Honda S660 (2015): produkční verze miniaturního roadsteru oficiálně představena

(+ video) Směle ji můžete říkat mikro-NSX. Motor uprostřed má, dvojici sedadel taktéž, jen toho výkonu se S660 moc nedostává. Maličký tříválec s turbem produkuje jen 64 koní.

Aktualizováno: Do galerie jsme přidali nové záběry verze Mugen, která přináší nové nárazníky, hard-top, prahové nástavce, přepracovaný podvozek, nerezovou koncovku výfukového systému i modifikovaný brzdový systém.


Honda si momentálně užívá své chvilky sportovní slávy oznámením času modelu Civic Type-R na Severní smyčce Nürburgringu, který z něj zde dělá nejrychlejší sériovou předokolku na světě, radost však může mít také díky dlouho oddalovanému představení nové generace NSX. A aby to vzkříšení Hondy proběhlo na všech frontách, představila automobilka na domácím trhu miniaturní sportovní roadster S660.

Jak asi tušíte, na ostrý model S2000 nenavazuje, v rodokmenu japonské automobilky však svého duchovního předchůdce má. Jmenuje se S600, vyráběl se v letech 1964 až 1966 jako roadster i uzavřený fastback s čtyřválcem 0,6 l a směle můžeme do stejné rodiny zařadit i modely S500 a S800 rovněž ze 60. let s menším, respektive větším motorem.

Ani novinka nějak zvlášť velkou pohonnou jednotkou nedisponuje. Pohání ji řadový čtyřválec s objemem 0,66 litru a turbodmychadlem, maximální výkon však nijak závratný není. Auto disponuje 64 koňmi, přičemž původní osmistovka jich měla o šest více a točila 10 tisíc otáček. Proč jich zde není alespoň stovka, není těžké uhodnout. Jednak jde o emise a zároveň pravidla třídy kei cars, podle kterých bylo tohle autíčko postaveno. Standardně bude S660 osazena šestistupňovým manuálem, za přípatek pak bude k mání s převodovkou s plynulou změnou převodů typu CVT s virtuálními sedmi převodovými stupni.

Jestli by se vám líbilo mít něco takového ve vlastní garáži, ideálně pak s větším motorem, existuje naděje, že by se vám mohlo vaše přání splnit. Zatímco S660 zřejmě zůstane vyhrazena pro Japonsko, proslýchá se o tom, že Honda pracuje na modelu S1000 s přeplňovaným litrovým tříválcem o výkonu 130 koní. Právě ten by měl být určen na export, oficiálně však existence a vývoj vozu prozatím potvrzen nebyl.

30.3.2015 6:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist