Opel Omega 2,2 DTI

17 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Chtěli byste velké auto s pohonem zadních kol a na BMW či Mercedes nemáte peníze? Řešením by mohl být právě Opel Omega z posledních let výroby.

Diskuze

13 komentářů

    Ondra

    Kamos mel doma Omegu 2.6 V6 a zralo to 1 l oleje na 1000km…pak se ten motor nejak rozebral, slozil, az se vysral uplne, tak to od nich odkoupili a ted maj jiny V6..to zas nestartuje atd. Jinak svezeni s tim je moc pekny a pohodlny, ale zvlast po strance spolehlivosti zadna slava.

    Mirek

    ahoj já mám omegu uš 7 let 2 l klasiku a jsem sní velmy spokojen a zas si ji chci koupit znovu do olu se nesmí lít sintetycký olej jen mynerální

    lukas

    Proc by se do oplu nemela lejt syntetika ? 😀 ja mam omegu 2.0l s olejem plne syntetickym a oproti mineralnimu oleji ten motor de krasne hladce ,podle me mu musis svedcit uz jen logicky

    Tjjack

    hele já mam omegu a 2.0i a leju do ní syntetiku a sem s ní spokojenej ale kámoš mi jednou pučil B 2.5TDI(taky leje syntetiku)a to bylo hrozný. zlatý áčko

    mari

    nechápu podle jakých kriterií se zde dopuručuje či nedoporučuje určitý model… Buď je autor článku stejný jako v případě tipcars.com či ,,Ojetiny od A do Z", nebo je tento článeček pouze jeho kopií. Objektivně neexistuje žádný důvod k preferování poměrně vzácného 2.5 DTI před jakoukoliv jinou motorizací, než důvod osobních preferencí autora článku. Tento motor 110kW neudivuje ani dynamikou, ani spolehlivostí, a už vůbec ne cenou… Doporučení by mělo směřovat k modelu (resp. motoru) který splňuje podmínky dobré ceny, dobré spolehlivosti a dobrého výkonu, či jejich nejlepší kombinace… V tom vidím největší slabinu podobných ,,recenzí"…

    Corlis

    zcela souhlasím s předchozím článkem. Jsem člen OpelRenbau clubu, vlastním vectru B 1.7td a Omegu B ve dvoulitru 16V a absolutně si nestěžuji. Jezdím tisíce km v obou autech bez závažnějších závad. Samozřejmostí je ale starost a pravidelná údržba.

    Juan

    Naprosto souhlasim taky mam 2l 16v a jsem SPOKOJEN

    m.artty

    O Omegy se zajímám už asi 5let (hlevně o Áčka). Do nedávna jsme měli domu Omegu A 2.0i (85kW/115k) rok výroby 1988. Na svoje stáří to bylo super auto, pohodlný, prostorný, výkon motoru dostačující, i po najetí více jak 400 000km bylo auto spolehlivé…na druhou stanu už se na něm projevovaa koroze (zadní část, podovozek apod.) a občasbylo nutno vyměnit nějaké drobnosti (váha vzduchu, bezínové čerpadlo…). Znám se z lidma, kteří vyměnily Omegu A za Omegu B a s Béčkem nejsou spokojeni. S Omegaou B nemám osobně žádné zkušenosti, takže jí nemohu ani vychvalovat ani zavrhnout. Podle mého názoru Áčko nebylo tak náročné na údržbu a celkové provazní náklady mělo nižší.

    kippp

    sice je to rok stary clanek ale… autor tomu vubec nerozumi, jen zde povida o "znamych predsudcich", o kterych se da cist vsude okolo. Je mi lito opla jak dopadla jeho povest (nejen) u nas v CR, a to nepravem. Ale diky tomu jsou ojetiny levny a to je pro nas oplaky vlastne dobre :). A abych mluvil konkretne – napr. nedoporucvovany motor benzin 2.0 je sice slabsi, ale rozdhodne ne slaby a jezdit se s nim da moc pekne, srovnal bych ho s takovou 1.8 napr. ve starsi Vectre apod… Technika omegy ani nahodou nebyla podprumerna, prumerna mozna ale podprumerna ani nahodou, to nechapu jak na to autor vubec prisel, ale asi tusim – proste si to tak mysli, a to staci, nebo to je podle toho ze konstrukcne vychazi ze starsiho modelu? A ktery auto ne?. Stejne bych mluvil o spolehlivosti, ale dejme tomu. Ale, ceny ojetin jsou rozhodne podprumerny, v tom smyslu ze nic levnejsiho v teto tride rozhodne neni!!!, to je asi nejvetsi dukaz toho jak zije autor v omylu :-). Mozna jsem ovlivnenej tim, ze auto vlastnim, ale aspon vim o cem mluvim, ne jako autor, kterej se maximalne svezl a zbytek doplnil "obecnymi pravdamami", zkratka clanky o ojetych autech (nejen o Omeze) by nemel psat kazdej.

    Croix

    Omegy jsou mezi znalými lidmi (majiteli) známé jako držáky, nesmíte samozřejmě kupovat bouračky a od pohledu špatné kusy, to se vám pak nepovede jezdit ok ani s "medvědem." Pokud jde o technickou úroveň, uvedl bych jen například, že šestiválce Opel (Omega) mají vždy 7x uloženou klikovou hřídel, stejně jako u M-B a BMW, zatímco Ford, VW Group, Frantíci a Taliáni 5x, tj. stejně jako u čtyřválců. Takový motor Dual Ram z Omegy A spolehlivostí a kultivovaností chodu při plochém průběhu krouťáku v celém průběhu otáček je podle mě dodnes třída. A to i spotřebou. Při dálničním limitu se s velkým autem vejdete do 9 l, což u auta s klasickou koncepcí této velikosti (náklad po sklopení zadních sedadel mimochodem 1850 litrů) a v šestiválci je slušné. I v testech proti M-B E a BMW 5 jediný další model jiné značky v době výroby srovnávaný zejm. v německých časopisech bývala Omega, nic dalšího za rovnou konkurenci považováno nebylo. Výraznější slabinou oproti M-B a BMW pak bývala a je u velkých Oplů jen koroze určitých míst na karoserii. Ta je ale řešitelná, pokud si ji ohlídáte včas, za ostatní vlastnosti auta to je únosná investice (vyvaření napadeného místa). Rozhodně radši opravím spodek dveří či kus prahu než shánět nové Diravi na XM (nic proti XM, naopak! :-))

    V.K.

    Neveite nahodou ci chlapici od GM sa nerozhodli znovuzrodit Omegu? Jetu sice Insignia…

    Marquis...

    Mám Omegu B 2.0 16V Facelift, r.v. 2000, najeto 220000 km.. Faktem je, že některé věci odchází (konkrétně svody k výfuku – měnil jsem je jednou), ale neznám auto, které by nemělo slabší místa.. Nakonec BMW je u svých diesel motorů měl také.. Že se musí měnit brzdové deštičky, silentbloky, tlumiče častěji, to se snad od tak těžkého auta na našich silnicích a hlavně D1 musí očekávat.. Kdo nechce, ať si pořídí Fabii. Pravidelný servis, výměny rozvodů, olejů (mimochdem plná syntetika, od výměny k výměně bez úbytku).

    MinO

    Podla mna je Omega(B) velmi slusne auto. My sme mali 2.0 i 16V (rok vyroby 1998). Vykonovo stacila uplne, aj ked bolo auto plne nalozene. Aj vtedy bola na dialnici velmi rychla. Ked sme ju davali do bazaru, mala najazdene po 8 rokoch cca 505 000km a motor bol stale v poriadku. Uz sa sice zacali prejavovat niektore muchy, ako uz spominali vyssie (korozia na dverach, prahoch, poruchy na klimatizacii), ale hlavne co sa tyka motorizacie, tak bez problemov. Sranda sa dala uzit aj v zime na snehu s kratkymi driftmi.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist