Mercedes SLC (2016): facelift SLK zrušil původní označení i V8, 43 AMG má pouze šestiválec

Nejmenší roadster Mercedesu má za sebou modernizaci, ta kromě designu mění jeho jméno a nahrazuje atmosférickou V8, přeplňovaným V6 se sníženým výkonem.
mercedes-slc-2016-facelift-slk-zrusil-puvodni-oznaceni-i-v8-43-amg-ma-jen-sestivalec-1100x618.jpgCelá galerie 35 Zdroj: archiv redakce

Ačkoli se pozornost německého koncernu Daimler soustředí především na chystanou a velmi důležitou detroitskou premiéru nové generace třídy E, výrobce s třícípou hvězdou ve znaku souběžně s tím neskutečným způsobem mění a modernizuje téměř všechny modelové řady, představuje jednu novinku za druhou a svá auta třídí pomocí nového systému označování.

Tím nejaktuálnějším příkladem je třetí generace roadsteru SLK nabízené od roku 2011, která od nynějška nese jméno SLC. Součástí očekávaného faceliftu dvoudveřového kompaktního Mercedesu s pevnou sklápěcí střechou je kromě jiného také přepracovaný design přední části, která teď více než cokoli jiného připomíná zhruba před měsícem představený modernizovaný model SL.

Poněkud důležitější než stylistické změny je pořádné zemětřesení pod přední kapotou. Základní pohonnou jednotkou je teď přeplňovaná šestnáctistovka ve verzi SLC 180 o výkonu 156 koní a příznivce osmiválcových SLK nejspíše nepotěší výměna atmosférické 5.5 V8 v 55 AMG za přeplňovaný třílitrový šestiválec mezi předními koly Mercedesu-AMG SLC 43. Tento downsizing se trochu neobvykle podepsal nejen pod snížení celkového objemu a počtu válců a navíc dochází i k redukci výkonu ze 421 na 367 koní.

Také proto je teď vrcholná verze s novým devítistupňovým automatem nepatrně pomalejší. Při akceleraci z místa na 100 km/h potřebuje čas 4,7 sekundy, zatímco dřívější 55 AMG zvládalo tu samou disciplínu o desetinu rychleji. Pro Mercedes však bude jistě mnohem důležitější, že auto v normovaném testu NEDC snížilo svou spotřebu z 8,4 na 7,8 l/100 km při zachování elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h.

V nabídce nadále zůstává přeplňovaný dvoulitr s výkonem 184 koní v provedení SLC 200, k mání je též jeho silnější varianta SLC 300 s 245 koňskými silami a nic se nemění ani u jediného dieselu SLC 250 d s dvakrát přeplňovaným čtyřválcem 2,1 l, který má 204 koní, 500 newtonmetrů a průměrnou udávanou spotřebu jen 4,4 litru nafty na sto kilometrů.

16.12.2015 12:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist