Nissan GT-R Nismo odhalen i s časem na Ringu

(Aktualizováno!) Nissan GT-R Nismo unikl na internet včetně času na Nordschleife. Je králem produkčních aut s konvenčním spalovacím motorem.

Godzilla konečně vystoupila z hlubin a odhalila to, na co jsme všichni tak dlouho čekali – čas na Nürburgringu. Moc často se nestává, aby si automobilka pronajala celý okruh a po absolvování jízdy delší dobu tutlala finální čas. Nissan se tak ale zachoval, což naznačovalo, že půjde o něco opravdu mimořádného.

Ještě vás ale necháme chvíli napnuté a zmíníme se o technice, protože i ta byla obestřena rouškou tajemství. Nissan GT-R Nismo staví na dvakrát přeplňovaném šestiválci, který po četných úpravách produkuje výkon 595 koní a 650 Nm, což je nějakých 50 koní a 23 Nm navíc.

Automobilka toho dosáhla přepracovaným sáním, jiným výfukovým potrubím a především většími turbodmychadly odvozenými od závodní verze GT3. Výkon ale prý zdaleka nedosahuje možností techniky, s tím by mohla mít zásadní problém dvouspojková automatická převodovka, takže zůstalo u necelých šesti set koní.

Nissan GT-R rozebraný na součástky

Zobrazit všechny fotografie

S tím se bude doplňovat přepracovaný zevnějšek, nesoucí se přesně v duchu továrního úpravce Nismo. Spodní část auta tedy bude vyvedena v tmavě šedém odstínu s červeným pruhem, stejně jako je tomu třeba i u Nissanu Juke Nismo. Elektronicky nastavitelné tlumiče se z původních režimů Comfort, Normal a R proměnily v Track, Race a Race Plus, kde i to základní nastavení má být dost tuhé.  Nově teď auto sedí na kovaných discích Rays, které jsou o půl palce širší než je tomu u standardní verze, takže si mohou dovolit větší pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT o rozměru 255/40 R20.

V případě, že rádi brousíte asfalt nejen poblíž pohoří Eifel, stojí za úvahu zaškrnout při objednávce i okruhový balíček, který auto zásadním způsobem dále vylepšuje. O lepší aerodynamiku se zasadí přední splitter a rozměrné zadní křídlo, zároveň se podařilo poněkud obézní japonské kupé obrat o 64,8 kilogramů hmotnosti. To ale platí jen v případě, že kromě okruhového balíčku objednáte i závodní sedadla, karbonové blatníky nebo karbonové víko kufru a z peněženky vytáhnete další hromádku peněz.

Okruhový balíček auto zároveň připraví o adaptivní podvozek, který vystřídají manuálně stavitelné tlumiče Öhlins, jinak naladěné pružiny a vyjma toho se na přední nápravu nastěhují také dvoudílné plovoucí kotouče s šestipístkovými třmeny. To všechno s jediným cílem – tedy pokořit legendární německý okruh za dechberoucí čas. O něj se 30. září zasadil pilot šampionátu FIA GT1, Michael Krumm, který severní smyčku Nürburgringu zdolal v čase 7:08.69. V současnosti vévodí tabulce časů sériových aut hybridní supesport Porsche 918 s časem 6:57, tedy alespoň do chvíle, než McLaren oficiálně potvrdí svých 6:47.

Naopak Nissan GT-R Nismo by za sebou nechal takové velikány, jako Gumpert Apollo Sport (7:11.57), Lexus LFA Nürburgring Package (7:14.64) nebo Porsche 911 GT2 RS (7:24). Další detaily Nissan jistě odhalí co nevidět, včetně celé jízdy na Nürburgringu. Ceny jsou zatím jen ve spekulativní rovině, ale šušká se, že Nissan GT-R Nismo s okruhovým paketem nepřijde na více, než 200 000 dolarů, tedy nanejvýš čtyři miliony korun.

Zdroj: Car and Driver

19.11.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist