Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro

21 fotografiíAudi A7 Sportback

Stylovější variace na A8 s bezrámovými okny a výklopnou zádí se nás snaží přesvědčit, že co je hezké, může být i praktické.

Diskuze

6 komentářů

    Franta

    Se zájmem jsem si přečetl tento test. Po přečtení jsem zklamaný. Sám jsem jezdil s A7 3.0 TDi a jsem překvapený, jak jiné závěry jsem si udělal.
    První, co mě překvapuje,že někdo porovnává A7 s EVO, byť jen okrajově? Copak se někdo někdy bude při koupi nových vozů rozhodovat mezi těmito dvěma vozy? A že se s A7 nedá driftovat?
    Druhé, co mě stále překvapuje jako Váš důležitý parametr je \“zábavnost\“. Chápu, že chcete vjet do zatáčky,tam kroutit volantem,chcete slyšet pískání pneumatik,hvízdání turba,… Možná jsou to zajímavé a příjemné efekty – pro puberťáky. Nakonec i vy (snad) dojdete k tomu, že je umění zatáčku projet rychle, přesně a jistě. A to A7 umí, téměř dokonale.
    To třetí co mě mrzí,že zejména v té letošní zimě jste si mohli vyzkoušet, k čemu quattro vlastně je. Mohli jste A7 vzít na Šumavu a tam ji prověřit na Modravě nebo jinde. Je dost lidí, kteří si audi právě kvůli quattru kupují. Jistě je i dost jiných lidí, kteří netuší na co to quattro je, ale jedou i na tu Šumavu a bez problémů dojedou.
    Jak správně píšete, A7 je limuzína, prosím porovnávejte ji s MB řady E (+ deriváty) či BMW řady 5 (+deriváty 5GT).
    A co mě na A7 nevyhovuje? Malá užitečná hmotnost. Jinak je to auto opravdu výborné, na sněhu skvělé. Žádné další zavady jsem nenešel, okna nepískala.

    Michal

    Přesně tak, zábavnosti EVA Audi nedosahuje, ale kdo by ji také u Audi hledal? Mně většina \“Němců\“ snad až na Golf GTI neoslovuje, německá auta mi prostě přijdou nudná, proto mám taky Hondu Civic, nicméně nepochybuji, že A7 bude kvalitní vozidlo a co mně na něm baví, je právě to, jak nenuceně dokáže jezdit rychle. Navíc stavba vozu ani k nějakým driftům nevybízí, tak kdo by to od Audi čekal? To co mi na koncernu VW vadí, je designová unylost, ale nepopírám, že jistá usedlost je právě to, co jistá část zákazníků bude hledat.

    Nechápejte mne špatně, Audi není špatnou volbou, já bych ale sáhnul po Hondě Legend, která mně oslovila daleko víc. To je ale jen můj názor.

    Radek

    Franto ani se nediv, BMW onanisti prostě tyhle přednosti Audi nechápou.

    Treks

    Myslim ze jste nepochytily obsah clanku.Dle mne autor srovnaval pouze podobnou techniku osahujici oba vozy a prestoze je podobna diky naladeni SW se auta chovaji naprosto odlisne.Ale treba se pletu.

    mz

    Škoda, že je na světě další skoro pětimetrové auto se kterým nemůžu na okruh, driftovat v každé zatáčce a mít neustále od svých dětí na zadních sedačkách poblitý celý auto =).
    A s tím kufrem, ten není praktičtější než v A8.

    Johny.Rico

    Pane Červenka. Já jsem Audi A7 s TFSI testoval, v mrazech a sněhu a zábavnost mu nemohu upřít. S tím autem je sranda, ale nesmíte se toho bát. Za sebe říkám, že 4×4 je v zimě zábavnější než zadokolka.

    K motoru: Nejdřív jsme si myslel, stejně jako vy, že bude slabý. Opak je pravdou. Je to optimální motor do takového auta a dává mu naprosto jiný nádech než TDI. K exlusivitě auta se hodí mnohem lépe, než diesel (ikdyž jsou VW diesely vynikající). Je pružný, má krásný zvuk, netrpí nedostatkem výkonu (NIKDY) a je velmi točivý – když chcete.

    Převodovka: A7 = 7 S-Tronic, A8 = 8 Tiptronic, to je jasné. Je to výborná převodovka, vůbec netušíte, kdy přeřazuje (ve faceliftované Q7 3.0TDI jsem si myslel, že hladší přechod neexistuje, ale poté, co jsem vyzkoušel tuhle, posunuje se má hranice opět dále) a bleskově poslouchá vaše pokyny v různých nastaveních. Ta převodovka je dokonalost. Nikomu nedoporučuji – pokud jednou bude možnost – brát manuál(zatím není a snad nebude). V žádném případě!

    Spotřeba: Klidná jízda 10,2 = cca 10 litrů na 100km. Na papírovku se nevejdete nikdy, zapomeňte. Ostrá jízda kolem 20 litrů na 100km.

    Závěr: Kupte si tento benzin. Jezdí sice o 3 litry v průměru za víc jak diesel, ale tady se to opravdu vyplatí! S TFSI budete mít více exklusivity, krásný zvuk, u systému stop-start motor méně trápíte (systém funguje výborně, až na to, že se mu v kopcích nechce vypínat motor, tzn. jen na rovině, co jsem zpozoroval) a spotřeba při \“české\“ jízdě bude kolem 12 litrů. Ano, s dieselem budete jezdit za 9 litrů, možná méně, ale tohle je auto, kde patří benzin. Kupte si diesel A8, nebo Q7, ale berte A7 v TFSI. Vyzkoušejte, budete příjemně překvapeni.

    Over.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist