autoweb.cz > Chevrolet > Detroit Auto Show: Chevrolet Volt
Detroit Auto Show: Chevrolet Volt
I ti méně bystřejší si z názvu konceptu jistě odvodili, že jeho pohon nějak souvisí s elektřinou. Pokud necháte do Voltu přes noc proudit volty ze zásuvky, ujedete následujícího rána nejméně 60 km. Podle Chevroletu takový akční rádius stačí 78 procentům řidičů. A to prosím mluvíme o řidičích v Americe, kde je všechno daleko.
Po vybití baterií však řidič Voltu nemusí zastavit na krajnici a prosebně mávat na projíždějící kolegy motoristy, místo obligátního kanystříku smutně pohupujíc napájecím kabelem. Pod kapotu se konstruktérům GM vešel i spalovací motor. Litrový tříválec však nepohání kola – funguje jako generátor, který dobíjí baterii. Proto nepotřebuje žádnou převodovku a proto mohou být kola tak daleko vpředu.
Na plnou nádrž benzínu ujedete rovných tisíc kilometrů a desetinu této vzdálenosti můžete absolvovat s průměrnou spotřebou 1,9/100 km. Spalovací motor totiž bude po dvě třetiny takto dlouhé cesty odpočívat.
Volt však není žádné ekologické tintítko pro Bursíka & Co. Jeho 160 koní stačí k maximálce téměř 200 km/h a zrychlení na stovku za 8,5 s také není pro ostudu. Předjíždění bude hračkou díky enormnímu točivému momentu 380 Nm, dostupnému již od 1 ot./min. (jako u všech elektromotorů). Koncern nazývá tento systém pohonu E-Flex a vy uděláte dobře, když si ten název zapamatujete.
Největší překážkou sériové výroby je technologie baterií. Zatím nejsou dost lehké, trvanlivé a bezpečné. Vývoj však spěje kupředu mílovými kroky. GM chce uvést E-Flex na trh již za čtyři roky a to jako masovou technologii, nikoliv exotickou a drahou lahůdku pro vyvolené.
autoweb.cz