beran-dopravni-situace-krizovatka-a-odbocovani-vs-prejizdeni-z-pruhu-do-pruhu.jpg

Beran: Dopravní situace – křižovatka a odbočování vs. přejíždění z pruhu do pruhu

poradna

Zdánlivě jednoduchá situace - odbočujete a vpravo vjíždíte do pruhu, který ale okamžitě končí, je kratší než dílka auta. Co teď? JUDr. Beran nabízí vysvětlení.

Diskuze

10 komentářů

    vitek

    Úplně tomu nerozumím. Jde teda o to se nechat sejmout v tom správném místě.. Nebylo by lepší dávat pozor na to zelené vozidlo a když mi nedá přednost, tak ho prostě pustit, abych si ušetřil práci a starosti s opravou auta? Ach ti právníci…

    _sulcik_

    Někdy by mě zajímalo, jakým způsobem tihle projektanti přemýšlí ….

    Buď měli posunout tu zastávku dál, nebo nedělat tam tu jednu čárku, aby bylo jasný, že tam je jen jeden pruh.

    I když, po tom co jsem minule slyšel jednu dívku, který tento obor studuje, tak se snad ani nedivím, přesně podle toho co je napsaný v příručce, ale trocha selskýho rozumu do toho řešení křižovatky, to ne ….

    XXX

    Podle mě se nejedná o pruh, ale o navedení do finálního pruhu.

    cyklista

    Ale to zelené auto má přednost. Jde o to, že řidiči červeného auta se často spoléhají na to, že jim zůstane vnitřní (levý) pruh volný a odbočují současně se zeleným.

    cyklista

    To je reakce na vítka.

    Rejpal

    Ten pruh, který záhy končí je ve skutečnosti připojovací pruh, který je zřízen pro vozidla, která se připojují zleva (tedy pro zelené vozidlo).

    „Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.“

    Z toho my plyne, že zelené vozidlo nemá na výběr, zda si vybrat ten „pravý“ připojovací pruh, nebo levý pruh, který je průběžný.

    Rejpal

    Situace je ještě vylepšena semaforem.
    Předpokládám, že zelené vozidlo bude většinou najíždět na zelenou šipku vpravo (kdy dává přednost), zatímco v době zeleného světla budou mít ostatní směry červenou.

    PepaSFI

    já být v situaci toho červeného tak to moc neřeším a prostě dávám přednost protijedoucímu. Tak nějak předpokládám že z opačné strany křižovatky, bez důkladné znalosti místa, prostě nemůžu nějak zodpovědně posoudit cože to tam je za ušmudlanou omalovánku na asfaltu a jak si ji protijedoucí auto vyloží. Co se může stát? Maximálně to že tam budem oba zmateně popojíždět a kejvat na sebe hlavama, až se tam nakonec oba nějak porovnáme. Furt lepší než když si oba budem myslet že máme přednost.

    Milan Zadrobílek

    Červené vozidlo musí dát přednost protijedoucímu. Vždyť červené odbočuje vlevo!! Zelené odbočí vpravo v pohodě. Jen očkem zjistím, zdali zelený dává přednost.

    Ness

    dílka auta??? co takhle český jazyk?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist