autoweb.cz > Opel > Opel Movano > opel movano combi > Opel Movano Combi 2.3 CDTI BiTurbo (2016)
Opel Movano Combi 2.3 CDTI BiTurbo (2016)
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 10
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6.8
Radosti
Motor, spotřeba a samozřejmě transportní schopnost
Starosti
Manipulace se sedačkami při jejich vyndavání, resp. jen drobnosti
Opel Movano je velké auto a tím velké myslíme velké i na poměry dodávek, se kterými čas od času jezdíme, důkazem může být ta zkušenost, když jsme při jízdě po dálnici potkali ve vedlejším pruhu Volkswagen Multivan.
Vypadal jako capart ve stínu dospělejšího jedince. Což je a má být jen velikostní porovnání, určitě nechceme srovnávat Multivan s Movanem co do celkových parametrů, protože VW má blízko svým projevem k osobním autům, zatímco Movano je pravověrná dodávka.
Interiér
S tím souvisí ergonomie a vybavení kabiny. Naše verze vozu má vyšší architekturu, takže vzadu se postavíte, aniž byste se hlavou dotýkali stropu a je tady celkových devět míst k sezení. Za velkým volantem s dlouhým převodem řízení se cítíte jako v dodávce – ve které také jste – a to je v pořádku, řazení odpovídá dodávce, i poloha pedálů, nicméně motor zase až tak ne.
Interiér vozu je do určité míry praktický, až strohý, nicméně výbava nepostrádá třeba klimatizaci se zónovým ovládáním pro cestující na zadních sedačkách
Pohon
O pohon vozu se totiž stará dvojmo přeplňovaný diesel s objemem 2.3 litru a výkonem 170 koní a ten umí s autem pěkně zacvičit, dodávce nechybí jak schopnost rychle akcelerovat z klidové pozice, tak také, mnohem důležitější pružné zrychlení. Maximálkou je podle technického průkazu 161 km/h, jeli jsme i rychleji, ovšem pravdou je, že 130 až 140 km/h považujeme reálně za limitní. Ne kvůli dynamice, ale tomu, že pak už obrovská karoserie celkem srdnatě bojuje s odporem vzduchu a bočním větrem a jízda pak postrádá klid.
Spotřeba
Čekali jsme horší výsledek, ale jak motor překvapil co do dynamiky, tak nás potěšil i v oblasti spotřeby. Při opravdu vyšší rychlosti než by mělo být u vozu tohoto ražení obvyklé jsme se pohybovali cca na hodnotě 12,5 l/100 km, ale také jsme jezdili za 8 l/100 km, přičemž dlouhodobý průměr byl 10,2 litru, za což Opel Movano chválíme.
Ovladatelnost
Namísto ovladatelnosti se vrátíme ještě na moment dovnitř auta, protože ovladatelnost je prostě „dodávková“ – auto je velké, je třeba najíždět do zatáček, na druhou stranu s parkovací kamerou a obrazem promítaným do zpětného zrcátka není problémem parkování. Zpět tedy do vozu, a to na zadní sedačky – jsou tady dvě řady, dají se snadno vyjmout, a velmi snadno i vrátit. Pokud tedy dodržíte původní umístění – na první pohled vypadaly obě řady stejně, ale asi nebyly, protože pokud se nám nedařilo sedačky vrátit zpět na své místo v jednom pořadí, pak po výměně zapadly hladce na svá místa.
Už ve standardní konfiguraci třech řad sedaček s devíti místy je prostor pro náklad velký. Po vyjmutí zadních dou řad je doslova obrovský!
Dlužíme vysvětlení proč že jsme se sezením manipulovali – vyzkoušet dodávku jako stěhovák se totiž přímo podbízelo – i když popravdě, i s plným počtem míst byl za sedadly stále obrovský prostor na zavazadla. Takže v Movanu kupříkladu řidič hravě odveze celý volejbalový tým i s náhradníky a kompletní bagáží.
Jako stěhovací vůz je pak Movano, po vyjmutí sedaček, prostorný a to ak, že do něj naložíte prakticky cokoli, s nadsázkou bychom mohli mluvit o tom, že v něm zaparkujete třeba Smart a o nadsázku by vlastně ani nešlo, ale praktičtějším příkladem je, že jsme naložili skříň, starou pohovku, zrcadlo, židle a další bytové doplňky a celý proces byl mnohem snadnější než jedno kolo tetrisu v začátečnické úrovni.
Verdikt
Finální hodnocení? Jako auto na každý den samozřejmě Movano doporučit nelze, ne pokud nejste majitel řemeslnické firmy, dopravce, hotelový taxikář či jinak přesně specifikovaný provozovatel takto velkého auta, nicméně jako dodávka funguje Opel Movano tak, jak má. Popírá svůj francouzský rodokmen a na Renault si vzpomenete asi jen když vezmete do ruky typický klíč, má překvapivě silný a charakterní motor a velmi příjemnou spotřebu, k tomu zajímavé praktické prvky v kabině a neskutečně velký přepravní prostor, který pojme buď spoustu lidí anebo velkou hromadu nákladu.
Konkurence
Citroën Jumper Kombi L1H1 3.0 HDi (2014)
První jízda | vydáno 12. 11. 2014
Peugeot Boxer Minibus 2.2 HDI 150 k (2014)
První jízda | vydáno 6. 11. 2014
Volkswagen Transporter 2.0 TDI 140 k (2015)
První jízda | vydáno 14. 10. 2015
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2299 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 125/170 v 3500 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 161 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 665 250 Kč |
Základní cena test. verze | 721 250 Kč |