Nissan GT-R Nismo N-Attack: skutečné rekordní auto z Nordschleife je teprve před dokončením

(+ video) Pokud to náhodou nevíte, rekordní kolo na Ringu nezajelo GT-R Nismo, ale jeho dále přepracovaná verze N-Attack. Její produkční verze se stále dolaďuje.
nissan-gt-r-nismo-n-attack-skutecne-rekordni-auto-z-nordschleife-je-teprve-pred-dokoncenim-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: archiv redakce

Nissan se koncem loňského roku pochlubil působivým časem 7:08,679 min. ze Severní smyčky, který byl připsán novému modelu GT-R Nismo. Háček, který později přiznala také automobilka, byl akorát v tom, že se zdaleka nejednalo o sériové auto, ale dále významně modifikovaný vůz. Aby Japonci nemuseli čelit nařčení z podvodu, do prodeje připravují produkční variantu rekordního stroje. Ponese označení GT-R Nismo N-Attack.

Pokud jde o výkony, tady jsme rozdíly nezaznamenali. Výchozí i odvozený vůz pohání vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3,8 litru vyladěný na 600 koní a 652 newtonmetrů, je tady ale spousta nezanedbatelných komponentů, které u standardního auta nedostanete.

Kupříkladu podvozek GT-R Nismo pracuje s tlumiči Bilstein DampTronic, nicméně N-Attack se spoléhá na čtyřstupňově stavitelné jednotky značky Öhlins a tím výčet jen začíná. Na ty nejrychlejší časy na Nürburgringu budete potřebovat nové stabilizátory, pružiny s jinou charakteristikou a nové přední brzdové destičky.

V systému pohonu se objevují mechanické samosvorné diferenciály (vzadu s karbonovými lamelami), přepracované vedení mezichladiče vyrobené z karbonu a hliníku, přeprogramovány byly rovněž řídicí jednotky motoru a převodovky a za příplatek je možné vůz vybavit titanovým výfukovým systémem, který zlepší zvuk a postará se také o mírné snížení hmotnosti.

Další gramy šetří karbonové přední blatníky, pro tento typ vyrobená karbonová kapota i spoilery a opět unikátní zadní kompozitové křídlo s dvoustupňově stavitelnou výškou a ve dvanácti krocích stavitelným náběhovým úhlem lamely. Z uhlíkových vláken zapečených v pryskyřici je vyrobena dokonce i přepážka mezi kabinou a zavazadlovým prostorem a identické nejsou ani karbonové sportovní skořepiny.

Kolik si Nissan za tuto parádu nechá zaplatit ve srovnání s „obyčejným“ GT-R Nismo, není momentálně jasné a neví se ani, jestli bude možné paket N-Attack aplikovat zpětně na již prodané modely Nismo. Co naopak můžeme říci spolehlivě, je, že ty nejrychlejší verze R35 Japonci zatím nenabízejí a to z jednoho prostého důvodu – pořád nejsou dokončené. Uvedení auta na trh každopádně už asi není daleko, finální ladění momentálně probíhá kromě jiného na okruhu Fuji Speedway, odkud je i následující video.

zdroj: Carscoops

17.3.2014 5:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist