V současné době již několik let

Dobrý den,v současné době již několik let vlastním Nissana Maximu 3,0 benzín, V6, 200 PS, manuál. Nyní přemýšlím nad koupí BMW a tedy hlavně pohodnu zadních kol, jelikož u té maximy nepovažuji náhon na přední nápravu za nejšťastnější. Rozmýšlím se však, zda koupit BMW 550i (367 PS), nebo BMW 535d (286 PS). Je výkon benzínové 550i tak diametrálně vyšší než naftové 535d, zvlášť když vemu v potaz u naftového motoru 580 Nm? Samozřejmě dle papírového zrychlení vyhrává jasně 550i z 0-100 km/h za cca 5,3 s, oproti 535d z 0-100 km/h za cca 6,6 s. Je však zajímavé se podívat na papírové zrychlení na 4. stupeň (manuál) z 80-120 km/h, kde slabší 530d vykazuje 5,1 s a 550i rovněž 5,1 s. U silnější 535d tyto údaje nejsou samozřejmě k dispozici, jelikož se prodává pouze s automatickou převodovkou, ale v případě manuálu by tato hodnota byla jistě příznivější oproti 530d. Nejsem si tedy úplně jistý, zda se až tak vyplatí živit hladovou 550i, oproti relativně úsporné 535d, s ohledem na výše uvedené výkony a náklady na pohonné hmoty? Předem Vám děkuji zdvořile za Vaši odpověď.

Odpověď

Čtenáři se asi budou zlobit, že zase odpovídám na dotaz ohledně bavoráků, ale tentokrát se to dá aplikovat na všechny vrcholné modely velkých automobilek. Dotazů, jestli vybrat nejsilnější diesel a nebo nejsilnější benzín totiž chodí poměrně dost.V případě BMW 535d nebo BMW 550i bych se nerozmýšlel ani chvilku a bral všemi deseti osmiválcovou 550i, pokud bych měl vyřešenou otázku financování pohonných hmot.Věc se má tak: BMW 550i má ohromnou sílu a v porovnání s tím vám bude 535d připadat jako nedochůdče, které nejede, rachtá, kouří a dělá vám ostudu. Je to tím, že ačkoli má diesel o polovinu větší točivý moment, jeho delší zpřevodování ho zase ve výsledku sníží. Proto pak vychází benzínový model jako rychlejší a živější.Spotřeba velkého osmiválce vás vůbec nemusí děsit, protože v reálném provozu se budete pohybovat i pod 12 litry na 100 km. A to je na takové výkony naprosto směšné, když to srovnám například s nedávno testovaným Lancerem 1.8 s převodovkou CVT, který si neřekl o méně než 11.Diesel v BMW 535d je oproti tomu docela nenasyta a když mu nabídnete, velice rád si přidá několik litrů navrch oproti udávané spotřebě. V reálu se sotva dostanete pod 9 litrů, ale počítejte spíše s desítkou. Náklady na údržbu takto složitého motoru budou také hrát roli, proto bych se opravdu zamyslel nad tím, jestli by nebylo rozumnější zvolit silný a charakterní benzínový osmiválec, nehledě na to, že benzínovou 550i si můžete pořídit i s manuálem.A ještě bych měl pro vás jeden tip: Objednejte si verzi BEZ sportovního ///M paketu, vypadá to trapně. Nechte auto v co nejvíce sériové podobě a dozadu si nechte nalepit cedulku 520i. Nebudete tolik provokovat okolí a uvidíte, jak vám skoro každý řidič na semaforu skočí na špek.

24.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist