Inspirace v závodní legendě připomíná stoleté výročí automobilky

bentley-continental_gt_number_9_edition_by_mulliner-2019-1600-01-1100x618.jpg Zdroj: Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Víte, kdo byl Tim Birkin? Původně zákazník Bentley, investor a později také závodní jezdec, plný podnikavého ducha a ambicí – a díky jeho odhodlání a spolupráci s automobilkou vznikl stroj Bentley 4 1⁄2 ‚Blower‘. S přeplňovaným No.9 Bentley ‚Blower‘ se pak Sir Tim v roce 1930 zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans. Následně vznikla série produkčních vozů Bentley 4 1⁄2 využívající přeplňování kompresorem od inženýra Amhersta Villierse, jenž však nebyl zaměstnancem Bentley. Po zabudování kompresoru se u tohoto vozu zvýšil výkon ze 110 na 175 koní. Impozantní zelený vůz se tak stal kultovním závodním Bentley předválečných let.
Verzi Number 9 Edition by Mulliner poznáme podle číslice 9 na předních blatnících a výrazného grafického ztvárnění téže číslice na masce chladiče.

Zákazníci mohou zvolit lakování karoserie v odstínu zelené Viridian nebo černé Beluga, přičemž unikátní 22″ kola Mulliner Driving Specification jsou vyvedena v barvě karoserie; dále je k dispozici paket Black Line a karbonový bodykit.
Pro interiér Number 9 Edition by Mulliner si zákazníci mohou zvolit čalounění tradiční kůží Cumbrian Green nebo Beluga, se zvýšeným leskem u sedadel, na vnitřních výplních dveří a dalších místech. Hlavové opěrky a výplně dveří zkrášlují embosovaná loga ‚B‘, podobně jako tomu bylo u čalounění dveří vozu ‚Blower‘ z roku 1930.

Součástí jedinečně ztvárněné přístrojové desky je povrchová úprava ‚Engine Spin‘ na středovém panelu. Úprava Engine spin, někdy označovaná jako ‚osoustružený hliník‘, byla oblíbenou volbou závodních vozů a letadel ve 20. a 30. letech minulého století, neboť potlačovala odlesky světla. Středový panel vozidla zkrášlují exkluzivní klasické hodiny British Jaeger. Výsledkem společného vývoje firem Mulliner a British Jaeger jsou klasické hodiny inspirované původními budíky vozu No. 9 ‚Blower‘. Při jejich výrobě se využívají tradiční výrobní postupy jako u budíků závodních vozů z historické éry.

Revoluční rotační displej Bentley z Continentalu GT byl ještě vylepšen artefaktem Bentley ‚Blower‘. V provedení Continental GT Number 9 Edition by Mulliner najdeme kousek dřeva ze sedadla Birkinova kultovního závodního vozu No. 9 Le Mans z roku 1930. Původní sedadlo totiž bylo při renovaci auta nahrazeno, avšak restaurátorům bylo líto originální část vyhodit. Podsvícený kousek je zasazen do pryskyřice a najdeme jej ve středovém budíku rotačního displeje, kde každý vůz obohacuje o kousek historie.
V každém ze stovky vozů rovněž najdeme ovladače ventilace připomínající manubria rejstříkové traktury varhan, zlacené osmnáctikarátovým zlatem a inspirované podobnými prvky historického vozu No.9 ‚Blower‘, stejně tak jako ozdobné lišty prahů s pořadovým číslem vozu v rámci limitované edice.

zdroj: Porsche Inter Auto CZ, spol. s r.o.

7.3.2019 3:12| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist