim tady nafleku litr, zes nikdy zadne subaru ani neridil a valis tady hefty, cos precetl nekde v pohadkove diskuzi retardu, co tahle auta nikdy neridili. Subaru mam, a ESP v nem neni ani nahodou zbytecna vec. Prestan ze sebe delat Loeba, sedni si zase za volant sveho wartburga odjed tak daleko, jak to jen pujde. Takovych zavodniku jako ty, jsem uz po ruznych prikopech videl mraky…

    SkylineGT-R

    Ze je ESP zbytocne moze povedat len uplny bl… no vlastne Pedro ho opisal dokonale. Potreba ESP nijak nesuvisi so systemom pohonu. Ja drifty zboznujem a zaroven si myslim, ze ESP je jeden z najlepsich prvkov vybavy, aky mozes v aute mat. Naopak, chvala pre Subaru za to, ze je ESP plne vypinatelne! Jednoducho v premavke mas poistku a na prazdnom parkovisku sa vyblaznis.

    Josef K.

    Oficiální stanovisko subaru k použití ESP, vyřčené ředitelem zastoupení subaru v čr je považováno za vyjádření retarda. To si musí každý přebrat sám.

    Pedro

    posli link 😉

    vanos

    V čem je ten pohon tak dokonalý, že když přijde na věc tak auto kvůli špatnému rozložení hmotnosti a symetrickému pohonu je jen krutě nedotáčivé? Tady jde na to dobře Audi, které se rozhodlo posunout motor dále směrem ke kabině a upustilo od symetrického pohonu k pohonu, jenž dokáže lépe zakrýt nectnosti takovéto koncepce. Tím nechci říct, že pohon Subaru je špatný, na evropském trhu má v podstatě konkurenta jen v tom Audi, ale k dokonalosti má daleko.

    Vavris

    :D:D:D Vanosi, Audi na to jde možná chytře, ale já asi ještě neviděl Subaru, které by bylo nedotáčivější než Audi..

    mattt

    Ještě bych dodal nějaké dlaší nevýhody

    1. Jakmile usednete do Subaru ,budete se smířit s tím ,že vy , vaše žena , děti apod. nebudou mít už nikdy jiné auto než subaru .

    2. Budete v očích svých kamarádu za lháře a barona prášila dokud je nesvezete .

    3. Je to na houby ,ale v zimě dojedete do místa kam byste chtěli pomaleji než s ostatními auty , protože se ve vás probudí syndrom ochránce . A budete vytahovat každé zapadlé auto co potkáte ,jen abyste si mohli zapsat pomyslný zářez na pažbě .

    4. Pokud někde zapadnete ,tak vám lopata stačit nebude . Bude to daleko od civizace, bude vám tam hrozná zima a budete 2 hodiny shánět někoho s traktorem a další dvě čekat než se k vám dostane .

    Jo a ještě dotaz na redakci ? Hrozně moc pošilhávám po novém Outbacku ,ale nějak nemám čas na zkoušení všech tří nabízených motorizací . Budete testovat například outback H6 a nebo diesel ? Kupovat budu po zimě takže času dost . A ještě otázka jestli si myslíte že je reálné ,aby subaru mělo hotový H6 diesel do léta a jestli jej budou montovat do outbacku ?

    pe3k

    hahahahhaha :))) tak toto je super prispevok ;))))

    ja sa priznam ze po pozreti tohto testu hned som smeroval na stranky subaru a pozeral cenik :DDD

    nzg

    souhlasim s tebou, hlavne body 1 + 2.

    Na nejake testy na netu se vykasli a jdi za dealerem se svezt, to vyda za 1000 testu. Mas snad vlastni mozek a nazor.

    magusx

    já mám takový pocit, že spíš chtěl sdělit světu, že by si jednou rád pořídil Outbacka a zkouší, jak s takovým potenciálním majitelem lidi jednaj 😀

    jenom blázen si půjde koupit auto podle toho, co říkali v testu.

    mattt

    Heh no to je hezké 🙂 Sám vlastním Outback MY05 .A rodiče mají jiná subárka . Bohužel my jakožto mladému smrkáčovi nikdo nepujčí auto na týden ,ale například na půl hodinky na zkušební jízdu. Z toho velmi těžko poznám jakou má stálou spotřebu ( protože budu autu pravděpodobně tu pulhodinku nakládat co to dá ) ,taky nezjistím třeba chod na dálnici apod. Prostě člověk se dozví spoustu informací z testu ,které se na zkušební jízdě nedozví. Auto budu měnit až po zimě takže mám dost času .Prostě test beru jako jeden z informačních kanálů a konkretně u autowebu je to dost dobrý kanál 🙂

