Exkluzivní test Bentley Continental GTC S V8: Z „kopačky“ gentleman

Automobilový idol fotbalistů dozrál ve sportovní jachtu pro gentlemany s vytříbeným vkusem.
img_4060-1100x618.jpgCelá galerie 53 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 8.4

Bentley Continental si celý svůj život nese zvláštní stigma. Traduje se, že je nejoblíbenějším autem mezi fotbalisty. Nevím, kde se tahle vizitka vzala – možná v nějaké statistice nebo průzkumu, možná je to jenom taková urban legend.

Na každém šprochu je ovšem pravdy trochu. A fotbalisty jsme v Continentalech prostě vídali. Možná to vzniklo také tím, že v době svého vzniku, tedy roku 2003, ještě neexistovalo tolik ultra luxusních vozidel, jako dnes.

Když jste prostě na takové auto vydělali za týden, potřebovali jste peníze utratit za něco opravdu exkluzivního. A Bentley Continental GT bylo mezi těmi pár Ferrari a Lamborghni přesně takovým zbožím. Vlastně svým způsobem založilo novou třídu.


Čtěte také: Exkluzivní test Rolls-Royce Dawn: „Jamesi, máte padáka!“

I po letech si Bentley Continental GT drží kult auta, kterým dáváte hlavně na odiv, že na to prostě máte. Alespoň tak na mě vždycky působilo. Dostal jsem však na týden příležitost opravdu zjistit, jestli je jenom rozmařile opulentní, nebo má něco navíc, proč stojí za to ho chtít.

Drahé věci jsou (většinou) krásné, i když výjimky potvrzují pravidlo (tímto zdravím Rolls-Royce Cullinan). „Conti“ ale výjimkou naštěstí není. Design působí možná poněkud jednoduše, ale elegantně, vkusně a důstojně. Hlavně na boční siluetu se nemůžu vynadívat. Vypadá jako sportovní člun na kolech. Nadčasové bude tohle auto ještě hodně dlouho.

Sport pro gentlemany

Bentley Continental GT existuje v několika výbavových verzích, od „obyčejné“ bez přídomku, přes luxusně pojaté Azure, ještě luxusnější Mulliner s dotykem nejstarší karosárny na světě, po sportovně laděné S a ještě rychlejší Speed. Každému podle jeho vkusu.

Díváte se na „esko“, které se vyznačuje specifickým designem kol v leskle černé barvě s decentními karbonovými doplňky – splitterem, bočními prahy a spoilerem na odtrhové hraně kufru. Sportovní vzezření navíc podtrhují černé linky kolem předních a zadních světel.

Vypadá to parádně, navíc tahle konkrétní specifikace se nadmíru povedla. Temně vínová v kombinaci s černou a karbonem má prostě šmrnc. Líbí se mi, když se v základu luxusní auto trochu přiostří, ale decentně a vkusně.

Uvnitř vypadá Continental GTC o poznání opulentněji, místy možná až trochu příliš. Různé lesklé povrchy, chromované lišty nebo krystaly v budíkách potom nepříjemně odrážejí světlo a odvádějí pozornost řidiče, hlavně při jízdě tunelem nebo na ostrém slunci.

Prvotřídním zpracováním a použitím jen těch nejluxusnějších materiálů si ale můžete být naprosto jistí. Velejemná kůže a semiš, koberce s dlouhým chlupem, do kterých se vám boty měkkce zaboří, to všechno je prostě pohádka.

Audi, kam se podíváš

Technické spřízněnosti s německou automobilkou si nelze nevšimnout, ovšem prohlásit o tomhle Bentley, že je to jenom naleštěnější Audi, to by bylo urážkou. Naopak pokud to v interiérech vozů se čtyřmi kruhy aspoň trochu znáte, budete se cítit jako doma.

Volant je povědomý, stejně jako jeho tlačítka, jenom obšití je luxusnější a kruhové pouzdro airbagu nese znak Bentley. Totéž platí o logice ovládání páček blinkrů a stěračů, které jsou však vyvedené mnohem luxusněji.

Digitální přístrojový štít pochopitelně také nese logiku Audi, ačkoliv s vlastní grafikou, která se vyznačuje takovými těmi britskými kudrlinkami. Poznáte to třeba na fontu písma. A povědomé bude také menu infotainmentu.

Kde se ale trochu ztratíte, to je centrální tunel, na kterém je tlačítek možná trochu moc. Na druhou stranu jsou fyzická klasika, takže pokud nemáte rádi dotykové plochy na ovládání všeho, budete si nad staromislkými čudlíky libovat.

Typická táhla ovládání výdechů klimatizace jsou potom už jenom bonbónek a hezkou parádičkou je otočný panel s displejem multimédií, který se na povel tlačítka schová do útrob a nahradí jej buď trojice analogových budíků, nebo čistý panel bez ničeho.

Osmiválec základem

Technika pod kapotou je pochopitelně také „koncernová“, ovšem nečekejte tu žádný downsizing. Základem je poctivý vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Tady je svět ještě v pořádku.

Jak správně tušíte, motor je spřízněný například se strojovnou v Audi RS 6 Avant, tady je však mírně podladěný na 550 koní a 770 Nm. Pořád ale dokáže upalovat maximálkou 318 km/h na stovku vystřelí za 4,1 sekundy, navzdory tomu, že musí tahat 2,4 tuny.

Dynamika tak není vyloženě omračující, nedočkáte se brutálního kopance do ledvin, naopak auto spíš mocně unáší vpřed. Distingovaně a nenápadně, jak se na britského gentlemana sluší a patří.

Osmiválec si přitom jenom tak ševelí, dokud jej nepřepnete do sportovního režimu. To se pak otevřou klapky ve výfuku a motor se hezky rozburácí. Kdyby snad dosud někdo vaši přítomnost přehled, což je velmi nepravděpodobné, pak vás zajisté nepřeslechne.

Slon v porcelánu?

Bentley Continental GTC však není jen o tom být viděn, slyšen a obdivován, kdepak, jízdu si vychutnáte nejen korzovánám po nejdražších ulicích světa, ale i tam venku za městem.

Očekávat atletičnost dvoumístného roadsteru britského střihu je pošetilé, nicméně Continental se neztrácí, ani když po něm vyžadujete vyloženě ostrou jízdu. Skoro dvě a půl tuny neokecá, ale zatáčí a brzdí vskutku úctyhodně.

To první mu jde nečekaně dobře díky natáčení zadní nápravy, to druhé zase díky karbonovým brzdám, které mají až nezvykle ostrý nástup. Musíte na ně opatrně, jsou opravdu kousavé.

Výsledek? Moc hezky se svezete. Conti mocně uhání vpřed, pěkně zatáčí, i když na něj pořád musíte s respektem, a parádně brzdí. Ovšem nakonec nejlepší je stejně mentálně přepnout do režimu „kormidluji luxusní jachtu“ a nechat se unášet krajinou.

Verdikt

Bentley Continental GT dospělo v luxusní silniční jachtu pro gentlemany, kteří mají rádi svůj klid, ale zároveň jim není cizí trocha toho sportu. Ovšem nikoliv kopaná, ale něco víc elegantního, tradičního a vznešeného. Třeba jako koňské pólo.

Otevřená verze Convertible navíc ještě umocní vaše touhy vyrazit někam daleko na dovolenou. Ať už na slunnou Riviéru, nebo po malebných silničkách Skotska. Kamkoliv vyrazíte, tam si to neskonale užijete.

Ještě tak mít ten patřičný obnos. Kolik? Stejně jako u jedné nejmenované britské luxusní značky, i u Bentley platí, že pokud se na to musíte ptát, pak si to patrně nemůžete dovolit.

(Ale jedno vám prozradím. Jezdí to za 15 litrů, když se snažíte, tak i pod deset.)

4.11.2022 9:23| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist