Inspirace v závodní legendě připomíná stoleté výročí automobilky

bentley-continental_gt_number_9_edition_by_mulliner-2019-1600-01-1100x618.jpg Zdroj: Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Víte, kdo byl Tim Birkin? Původně zákazník Bentley, investor a později také závodní jezdec, plný podnikavého ducha a ambicí – a díky jeho odhodlání a spolupráci s automobilkou vznikl stroj Bentley 4 1⁄2 ‚Blower‘. S přeplňovaným No.9 Bentley ‚Blower‘ se pak Sir Tim v roce 1930 zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans. Následně vznikla série produkčních vozů Bentley 4 1⁄2 využívající přeplňování kompresorem od inženýra Amhersta Villierse, jenž však nebyl zaměstnancem Bentley. Po zabudování kompresoru se u tohoto vozu zvýšil výkon ze 110 na 175 koní. Impozantní zelený vůz se tak stal kultovním závodním Bentley předválečných let.
Verzi Number 9 Edition by Mulliner poznáme podle číslice 9 na předních blatnících a výrazného grafického ztvárnění téže číslice na masce chladiče.

Zákazníci mohou zvolit lakování karoserie v odstínu zelené Viridian nebo černé Beluga, přičemž unikátní 22″ kola Mulliner Driving Specification jsou vyvedena v barvě karoserie; dále je k dispozici paket Black Line a karbonový bodykit.
Pro interiér Number 9 Edition by Mulliner si zákazníci mohou zvolit čalounění tradiční kůží Cumbrian Green nebo Beluga, se zvýšeným leskem u sedadel, na vnitřních výplních dveří a dalších místech. Hlavové opěrky a výplně dveří zkrášlují embosovaná loga ‚B‘, podobně jako tomu bylo u čalounění dveří vozu ‚Blower‘ z roku 1930.

Součástí jedinečně ztvárněné přístrojové desky je povrchová úprava ‚Engine Spin‘ na středovém panelu. Úprava Engine spin, někdy označovaná jako ‚osoustružený hliník‘, byla oblíbenou volbou závodních vozů a letadel ve 20. a 30. letech minulého století, neboť potlačovala odlesky světla. Středový panel vozidla zkrášlují exkluzivní klasické hodiny British Jaeger. Výsledkem společného vývoje firem Mulliner a British Jaeger jsou klasické hodiny inspirované původními budíky vozu No. 9 ‚Blower‘. Při jejich výrobě se využívají tradiční výrobní postupy jako u budíků závodních vozů z historické éry.

Revoluční rotační displej Bentley z Continentalu GT byl ještě vylepšen artefaktem Bentley ‚Blower‘. V provedení Continental GT Number 9 Edition by Mulliner najdeme kousek dřeva ze sedadla Birkinova kultovního závodního vozu No. 9 Le Mans z roku 1930. Původní sedadlo totiž bylo při renovaci auta nahrazeno, avšak restaurátorům bylo líto originální část vyhodit. Podsvícený kousek je zasazen do pryskyřice a najdeme jej ve středovém budíku rotačního displeje, kde každý vůz obohacuje o kousek historie.
V každém ze stovky vozů rovněž najdeme ovladače ventilace připomínající manubria rejstříkové traktury varhan, zlacené osmnáctikarátovým zlatem a inspirované podobnými prvky historického vozu No.9 ‚Blower‘, stejně tak jako ozdobné lišty prahů s pořadovým číslem vozu v rámci limitované edice.

zdroj: Porsche Inter Auto CZ, spol. s r.o.

7.3.2019 3:12| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist