Nissan GT-R Nismo odhalen i s časem na Ringu

(Aktualizováno!) Nissan GT-R Nismo unikl na internet včetně času na Nordschleife. Je králem produkčních aut s konvenčním spalovacím motorem.

Godzilla konečně vystoupila z hlubin a odhalila to, na co jsme všichni tak dlouho čekali – čas na Nürburgringu. Moc často se nestává, aby si automobilka pronajala celý okruh a po absolvování jízdy delší dobu tutlala finální čas. Nissan se tak ale zachoval, což naznačovalo, že půjde o něco opravdu mimořádného.

Ještě vás ale necháme chvíli napnuté a zmíníme se o technice, protože i ta byla obestřena rouškou tajemství. Nissan GT-R Nismo staví na dvakrát přeplňovaném šestiválci, který po četných úpravách produkuje výkon 595 koní a 650 Nm, což je nějakých 50 koní a 23 Nm navíc.

Automobilka toho dosáhla přepracovaným sáním, jiným výfukovým potrubím a především většími turbodmychadly odvozenými od závodní verze GT3. Výkon ale prý zdaleka nedosahuje možností techniky, s tím by mohla mít zásadní problém dvouspojková automatická převodovka, takže zůstalo u necelých šesti set koní.

Nissan GT-R rozebraný na součástky

Zobrazit všechny fotografie

S tím se bude doplňovat přepracovaný zevnějšek, nesoucí se přesně v duchu továrního úpravce Nismo. Spodní část auta tedy bude vyvedena v tmavě šedém odstínu s červeným pruhem, stejně jako je tomu třeba i u Nissanu Juke Nismo. Elektronicky nastavitelné tlumiče se z původních režimů Comfort, Normal a R proměnily v Track, Race a Race Plus, kde i to základní nastavení má být dost tuhé.  Nově teď auto sedí na kovaných discích Rays, které jsou o půl palce širší než je tomu u standardní verze, takže si mohou dovolit větší pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT o rozměru 255/40 R20.

V případě, že rádi brousíte asfalt nejen poblíž pohoří Eifel, stojí za úvahu zaškrnout při objednávce i okruhový balíček, který auto zásadním způsobem dále vylepšuje. O lepší aerodynamiku se zasadí přední splitter a rozměrné zadní křídlo, zároveň se podařilo poněkud obézní japonské kupé obrat o 64,8 kilogramů hmotnosti. To ale platí jen v případě, že kromě okruhového balíčku objednáte i závodní sedadla, karbonové blatníky nebo karbonové víko kufru a z peněženky vytáhnete další hromádku peněz.

Okruhový balíček auto zároveň připraví o adaptivní podvozek, který vystřídají manuálně stavitelné tlumiče Öhlins, jinak naladěné pružiny a vyjma toho se na přední nápravu nastěhují také dvoudílné plovoucí kotouče s šestipístkovými třmeny. To všechno s jediným cílem – tedy pokořit legendární německý okruh za dechberoucí čas. O něj se 30. září zasadil pilot šampionátu FIA GT1, Michael Krumm, který severní smyčku Nürburgringu zdolal v čase 7:08.69. V současnosti vévodí tabulce časů sériových aut hybridní supesport Porsche 918 s časem 6:57, tedy alespoň do chvíle, než McLaren oficiálně potvrdí svých 6:47.

Naopak Nissan GT-R Nismo by za sebou nechal takové velikány, jako Gumpert Apollo Sport (7:11.57), Lexus LFA Nürburgring Package (7:14.64) nebo Porsche 911 GT2 RS (7:24). Další detaily Nissan jistě odhalí co nevidět, včetně celé jízdy na Nürburgringu. Ceny jsou zatím jen ve spekulativní rovině, ale šušká se, že Nissan GT-R Nismo s okruhovým paketem nepřijde na více, než 200 000 dolarů, tedy nanejvýš čtyři miliony korun.

Zdroj: Car and Driver

19.11.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist