Prodej nových aut v Polsku nejhorší za 12 let, lídrem stále Škoda

Polský trh s novými auty trpí velkým zájmem o ojetiny, v prodejích vede Škoda před Toyotou a Fiatem.

Prodej nových aut v Polsku stále klesá, říjen byl podle obchodníků nejhorším měsícem za posledních 12 let. Během minulého měsíce se prodalo 15 774 nových vozů. To bylo o osm procent méně než v září a ve srovnání s loňskem prodej klesl o pětinu. Nejžádanější značkou na polském trhu zůstává česká Škoda. Od počátku roku do konce října Poláci koupili 199 909 nových osobních aut, což je asi o 27 procent méně ve srovnání s deseti měsíci roku 2004. Pokles prodeje nových vozů je podle odborníků způsoben především rostoucím zájmem o cenově dostupnější ojetá auta. Experti sice předpokládali pokles prodeje nových aut, ale nečekali, že bude tak velký.

Údaje o prodeji za říjen nezměnily pořadí nejoblíbenějších značek. Pozici lídra si drží Škoda, která od počátku roku prodala v Polsku 23 143 nových vozů. Rovněž mladoboleslavská automobilka však zaznamenala ve srovnání s loňskem pokles prodeje zhruba o třetinu. Na druhé příčce žebříčku se drží s 22 541 vozy Toyota a na třetím místě figuruje s 20 766 auty Fiat. Na dalších místech jsou Opel, Ford, Renault, Peugot, Citroën, Volkswagen a Honda. Citroën je jedinou značkou z první desítky, která ve srovnání s loňskem zaznamenala vzrůst prodeje.

autoweb.cz, ČTK

11.11.2005 11:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist