autoweb.cz > Škoda > Škoda Kodiaq > Škoda v rámci reklamní kampaně přejmenovala město na Aljašce!
Škoda v rámci reklamní kampaně přejmenovala město na Aljašce!
Škoda si pohrála s písmenky (Q namísto K), my zase se zeměpisnými fakty, protože – abychom byli přesní, šlo o město na ostrově u Aljašky a ne přímo na kontinentální Aljašce. Každopádně jde o to, že na počest nového velkého SUV značky se přejmenovalo celé město na stejnojmenném ostrově.
V pátek 6. května se jméno města „KODIAK“ změnilo na „KODIAQ“. V rámci celosvětové marketingové kampaně se česká automobilka vypravila až ke kořenům tohoto jména na ostrov u jižního pobřeží Aljašky. Jak už jsem řešili, jde o medvědy, kteří na ostrově Kodiak žijí, ti byli inspirací k názvu nového vozu a v jazyce původních obyvatel stejnojmenného aljašského ostrova se jmenuje největší poddruh medvěda hnědého na světě.
Zpět ale ke kampani – jak vše probíhalo? Úřady ostrova společnost Škoda Auto podpořily a pro zahájení komunikace modelu poskytly velkorysý souhlas s neobvyklou kampaní – 6. května 2016, za pomoci řady místních obyvatel (od starostky přes šerifa až po dřevorubce), byly ve městě vyměněny, popř. přelepeny tabule s názvy ulic a nápisy na policejních a hasičských vozech, rybářských lodích nebo reklamní nápisy. I na oficiálních internetových stránkách města se na oslavu tohoto svátku „k“ změnilo na „q“ Za nás palec nahoru, slušná práce, která jistě podpoří prodeje auta, a snad také dá vědět o naší zemi více ve světě.