Porsche Road Tour 2021: Vyzkoušeli jsme nejlepší modely v jeden den

Je něco lepšího než mít možnost vyzkoušet si Porsche? Samozřejmě. Když si jich můžete vyzkoušet rovnou pět.
img_1301-kopie-1100x618.jpgCelá galerie 24 Zdroj: Porsche

Páteční rána máme všichni rádi. Poslední den před začínajícím víkendem většinou už nějak doklepneme. Jenže tohle ráno bylo trochu výjimečné. Vyrazili jsme totiž na projížďku hned s pěti různými modely Porsche napříč nabídkou.

Začínáme v pražském showroomu na Proseku a po krátkém briefingu se dozvídáme trasu cesty – vyrážíme na takový menší road-trip k Ještědu. Nejprve je to kousek po dálnici, ale zanedlouho začnou ty správné silnice jako stvořené pro Porsche.

A co všechno na nás čeká? Luxusní SUV tu zastupuje Porsche Cayenne Turbo Coupé, rodinné kombíky Panamera GTS Sport Turismo, mrštné sporťáky 718 Cayman S, supersporty 911 Turbo S a elektrickou budoucnost Taycan Turbo S. Zkrátka vybraná společnost.

Tak jdeme na to!

Cayenne Turbo Coupé

Cayenne mám obecně rád. Je to totiž SUV, které i jako člověk nemající je příliš v oblibě prostě musíte respektovat. Cayenne Coupé pak sice byl stvořen hlavně proto, že je to módní, nevypadá ale vůbec špatně.

S osmiválcem pod kapotou o výkonu 550 koní a točivém momentu 770 Nm dokáže svoje místo na světě obhájit. Tenhle hrošík totiž velmi ochotně zatáčí a na zamotaných silnicích kolem Ještědu ukazuje i mnohem menším a lehčím autům, zač je toho loket.

Od Porsche ani nemůžete čekat nic než působivé jízdní vlastnosti, a Cayenne Turbo Coupé v ničem nezaostává. Přitom je navíc příkladně komfortní, tak, jak by luxusní SUV mělo být. Určitě bych bral klasický Cayenne kvůli praktičnosti, ale chápu, že je to dnes móda.

Panamera GTS Sport Turismo

Panamera v kombíku. Možná to nezní tak sexy, jak to vypadá na papíře, ale tohle rozhodně je sexy auto. Expresní kombíky miluji a tenhle přesně odpovídá mým představám. Vypadá prostě parádně, mnozí se shodnou, že lépe než klasická Panamera.

Verze GTS má pod kapotou přeplňovaný osmiválec o výkonu 480 koní a točivém momentu 620 Nm, s čímž dokáže vystřelit na stovku za 3,9 s a uhánět maximálkou 292 km/h. Víc prostě v rodinném balení ani nepotřebujete.

Hlavní je, že podvozek umí být dokonale komfortní. Na dlouhých cestách za mořem bude konejšit celou rodinu, jakmile ale přepnete do nejsportovnějšího režimu, auto ztuhne a dětem začne být špatně. Z tohoto exkluzivního výběru by mi Panamera stačila jako jediná, kdybych si musel vybrat jedno auto.

718 Cayman S 

Jenže v garáži bych potřeboval uvolit místo i pro něco malého, obratného a zábavného. Takovému zadání dokonale odpovídá Porsche 718 Cayman S. Jedno ze základních Porsche je totiž dost možná i tím nejlepším.

Malé dvoumístné kupé pro dva je ztělesněním ryzích řidičských zážitků a ukázkou toho, že abyste se za volantem bavili, nepotřebujete bůhvíjaký výkon. Plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru ze sebe vymáčkne 350 koní a 420 Nm, což je tak akorát.

Hlavní je perfektní soundtrack přímo za ušima připomínající staré Porsche 356, dokonalé vyvážení podvozku díky motoru umístěnému uprostřed a vypiplané jízdní vlastnosti, které podporuje nízký posez skoro až na zemi. Prostě řidičská nirvána!

911 Turbo S

Vedle toho je Porsche 911 Turbo S trochu jiná káva. Ačkoliv nevypadá jako placatý supersport, ale jako klasická 911, kterou už po generace všichni milujeme, tohle prostě je supersport!

Plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, 650 koní, 800 Nm, stovka za 2,7 s a maximálka 330 km/h! Takhle brutálně zrychlující auto jsem ještě nezažil! Turbína ale umí být i civilizovaným a komfortním společníkem.

Klidně bych v ní přejel půlku Evropy. A nejraději zamířil třeba na Nordschleife. Tam bude fungovat k neutahání, „pojede“ úplně všechno a cestou zpátky si dokonale odpočinete, protože tohle je Porsche 911 se všemi svými kvalitami.

Porsche Taycan Turbo S

Posledním autem ve výběru je Porsche Taycan s přídomkem Turbo S. Automobilka zvolila trochu zvláštní pojmenování, jelikož elektromobil z principu věci nemá turbodmychadlo, jenže v portfoliu modelů tohle označení dává smysl.

Právem totiž patří na vrchol potravního řetězce! S chvilkovým výkonem až 761 koní a působivým točivým momentem 1 050 Nm přijíždí do říše snů! Na stovku totiž vystřelí za 2,8 sekundy, navzdory nižší hodnotě zrychlení v porovnání s 911 Turbo S je to ještě intenzivnější zážitek.

Prostě to nečekáte! Jenže okamžitá síla elektromotorů vám úplně zatemní mozek. A není to jenom o rychlosti v přímce, Taycan navzdory své vysoké hmotnosti skvěle zatáčí a brzdí. Tímhle okamžikem bychom měli elektrická auta začít brát opravdu vážně.

Všechno krásné jednou musí skončit

Tenhle pátek se vydařil. Jednak jsem provětral pětici aut jednoho z mých nejoblíbenějších výrobců, zadruhé jsem poznal, že jsou opravdu úžasná, ať si vyberete kterékoliv.

Asi nejméně mě zaujal Cayenne Turbo Coupé, jelikož SUV příliš nefandím, jeho kvality ale musím uznat. Jinak mi šla hlava kolem a jestli bych si měl vybrat jenom jedno auto, bylo by to těžké rozhodování. Potřeboval bych vlastnit všechna!

Panameru GTS Sport Turismo jako expresní rodinný kombík na dovolené, 718 Cayman S jako víkendovou hračku na okresky, 911 Turbo S na drcení okruhu a především Nordschleife a elektrický Taycan Turbo S na každý den, protože tahle budoucnost se mi opravdu zamlouvá.

A konec vykecávání. Jdu vydělávat, ať mám aspoň jedno z nich v garáži.

28.7.2021 11:54| autor: Jakub Čech

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist