Ford Mondeo 2.0 TDCI

19 fotografiíFord Mondeo

Tohle je nový uchazeč o korunu krále třídy rodinných sedanů. Je to příliš troufalé tvrzení, nebo u Fordu vědí něco víc než my?

Diskuze

51 komentářů

    Dalibor

    Díky za povedený test. V Mondeu je ta sedačka opravdu vysoko a nevím, jak jste jí dokázali dát dolů, já ne. To dřevo je hnus a designér by za to měl dostat přes držku. Jinak je to krásné auto a velice dobře jezdí, Passat mu nesahá ani po koncovku výfuku… Mondeo je opravdu vyjímečně tiché a komfortní, zároveň však docela "sportovní", co se zážitku z jízdy týče. Ale nikdy nebude tak dobré jako BMW 3. Jezdil jsem s 320d a pokud nebudu srovnávat výkony, bavorák je prostě lépe ovladatelný a na limitu přijatelnější. Mondeo se chová skoro jako zadokolka, ale bavorák se chová jako zadokolka. A ten rozdíl je docela poznat. Jasně, za bavoráka zaplatíte víc, ale je to prostě lepší auto, pokud se budem bavit o pocitu z řízení. A jestli jde o velikost kufru, tak si běžte koupit Ford Transit! Jinak, neváhám souhlasit s tím, že Mondeo je lepší než Audi A4 s odpovídajícím motorem.

    Radek

    Jestli je nebo neni lepsi nez audi, je hodne subjektivni, kazdy mame odlisny zebricek hodnot. Treba ma komunikativnejsi rizeni, ale jiste nema lepsi interier. Je prostornejsi, naproti tomu A4 zase lip izoluje od deni na silnici (ano, nekdo v tom vidi vyhodu a proto chce Audi). Jak je to s kvalitou, poruchovosti taky nyni tezko soudit. Zkratka nejde obecne rict co je lepsi "pro kohokoli". Treba je lepsi pro tebe, pro mne, ale pro spoustu lidi jiste nebude.

    BMW je na rizeni objektivne zrejme stale atraktivnejsi, ale Honza to myslel tak, ze vzhledem k cenovemu rozdilu to neni adekvatni.

    Pekny den, Radek

    Dalibor

    Jasně, Audi A4 má možná lepší interiér, ale čtyřválce TDi jsou hrůza a patří do šrotu. Tady má mondeo v kultivovanosti náskok. Pro mě je ale stejně favoritem BMW 3, protože je prostě ve všech aspektech pro řidiče lepší. Tím řidičem ale myslím sebe. Jelikož s autem jezdím i na okruh, tak pro mě dává větší smysl. Mondeo se dobře řídí a při normální jízdě se chová skvěle. Jenom na limitu je prostě bavorák lepší. A když srovnám benzínové motory, tak na řadovou šestku v BMW nemá nic… 🙂 A provozní náklady nejsou nijak brutální.

    empi

    Az ti jako ridicovi bude ze zadu rvat male dite, protoze se mu nebude libit tvrdost podvozku, tak si jeste rad koupis houpavou C5 ;-). A pak, ze je BMW pro ridice nejlepsi.

    Radek

    snad to s tema ctyrvalcema TDi nebude zase tak horky, do srotu bych je rovnou nehazel. Nejaky prednosti snad maji. 170k 2.0TDi v Octavii RS myslim neni uplna katastrofa a i kdyz je o malo hlucnejsi nez 2.0 TDCI v Mondeu, neznamena to ze by se za nej majitel mel stydet. Navic v Audi bude lip odhlucneny a vetsinu ridicu hluk trapit nebude. Je vykonny, spolehlivy a ekonomicky. Jezdim zatim v benzinu ale uz se vnitrne smiruju ze casem (na podzim) prejdu k nafte.

    Tomáš

    Taky bych se neodvracel od klasických TDi. Mě jeho vyšší hlučnost vůbec nevadí, ba naopak …. tahat oktávku s klasickým 1.9 TDi (81 kW) do otáček je zážitek a pro mne dobrý způsob pro relexaci :o)

    Jenyk

    Naštestí co člověk, to názor. Mně vytáčení diselů připadá jako trápení nemluvňat a těším se, až (na podzim?) přejdu zpátky na benzín.

    patrik

    tak s nazory,ze Tdi od VW group je hruza jenom muzu souhlasit. pred 20ti lety to byla spicka, ted je to srot. Hlucny, strasne to kouri a smrdi, tudiz me to dost obtezuje na silnici, pripadam si,ze jedu za Avii a krom toho turbo efekt je bolehlav( krom ridice). take nesouhlasim,ze BMW 3 je lepsi nez Mondeo. Duvod je ten,ze BMW 3 je mnohem mensi, mel jsem ho v 2.0 a je to hlucny, liny a aero hluk je hodne znat. Tohle Mondeo je uplne o necem jinym. nemecky auta sli kvalitou a celkove strasne dolu.

    Dalibor

    Takže podle Tebe je BMW 3 horší jenom pro to, že je menší? Sakra… Vždyť jde o pár milimetrů… Vzdau má BMW asi o dva centimetry míň místa a kufr asi o litr menší… A hned pro to je to horší auto? Motory má lepší, podvozek má lepší, celkově je to lepší auto pro řidiče. Ale mondeo je hodně blízko. Je to skvělé auto, ale BMW 3 je lepší. Aspoň pro mě.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    A o to přesně jde. Ano, trojkové BMW skutečně je o malý kousek lepší. Mondeo je ale o docela velký kus levnější. Rovnici si doplňte sami 😉

    patrik

    Kdyz srovnam nove mondeo a BMW 3 tak BMW 3 patri do tridy s Octavii a Focusem. a Mondeo v soucasne podobe! do tridy s BMW 5. Predchozi model Mondea je o necem uplne jinem, bavime se o soucasnem modelu. Pproto nemuzu porovnavat BMW 3 s novym Mondeem, protoze je zamerenim uplne jinde. Verim,ze auto na hrani je BMW 3, ale ne Mondeo, od toho se ceka v soucasne dobe vice pohodli a limuziny. Pokud jste obe auta ale neridil, tak to nemuzete vedet.

    Charger

    ty taky patříš do třídy s octavií a focusem

    Dalibor

    konečně rozumná myšlenka! 🙂

    patrik

    je videt, ze pro tebe je BMW 3 asi Aston Martin a koukas na to objektivnim nazorem, proto nema cenu ti to vyvracet.

    charger

    Octavia a focus patří do nižší střední třídy. BMW 3 patří do prémiové střední třídy. Je tomu tak už od pravěku.

    Dalibor

    Obě auta jsem řídil. A snad všechno ostatní v téhle třídě kromě Lexusu IS 220.

    RS

    Rizeni ma Mondeo daleko komunikativnejsi nez 3kove BMW podvozek bych hodnotil jako stejne povedeny.

    Dalibor

    Chudáčku… Ale už jsem slyšel, že se to dá léčit. Prý jsou nějaká léčebná zařízení v okolí městečka Nurburg v Německu. 🙂

    Charger

    😀 tak ten mě dojal, z které planety přiletěl?

    Kuba

    do otacek? myslite jako vyhnat to az do nebeskych vysin kolem 3500 otacek? 🙂

    zkuste japonsky motor, zjistite ze "hnat do otacek" ma trochu jiny vyznam.. zivot zacina za 4000 ot/m 🙂 je to trochu jiny kafe, jezdit 5-7t otacek zatacky.. tam se diesel v zivote nepodiva

    Marcus

    Tech 170k ve 2.0TDi sice Ochcávka RS má, ale jaka je tam turbodira to uz je jina… Motor je uplne o nicem a pak kolem 2 tisic nakopne tak az i na trojku prohrabnou pri plnym plynu kola… Navic se musi casto radit kuli tomu, ze ma "tahnouci spektrum" otacek jen velmi male a ten chrocht pumpë-düse je neco odpornyho, to je, jak tu nekdo uz zminil, muceni jehnatek, ten motor svym zvukem pri vytaceni primo odporuje jen minimalnimu vytaceni… No s kultivovanosti Fordovskejch TDCi anebo BMWckovejch déček a CDicek vod Mercu se to vubec neda srovnavat…

    waers

    Ale Volkswagen – koncern zase vyrabí silnější naftový dvoulitr a proto bych si určite spíš koupil passata nebo A4.

    Charger

    Vidím to naprosto stejně- myslím že A4 se nechytá se svými chrocht motory umístěnými někde nad předním nárazníkem a zastaralou konstrukcí…

    grekos

    Honzo,jak ty to pises???bravo!!moc dobry clanek…chtel bych jen rict ze to co jsi napsal v poslednich vetach clanku je naprosta pravda…

    zrovna se rozhoduju ktere auto koupit…tvuj clanek mi hodne pomohl pri vyberu..jen ten motor to vidim na 2.5 z ST:-))

    jarda

    Jestli se rozhoduješ, které auto koupit, zkus ještě S-Max. Já jsem také dlouho rozmýšlel jestli passat, mondeo, a podobná auto, ale nakonec jsem zvolil S-Max. Je to prostě jiné auto, Chce ho to zkusit a uvidíš.

    grekos

    jj i smax je zhavy kandidat…podle toho co pises soudim ze uz si vybral a s-maxe mas doma….jaky rozdil podle tebe maji tyhle 2 auta???protoze jak znamo,podvozkove bodou na tom stejne,motoricky tez a kufrem podobne…..tak ti nevim…

    krosnic

    Ahoj všichni. Dovoluji si zasáhnout do debaty a snad i trochu poradit, protože mám doma s-maxe.

    Podvozek: max je na tom hoodně dobře. Jednoznačně nejlepší MPV podvozkově, ale vyšší těžiště má určitě (vůči mondeu) a to se jak známo z fyziky trošku projevit musí 🙂

    Motor: je stejný, takže co dodat 🙂 Jen snad že mám 1.8TDCi a stačí mi bohatě (125koní, 320NM)

    Kufr: vééélkej rozdíl…Mondeo asi nemá kufr 1000litrů v základu (5míst k sezení) 🙂 A když se sklopí všechny tři sedadla v zadu, dva lidi se vedle sebe uplně krásně vyspí (2metry na délku…)

    Resume: Pokud máš rád vyšší posaz a potřebuješ více prostoru (nejen pro zavazadla!) zvol maxe. Pokud máš raděj klasiku a o krapet lepší jízdní vlastnosti a výkony, zvol mondeo (je lehčí a má nižší těžiště) 🙂

    Přeji hezký den a šťastnou ruku při výběru…

    empi

    Myslim, ze se v testu trochu precenuje vyznam podvozku, auto prece nedela jen podvozek. Jde prece o auto stredni tridy a ne zavodni special. Ano, Mondeo ma lepsi podvozek nez hlavni konkurent Passat, ale kolik procent z majitelu je tento fakt schopno poznat (neberu, ze si to nekde precetli a ted to jen opakuji). Kolikrat se clovek od majitelu Lagun v diskuzich dozvi, ze "auto sedi jako pribite" a pri tom ve srovnani s vyse zminenymi se jedna o "plavce" … navic se v testu nikde nepise o rizeni, ktere ztratilo na sve schopnosti komunikovat ve srovnani s predchozi verzi. Interier oproti minule generaci jiste zkvalitnel, ale na spicku stale nema. Pokud se chceme bavit o lidru tridy je nejdrive treba rict, co by takovy lidr mel splnovat – pro nekoho pak vyhraje Mondeo, pro jineho Passat a pro dalsiho treba neco uplne jineho.

    patrik

    mas pravdu,ze auto nedela jenom podvozek ale celkova vyvazenost, bohuzel srovnavat passat s novym mondeem, je jako srovnavat Fiata s Lexusem. Passat zaostava ve vsech smerech krom ceny tedy 😉 kdo to pozna? kazdy kdo se zajima o auta a kupuje auto podle kvalit a ne reklamy a mytusu…..

    Charger

    věř že každý je schopný poznat že Mondeo má lepší podvozek než Passat..myslím že to že je Mondeo nejlepší ve své třídě je naprosto jasné, at už jsou měřítka jakákoliv, protože se na tom shodlo Carauto, Speed, autoweb.cz i auto.cz…Passat je oproti tomu traktor

    Monty

    V clanku je napsano, cituji:

    Při ostřejším průjezdu zatáčkou se auto chová skoro jako zadokolka – těžko vymyslet větší pochvalu než je tahle. I přesto, že motor v přídi není žádné pírko, odolává auto přetáčivosti s až stoickým klidem.

    Melo by tam byt ze odolava nedotacivosti ne?

    kavis

    taky jsem se nad tim pozastavoval..

    Zdeněk

    Přesně tenhle kousek textu jsem si při čtení "zkopíroval" abych ho mohl v diskuzi citovat a upozornit na chybku :-).

    RS

    Ne je to spravne pokud to srovnava autor s chovanim zadokolky, tak to chapu ja.

    RS

    ktere ztratilo na sve schopnosti komunikovat ve srovnani s predchozi verzi,

    jeden blbec to na jednoum serveru napsal a jak se toho vsichni chytaji, pritom je to pitomost.

    komunikovat je scela srovantelna mozna lepsi

    Charger

    Video je jako vždy pěkné, ale chyběl mi tam nějaký ostřejší průjezd zatáčkou. Vím, že Mondeo k tomu není primárně určené, ale přesto bych rád viděl jak si poradí s hrbolatou zatáčkou ve vysoké rychlosti.

    rymac

    co je tohle za článek? tahle hrůza… jsem myslel, že tendenční pisálci odešli s minulým režimem… autor měl při psaní asi svou slabou chvilku…

    w00t

    a co se ti nelibi?

    Charger

    idiot- jiným slovem se nazvat nedáš

    dalibor

    tak to jsi nečetl články v AutoTipu, Světu motorů a jinde… 🙂

    Rayman

    Uvažuju o koupi Mondea, ale slyšel jsem dost narážek na kvalitu naftových motorů (poruchovost). Benzín 2,5 je zase mimo můj rozpočet. Co mi doporučíte koupit? A jak vidíte ty narážky na kvalitu? Díky.

    Kuba2k

    Mozna si slysel nejake drby o TDCi ze stareho Mondea, coz je ale uplne jiny motor nez tento v novem Mondeu. Pokud do toho budes lit nekvalitni naftu z JZD, odejde ti kazdy motor s common-railem.

    Jeste bych doporucoval zkusit i tu 1.8 TDCi a porovnat ji s 2.0 TDCi – pocitove jede ta 1.8 lip, ale jak rikam – chce to zkusit.

    Pavlik

    Já fakt nechápu tu logiku toho rádoby dřeva!!!vždyť to cpali už do Skorpia a je to odporný a pořád to samý hnusný!!! Co to tam sedí za magora!!!

    Tomas

    milion fotek u kaluže, ale interier nic… kufr a podobně…

    To vuvec neřeš už to maj dávno od roku 2004 tdci vychytany

    ase

    mam 330xd od bmw a aj mondeo tipni si do coho si skor sadnem 🙂 do mondea bawo to ma vyhrate len ked sa chcem ponahanat inak pocit konfortu a pohodlia ma mondeo aspon pre mna ale zas ten trojliter jazdi za tolko co mondeo dvojliter :X a to je ten baworak tazsi koli 4×4

    treblajz

    Mondeo vlastním a co se podvozku a brzdového systému týče, tak mám jiný názor. V článku píšete že brzdový pedál je příliš citlivý… není tomu tak, řídil jsem celkem 3 Monďáky a všechny brzdily krásně a plynule (podle toho co píšete, tak to vypadá že jste řídili starý Peugeot 206 =D ). Zato podvozek jste vychválili do nebes. Ten mě příjde jako největší slabina vozu sice není problém jet delší dobu vyšší ryhlostí (např. 4h/180km/h), ale nepřejedu patník =D Nemám šanci z něho sjet, bez toho aniž bych se \“zakousl\“ =D Je hodně houpavý a myslím že tvrdší by rozhodně nebyl na závadu =) Ale celkově je Mondeo skvělá volba, jak spolehlivostí, tak designem. Vlastním Titanium verzi a interiér je podle mě luxusnější a hezčí než u kdejakého bavoráka =)

    treblajz

    Troufám si říct že máte poškozené ovládání seřizování výšky sedadla. Mám 2 metry a s prostorem problém rozhodně nemám =)

    Fake Ray Ban Wayfarers

    Fake Ray Ban Wayfarers

    I like the helpful information you provide in your articles. I will bookmark your blog and check again here frequently. I’m quite certain I will learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

    dog

    Hi, this is Jenny. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/ycwovqy8

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist