Nový Nissan GT-R LM Nismo (2015) má 1250 koní a primární pohon předních kol

(+ videa) Další adept na pokoření Audi v Le Mans je Nissan a do souboje o první místo v nejprestižnější čtyřiadvacetihodinovce se snad nemohl pustit s podivnějším autem.

Vzpomínáte si na ty zapálené debaty o tom, jestli dokáže Ford Focus RS s přeplňovaným pětiválcovým motorem efektivně přenést na silnici svůj výkon 305 koní? A jak se většina domnívala, že nemůže? Nissan nyní nepřímo naznačuje, že tamto nebyla žádná výzva.

Japonská automobilka představila nový stroj GT-R LM Nismo, který ladí pro letošní čtyřiadvacetihodinovku Le Mans. Na tom asi není nic zvláštního, Nissan to zkoušel i loni s poněkud divnou hybridní tříkolkou ZEOD RC, tentokrát ale míří do nejvyšší třídy LMP1 mezi Audi a Porsche s ještě neobvyklejším automobilem.

Předně asi musíme přiznat, že kolem technických detailů je neskutečný bordel, protože Nissan oficiálně prozradil jen část věcí o konstrukci, každopádně potvrzeno je, že GT-R LM Nismo má vpředu uložený přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru pohánějící kola přední nápravy.

Klasickému motoru asistuje pětistupňová sekvenční převodovka a hybridní jednotka, není ovšem jasné, o co přesně jde. Domníváme se, že Nissan do svého závodního stroje instaloval setrvačník, který (a to je rovněž potvrzeno) rekuperuje energii získanou při brzdění předních kol. Jistou alternativou je také elektromotor/generátor a baterie, tisková zpráva nicméně píše „kinetic energy recovery system“, takže teoreticky to vypadá na první variantu, jistotu ale nemáme.

Co rovněž nevíme, je to, jestli jsou poháněná i zadní kola. Oficiální zpráva nic takového neříká, nicméně britský Top Gear se odvolává na technického ředitele Bena Bowlbyho a tvrdí, že spalovací motor s výkonem 550 koní zajišťuje pohon předních kol, zatímco „700 elektricky generovaných koní zvládají zadní kola“. Ano „elektricky“ a pak se v tom orientujte.

Co stojí rovněž za zmínku, je šířka pneumatik značky Michelin. Zatímco ty přední mají 355 milimetrů, zadní „pouze“ necelých 230 mm, což opět naznačuje, která z náprav bude odvádět více práce. Ať už jsou ale podrobnosti konstrukce Nissanu GT-R LM Nismo s minimální povolenou hmotností 880 kg jakékoli, další člen nejvyšší kategorie je vítán, slibuje totiž hlavně více soubojů o první příčku.

2.2.2015 2:33| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist