Oranžové majáky
poradna
Přehled vozidel oprávněných užívat modré a oranžové majáky a jejich výjimky z pravidel – II. část
Mitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo
McLaren překope vzhled supersportů. Ukázal první návrhy s inspirací legendami
Škodu 105 zná každý, ale co 1050? Víte, proč tento kuriózní model vznikl?
Mazda renovuje koncept RX-Evolv: Prototyp Mazdy RX-8, který pomohl zachránit wankel
Audi A7 se silným dieselem je svižné a úsporné gétéčko, ze kterého nechcete vystoupit
Opravy na D1 nekončí. Řidiče čekají letní omezení kvůli mostům
poradna
Přehled vozidel oprávněných užívat modré a oranžové majáky a jejich výjimky z pravidel – II. část
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Takže jestli dobře chápu výklad zákona o používání onoho, nesmí tedy dle svého mínění "popeláři" aby si usnadnili práci vjíždět, byť couváním, do jednosměrné ulice do protisměru! Toto se děje neustále na našem sídlišti.
Při výkonu své činnosti jsou řidiči těchto vozidel oprávněni nedodržovat zejména následující povinnosti:
– § 4 písm. c) silničního zákona – tj. povinnost řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace,
– § 11 – tj. povinnost jezdit vpravo,
– § 18 – rychlost jízdy,
– § 25 – zákazy stání a zastavení.
Čili nejsou povinni se řídit dopravními značkami… Přeci popeláři nebudou objíždět celý sídliště.
Nicméně jsem netušil, že teda i oranžové majáky mohou projíždět na červenou, nedodržovat rychlost apod.
Pozor!!! § 18 odst. 2 písm. b
Řidič nesmí
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním
Tzn: Řidič s oranžovým majákem v činosti může porušit rychlost jízdy, ale jen tím, že pojede pomaleji, než-li ostatní účastníci provozu = "bude zdržovat".
Zajímalo by mne, podle čeho autor článku vyvozuje povinnost schválení oranžového majáku na vozidle – "podmínkou takového vybavení je proto schválení takového vybavení v rámci schvalování technické způsobilosti". Pokud bych vycházel z toho, že povinnosti lze ukládat pouze na základě zákona a zatím jsem nikde povinnost schválení oranžového světla na vozidle nenašel, považoval bych umístění přenostného oranžového světla – které má homologaci a atestaci, jako možný doplněk vozidla. Ale možná se pletu…
bohužel autor o oranžovém majáku pojednává, ale nedoložil ho potřebným zákonem a § podle kterého má být schválen a že to není jen na benevolenci řidiče, provádím opravy motorových vozidel často na silnici máják jsem si koupil a upevnil na vozidlo, kontaktoval jsem jednoho policistu, který se na toto ptal při ročním školení jak má pokutovat oranžový maják a instruktor mu řekl, pokud je maják umístěn před rokem 2000 musí být zanesen v TP po roku 2000 ne, takže co není zakázáno je povoleno miloš
Dobrý den,
jak jsem se docetl v zakonech, tak opravdu nikde neni definovano kdo muze oranzovy majacek pouzivat. U nas ve meste ho pouziva napr. soukrome s.r.o. na obsluhu parkovacich mist. Chapu tedy dobre, ze pokud ma majacek schvalen a ma ho pusteny, tak muze podle §42 (odkaz na §4 c)) zastavovat v zakazu zastaveni kdyz nandava a sundava "boticky", kdyz opravuje parkovaci automaty, vybira z nich penize, …
V zakone neni ani dobre definovano zastaveni a stani. Stani se rozumi: stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení. Auto ktere tedy ma pusteny oranzovy majacek, stoji v zakazu zastaveni, nikdo v nem nesedi, motor je vypnuty ale dobu si posadka urci jako kratsi nez na stani se rozumi zastaveni?
používáme magnetický oranžový maják, byl jsem zastaven policí, že maják musím mít v techničáku a v profesním průkazu musím mít napsáno, že jsem oprávněn používat oranžový maják, praporčík dopravní služby. Tak jsem si šel zaevidovat maják za dvacet korun a bohu žel evidují se jen majáky napevno s vypínačem a kontrolkou ne ty do zapalovače, pak jsem se přihlásil na ten profesák a tam se mně vysmáli taky že profesák musí být jen na modré majáky tuším zákon 245/2000. Tak takovým kocourkovem jsem prošel miloš.
Předpokládám, že mobilní oranžový maják mohu běžně použít pouze u stojícího vozidla, které např. tvoří překážku silničního provozu (obdobně, jako různé oranžově blikající baterky). Vyvede mě někdo z omylu?
asi to omyl bude, pravidla silničního provozu ti říkají jasně co máš dělat, co zapnout, co vytáhnout a co si i případně obléct miloš
Přenosný, magneticky nebo pneumaticky uchycený oranžový maják má stejnou váhu, jako na pevno namontovaný. Musí splňovat o podmínku víc – nesmí během jízdy spadnout:-)))
Jinak nemusel být zanesený v TP.
Od doby platnosti nového Silničního zákona se do TP zapisují pouze oranžové majáky vozidel silniční údržby.
Ostatní účastníci silničního provozu mohou tohoto světla použít, pokud to vyžaduje jejich činost v dopravě a právě jen při jejím vykonávání (stanou se překážkou, zviditelní se v provozu).
Dobrý den. Mám dotaz ohledně MAGNETICKÉHO oranžového majáku. Mám ho na autě z důvodu výkonu své práce v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Mám tedy dotaz, zda ho můžu mít na autě bez jakéhokoliv zápisu do TP nebo nesmím? Děkuji předem za odpověd.
Chtěl bych vědět, zda vozidlo vybavené oranžovým majákem, může jet v protisměru (např. při zimní údržbě na jednosměrné komunikaci). Výklady jsou různé.
Dobrý den
Zajímalo by mne co všechno smí porušovat řidič dorovodného vozidla nadměrného nákladu při zapnutých majácích oranžové barvy při výkonu doprovázení. Výklady se různí a mnohdy si i navzájem odporují.
Děkuji Matěj.
Dobrý den,
lze nějak jednoduše shrnout povinnost na školení řidičů vozidel s majákem (modré, oranžové)?? Pokud tato povinnost je jednoznačně někde uvedena, kde ji najdu?? 247/2000 Sb.?? Paragraf??
Děkuji…
zdravím mam dotaz je možný používat oranžový maják např. pří taháni jiného auta na laně či tyči?? nebo při poruše vozu a při snížené rychlosti z důvodu poruše na voze nebo převáženi těžkého materiálu a pod. i když auto není vedeno v žádné firmě předem díky
Proč by jsi měl mít maják, když táhneš auto na laně ? A jak svítit při tažení již dáno je. Obdobně při převážení těžkého nákladu – pokud nepřesahuješ, není důvod
chci se zeptat jak to je když mě přidaji na auto oranžove majaky tak to mužu zasobovat aj v zakazu zastaveni a nepotřebuju zadny papir na jejich použivani
Jízdu v protisměru bych viděl především pro použití u odtahových vozidel které se blíží k místu nehody na dvouproudové vozovce kdy vůz odtahové služby musí jet v protisměru popřípadě tu trasu procouvat aby byl schopen naložit vozidla a tím zprůjezdnit cestu ale je možné že i váš výklad je správný
Pokud je to pro zastaveni v zakazu zastaveni pro vykon toho zasobovani nutne (napriklad slozeni cihel, stehovani tezkych predmetu, a pod.), tak ano.
Pokud lze to zasobovane zbozi slozit jinak (treba donest kousek v ruce, zavezt na vozicku, …), pak ne.
Dobry den,mužou popelari jet v protismeru s oranzovym majakem? dekuji