    SkylineGT-R

    Hej Mattt, krasne si napisal tie nevyhody! Len na Tvojom mieste by som ho nemohol kupovat po zime, lebo to cakanie na prvy sneh by som asi nevydrzal 😉

    Co sa tyka motora, dieslovy 6-valec by bol asi ideal, ale necital som o nom zatial nic, tak skoro asi nebude. Benzinovy 3.6 Ta zozerie aj s topankami, ved udavany priemer je 10 litrov a realita bude ovela horsia. Skusal som Outback MY06 trojliter a mal som mimo obce na tempomat sa dostat pod 10 litrov. Myslim, ze dost mal na to vplyv aj nie prilis inteligentny automat, ktory je jedina volba. Ale zvuk krasny, to uznavam 🙂 Ja by som bral asi skor tento diesel aj kvoli manualu, s ktorym sa lepsie santi na snehu 😉 Aj ked zvysok roka bez snehu Ti moze chybat vykon, mas to veru tazke 🙂

    SkylineGT-R

    Chyba mi tam slovo, malo to byt: "mal som PROBLEM dostat sa pod 10 litrov"

    mattt

    No já jsem benzínovej takže jsem naftu moc nechtěl . Ale když si uvědomím ,že mezi plnou H6kou a plnou dieslem je pul milionu rozdíl .A chcou dávaj to jenom s automatem ,který to dost sráží na zem … A navíc když je ten dieslel tak povedený , tak začínám přemýšlet nad dieslem a za ušetřené peníze bych to viděl na jeté STI 🙂 Ten H6 diesel by byl ideál no … Škoda ,že subaru už nedělá ( a to ani v USA ) 2,5 turbo do Outbacka to bych si přál…

    F40

    Jsem zvědavý,jak to okomentují ti "opravdoví" řidiči,kteří neustále melou ty své bláboly o tom,že jediný "správný" je pohon zadních kol a čtyřkolky jsou prej shit.

    m.leky

    Mam zadokolku. Ja osobne bych 4kolku nepotreboval. Nejezdim nikam na chatu do hor. Kalamity mi nevadi, ba naopak rad nekam vyrazim se projet. Ovsem chapu , ze pro zenu coby zacatecnika, neni zadokolka jako celorocni auto to prave orechove. Preci jen cloveka vystrasi pohyb zadku auta vic nez treba podhrabnuti prednich kol s nabehem na nedotacivy smyk.

    Vyhoda AWd pri vyjezdu z kluzke zatacky je nepopiratelna. Osobne jsem si letos vyzkousel.

    Takze 2,5 gt kombi jako rodine auto mi prijde velmi dobra volba

    Tom

    Určitě bych pro sebe bral na blbnutí trojkovýho bavora se šestiválcem, ale jako celoroční auto pro rodinu by byl kombík od Subaru jasná volba.

    Humbert

    Hezký test. Popis motoru (ikdyž většina z nás jeho kvality znala), srovnání s konkurencí, jo všechno tohle super.

    Prosím, můžete ještě doplnit srovnání s předcůdcem? (toto mi často v testech chybí) Samozřejmě nemyslím srovnávat o 7 let novější vůz, ale zda se Legacy vůči dobové konkurenci vymezuje stále v stejných oblastech. Pokud dříve vynikalo v A, pak stejně tak vyniká v A i nyní?, resp. v čem se nejvíce zlepšilo, a kde naopak zapadlo do průměru? (jízda, převody, komfort, interier, staré bolesti, …)

    Minulá generace se mi moc líbila, naopak s novou mám po designové stránce problém. Staré modely se snad ještě stále doprodávají za zajímavé ceny. Vyplatí se jít nyní koupit nový vůz minulé generace s 2.0 naftou? Předem dík. H.

    nzg

    Vlastnim Outback 3.0R 2005 a testoval jsem Outback 3.6 2010. Starsi model je sportovnejsi, rizeni je komunikativnejsi. Novy je smerovan spis jako nahrada Tribecy. Interier noveho je vetsi ve vsech smerech, ale subjektivne mi prisel ten starsi hezci.

    Johny.Rico

    Starý je hezčí po všech stránkách 🙂

    Subaru4ever

    Máme doma "starého" a nového Outbacka, oba s 2,5 literem a manuálem. Jsou to úplně jiná auta. Nový Outback podle katalogů vevnitř narostl o 8%. Já bych řekl, že o mnoho víc. Pro kolena vzadu mám o 15 cm více místa !!! Střecha je o 15 cm širší !!! (tj. si dokážete představit prostor pro hlavy.

    Nový Outback taky proti tomu starému vychází asi o 150000 levněji !!! (při náběhu prodejů konec 2004 vs. konec 2009).

    Starý je vyloženě sportovní, který vybízí řidiče k tomu, aby s ním sportoval. Vrhá se radostně do zatáček, vybízí k podřazování a plnému plynu. Nezná náklon a hydraulické řízení je dokonale tuhé a informativní. Jak řekl taťka, je to auto pro mladé a pro sportovce.

    Nový je plavný. Je to křižník, který si chce pomalu plout krajinou a hýčkat posádku komfortem. Už nevybízí k blbnutí, nechová se pubertálně. Ale furt je to Subaru, takže když mu člověk naloží co proto, tak ukáže, že má za sestřičku Imprezu. Vůbec v něm není slyšet motor, což mě dost znervozňuje. Víc se naklání, ale o to víc tlumí libovolné nerovnosti. Nikdy bych to do sebe neřekl, ale na zadních sedačkách v něm cestuji skoro raději, než za volantem. Položíte si opěradlo, natahnete nohy a jednoduše relaxujete. Taťka ho okomentoval jako auto pro usedlé starší pány.

    PS: S taťkou rád souhlasím a proto si on jezdí tím novým a já tím starým 😉

    jiří kalivoda

    dobrý auto

    PAT

    Pěkný test (na super auto – i když mně se přinejmenším vzhledově mnohem víc líbí Outback), jen tedy bych ocenil třeba ještě info o konkrétní testované prodejní verzi… Pokud vím, Legacy 2.0D má nejen více možností výbav (tuším Active, Comfort…), ale i verzi standard a SPORT… Zajímalo by mě, která konkrétní verze byla testována a jaká je ceníková cena konkrétní zkoušené verze, nejen záladního modelu vozu. Nebo alespoň co měla navíc testovaná verze oproti té základní.

    kello

    za 689tisic Kč možte mať Legacy s tymto motorom vratane xenon , bez navigace, na čo ved tie obyčajne za par tisic su lepšie a tiež bez kože tu možte mať za 103tisic. Superb za taku cenu 4×4 nekupite a ak kupíte bude vam tam testno na širku a koleno vas bude tlačiť

    vanos

    Tak zase Superb míří poněkud jinam. Jinak jsi opomenul na fakt, že interier supa je o dvě kategorie jinde a ani motorovou nabídkou se Subaru Škodě nevyrovná. V podstatě u Subaru nevidím jediný použitelný motor, snad ta 2.5GT, ale ta je zase spojena výlučně jen s automatem a nemusím asi připomínat, jak zoufalé automaty Subaru produkuje.

    Marek

    Muž a znalec roka prehovoril .-D

    m.leky

    to vanos: dovolil bych si za sebe s tebou dosti nesouhlasit. Superb sice muze nekam mirit, ale me teda vnicem lepsi neprijde(jedine dsg). Design je veci osobniho vkusu. Legacy je sice dosti zvlastni(americanum se jiste libit bude) ale alespon je neokoukane, netuctove a me prijde i zajimave. Superb je jedna velka nuda. Jak zvenku tak zevnitr.

    Pri vyberu auta jsem postupne vyradil spousty aut vcetne Superbu kombi a treba i takovych jako A6,bmw 5, mercedes R a skoncil jsem na 2.5 Gt kombi, ktere nejlepe splnovalo moje naroky

    Johny.Rico

    Ehm, pokud jsi tam zařazoval A6, BMW 5er a R od MB a potom skončil u Subaru, tak je asi něco špatně, ne? 😀

    To samozřejmě ber s nadsázkou, jen by mě opravdu, ale opravdu moooc zajímalo, co tě vedlo k tomu si byvrat auto o polovinu levnější, když jsi měl v merku takové káry.

    A určitě jsi špatně nevybral, to je jasné, jen napiš proč. Fakt mě to zajímá. Díky.

    m.leky

    Zadani bylo jasne. Nejlepe benzin, s dostatecnym vykonem, automat, dostatecne velke a prostorne(hlavne podelny prostor plus samozrejme vyuzitelny kufr) pro rodinu s dvema detmi.Po testovaci jizde A6ka hned vypadla(vubec nicim me neoslovila). 5er je uz preci jen letita, libi se mi jen v M-paketu, a s tim uz je to zase dost tvrdy(chtel jsem komfortni rodinne auto) i kdybych sundal runflaty, a hlavne ma maly kufr(to bylo zasadni).I kdyz jizdne to je skvele auto. Uzivatelsky mi byl nejbliz mercedes. Rko je ale skutecne velke auto a zjistil jsem, ze mi nevyhovuje sedet vys nez normalnim kombiku. Starsi e kombi se mi nelibi a nove taky moc ne. A nemohl jsem se porad ztotoznit s tim , ze budu jezdit v mercedesu. Jeste neprisla ta spravna doba. Jo zapomnel jsem na Bmw 5Gt. vynikajici kriznik, komfort jak svina, ale tak maly i kdyz variabilni kufr, ze jsme ho museli taky vyradit. Dat tam kocarek je proste dost velky problem. a jezdit dva roky s rakvi na strese se mi nechce.O Superbu jsem psal.

    ondrej

    Chvili vydrzte a kupte si nove BMW 5. Je skvele.

    Johny.Rico

    Největší vagon je fakt to R. Má super cenovku, dobré motory, technika taky ok + 4Matic. Já bych volil R 4Matic, protože 5 v kombi je nic moc a A6 ma "každý".

    Jen se zeptám: Kolik to má stupňů ten automat? A za kolik jezdíš? Tuším, že ten motor má 191kW?

    m.leky

    Pristi tyden si ho vyzvednu. Stupnu ma 5, docela dlouhych.Spotrebu tipuji dlouhodobe tak 13 l/100 km,ale zalezi opravdu hodne na citlivosti prave nohy.

    Johny.Rico

    Pak určo napiš, jak ses s tím sžil 🙂

    Radek

    Zarazi me rozdil mezi vysledkem testu na Autocaru (http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsVerdict/Subaru-Legacy-2.0-D-SE/244609/) a u Vas.

    Spis se priklanim k Vam, ale je to zvlastni…..

    Marek

    Ja tých anglánov celkom chápem…treba si uvedomit že Subaru v GB malo omnoho extrémnejší image ako v európe – nájsť na cestách Subaru bez turba je hotvy sviatok samozrejme ze tam su ale vecsina "Súčiek" je tam preplnovaných -a to ešte spravidla mali svoje špeciálne verzie ktore mali večsí výkon ako európske , a dalšiavec mohlisi dopriať špecifické verzie z JDM oproti ktorým so európse STI veľké hračky, takže Forester STI, Impreza STI RA spec C a iné beštiálne verzie ktore maju stovec okolo 4,6s, alebo Legacy biturbo RSK, GTB,STI to su autá ktore si anigličania predstavie pod nazvom SUBARU – sklamanie ktoré je teste evidentné -je pochopitelné dostali neokrochane subaru z naftou! To muslebyt šok 😀 a je jasne ze subaru ich nedostane prezicnostou a finesami ako BMW – jeho sila tkvela v jednoduchosti a funkčnosti a túto zbran stráca

    Vavris

    …ne a ne a ne, nelíbí se mi a nezkousnu to! Současnou generaci považuji za krok špatným směrem – minulá nezapomenutelná verze se štíhlými linkami a jestřábím pohledem a prásk ho, vystřídá jí tato "obézní almara". Legacy je určitě pořád nositelem tradičních hodnot značky, ale ten odklon od sportovnosti a nadšení mě trochu mrzí.. Přestože v testu zaznělo, že i tot Legacy je stále schopné a řidičsky zajímavé, oproti předchůdci to je ale podle zkušeností majitelů jen slabý odvar.

    3.0R Spec.B s MT si dokážu za pár let velmi dobře představit jako rodinné přibližovadlo 🙂

    Johny.Rico

    Zdar. Hele, já souhlasím, co se týče designu, ten je odporný odporný nehezký. To je ovšem subjektivita žhe…

    A otázka: Spec B 3.0R se dělá v MT? 🙂 Nedělá, ne? 🙂

    Marek

    už od 2004 🙂

    Johny.Rico

    Co to??? Já viděl jen AT u Spec B… A to mě právě strašně štvalo, protože ten motor musí být exkluzivní. Jen ta spotřeba bude asi extremní :-///

    Vavris

    samozřejmě že dělá… ehm, dělalo 🙁

    tt

    ano, ale stare rovna sa male

    Nove rovna sa velke a mne sa maximalne paci, no nemozem si pomoct. Aj som v nom sedel a prislo mi perfektne

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist