autoweb.cz > Bugatti > Bugatti Veyron > Exkluzivně: Nástupce Bugatti Veyron má problém s maximální rychlostí!
Exkluzivně: Nástupce Bugatti Veyron má problém s maximální rychlostí!
Nový model by se měl na trhu objevit během roku 2016, s čtyřikrát přeplňovaným vidlicovým šestnáctiválcem o objemu osmi litrů a výkonem kolem 1500 koní. Jak ukazují současné simulace, měl by nový Veyron, ať už se bude jmenovat jakkoli, s původním jménem nebo jiným označením, zvládat zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,2 sekundy.
Očekává se také posunutí hranice maximální rychlosti, a to až na 460 km/h, a to je právě problém… Už u současného Veyronu bylo obtížné vyzkoušet maximální rychlost 431 km/h, a to hned z několika důvodů a novinka na tom bude podle informací od odborníků ještě hůř. Majitelé nových aut se budou moct chlubit zřejmě jen teoretickou maximálkou, a i když na silnici zřejmě nenajdou pokořitele, tak v praxi nejvyšší rychlost jen tak nepředvedou!
První překážkou je logicky dostatečný prostor, spojený s bezpečností – abyste jeli přes 400 km/h, potřebujete velmi, velmi dlouhý kus poměrně kvalitního asfaltu a tady jsou možnosti – vyjma několika testovacích oválů, omezené.
A také pneumatiky, které takový nápor vydrží, už u „starého“ auta se mluvilo o hranici, za kterou nelze na speciálním obutí od Michelinu jít a u zbrusu nového, silnějšího a rychlejšího automobilu je tato překážka ještě náročnější.
Umíme si představit, že vyvíjet nový – extrémní – typ pneumatiky kvůli „pár“ autům, to není dobrý byznys, racionálnější je prodat o sto tisíc kusů zimních šestnáctek na Golfy, Focusy a Astry, a ještě horší by bylo poslouchat, že nový Veyron nedrží na silnici, protože mu praskají pneumatiky.
Autoweb testuje Michelin na Paul Ricard
Nechceme tedy malovat čerty na zeď automobilky Bugatti, a odrazovat zájemce od koupě – nicméně připomeneme u nás známé Pohádky o mašinkách, kde si hlavní pan přednost nechal vyrobit největší mašinku na světě, která byla ale tak velká, že neprojela žádnou zatáčkou… Rozumíme snaze dosáhnout absolutního maxima a vrcholu, ale stále platí, že méně je někdy více.
zdroj: newspress.co.uk