Škoda Fabia R2 pro závodníky
2 fotografieŠkoda Fabia
Chcete závodit v rally a máte omezený rozpočet? Škoda vám postaví speciál a naúčtuje si relativně rozumnou částku.
Honda NSX po Ayrtonu Sennovi může být vaše! Jenom si připravte miliony
Zákaz aut o víkendech a rychlostní limit na dálnicích. Německý ministr dopravy vystrašil řidiče
Mitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo
McLaren překope vzhled supersportů. Ukázal první návrhy s inspirací legendami
Škodu 105 zná každý, ale co 1050? Víte, proč tento kuriózní model vznikl?
Mazda renovuje koncept RX-Evolv: Prototyp Mazdy RX-8, který pomohl zachránit wankel
Audi A7 se silným dieselem je svižné a úsporné gétéčko, ze kterého nechcete vystoupit
2 fotografieŠkoda Fabia
Chcete závodit v rally a máte omezený rozpočet? Škoda vám postaví speciál a naúčtuje si relativně rozumnou částku.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
no to clio vyjde cca o 9000 Eur levneji 🙂
… kdo chce nový auto … kdokoliv jinej (normální) by si za ty peníze koupil zajetou Nkovou Imprezu nebo Evo….
atmosférická 1,6 se 180 koňma? je to správně?
Může to být správně. On maximální výkon není u soutěžního vozu tou nejsledovanější hodnotou a tak se často mění v závislosti na konkrétní trati. Kolem 180 koní má tento motor třeba v případě nastavení pro Barum Rally (dlouhé roviny), ale pokud byste s ní jel třeba Korsiku, tak by to nastavení bylo jiné, maximální výkon by se snížil o nějakých 15-20 koní, aby došlo k podstatnému zlepšení průběhu výkonu v nižším a středním pásmu otáček. To se řeší jednak elektroniyk nastavením řídí jednotky motoru, ale také mechanicky přenastavením časování vačkových hřídelů, atp.
V akci byla Fabia R2 k vidění právě na Barum rally. Jen tak pocitově se mi zdálo, že to jede moc pěkně, až se to víc otestuje a usadí, mohlo by to být, myslím za ty peníze, velmi pěkné nářadí pro amatéry.
A pro informaci – slušné produkční auto v konkurenceschopném nastavení přijde asi na trojnásobek, jeho provozní náklady jsou pak ve srovnání s touto Fabií téměř astronomické…
ještě dodatek – pro úplně rovné RZ mají dnešní 1.6 kolem 210 koní
Může to být správně. On maximální výkon není u soutěžního vozu tou nejsledovanější hodnotou a tak se často mění v závislosti na konkrétní trati. Kolem 180 koní má tento motor třeba v případě nastavení pro Barum Rally (dlouhé roviny), ale pokud byste s ní jel třeba Korsiku, tak by to nastavení bylo jiné, maximální výkon by se snížil o nějakých 15-20 koní, aby došlo k podstatnému zlepšení průběhu výkonu v nižším a středním pásmu otáček. To se řeší jednak elektroniyk nastavením řídí jednotky motoru, ale také mechanicky přenastavením časování vačkových hřídelů, atp.
V akci byla Fabia R2 k vidění právě na Barum rally. Jen tak pocitově se mi zdálo, že to jede moc pěkně, až se to víc otestuje a usadí, mohlo by to být, myslím za ty peníze, velmi pěkné nářadí pro amatéry.
A pro informaci – slušné produkční auto v konkurenceschopném nastavení přijde asi na trojnásobek, jeho provozní náklady jsou pak ve srovnání s touto Fabií téměř astronomické…
nějak mi není jasné jak je to myšleno s tím mladým závodníkem? Na to je asi potřeba bohatý tatínek, jinak si neumím vysvětlit kdo by měl ve věku kdy může být označen za mladého milion a půl na soutěžní auto (+ další náklady samozřejmě). Nebo mi někdo poradí jak do toho nastoupit když bohatý otec chybí? 🙂
180 koní z NA 1.6 klidně, ale řekl bych, že to bude až při 8500 ot./min, tedy o 1000 výše než uvádí článek.