Nový Nissan GT-R LM Nismo (2015) má 1250 koní a primární pohon předních kol

(+ videa) Další adept na pokoření Audi v Le Mans je Nissan a do souboje o první místo v nejprestižnější čtyřiadvacetihodinovce se snad nemohl pustit s podivnějším autem.
nissan-gt-r-lm-nismo-2015-ma-1250-koni-a-pohon-prednich-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: archiv redakce

Vzpomínáte si na ty zapálené debaty o tom, jestli dokáže Ford Focus RS s přeplňovaným pětiválcovým motorem efektivně přenést na silnici svůj výkon 305 koní? A jak se většina domnívala, že nemůže? Nissan nyní nepřímo naznačuje, že tamto nebyla žádná výzva.

Japonská automobilka představila nový stroj GT-R LM Nismo, který ladí pro letošní čtyřiadvacetihodinovku Le Mans. Na tom asi není nic zvláštního, Nissan to zkoušel i loni s poněkud divnou hybridní tříkolkou ZEOD RC, tentokrát ale míří do nejvyšší třídy LMP1 mezi Audi a Porsche s ještě neobvyklejším automobilem.

Předně asi musíme přiznat, že kolem technických detailů je neskutečný bordel, protože Nissan oficiálně prozradil jen část věcí o konstrukci, každopádně potvrzeno je, že GT-R LM Nismo má vpředu uložený přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru pohánějící kola přední nápravy.

Klasickému motoru asistuje pětistupňová sekvenční převodovka a hybridní jednotka, není ovšem jasné, o co přesně jde. Domníváme se, že Nissan do svého závodního stroje instaloval setrvačník, který (a to je rovněž potvrzeno) rekuperuje energii získanou při brzdění předních kol. Jistou alternativou je také elektromotor/generátor a baterie, tisková zpráva nicméně píše „kinetic energy recovery system“, takže teoreticky to vypadá na první variantu, jistotu ale nemáme.

Co rovněž nevíme, je to, jestli jsou poháněná i zadní kola. Oficiální zpráva nic takového neříká, nicméně britský Top Gear se odvolává na technického ředitele Bena Bowlbyho a tvrdí, že spalovací motor s výkonem 550 koní zajišťuje pohon předních kol, zatímco „700 elektricky generovaných koní zvládají zadní kola“. Ano „elektricky“ a pak se v tom orientujte.

Co stojí rovněž za zmínku, je šířka pneumatik značky Michelin. Zatímco ty přední mají 355 milimetrů, zadní „pouze“ necelých 230 mm, což opět naznačuje, která z náprav bude odvádět více práce. Ať už jsou ale podrobnosti konstrukce Nissanu GT-R LM Nismo s minimální povolenou hmotností 880 kg jakékoli, další člen nejvyšší kategorie je vítán, slibuje totiž hlavně více soubojů o první příčku.

2.2.2015 2:33| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist