Exkluzivně: Nástupce Bugatti Veyron má problém s maximální rychlostí!

Tohle asi nikdo nechtěl slyšet, tedy určitě ne nikdo z potencionálních kupců nástupce Bugatti Veyron.

Nový model by se měl na trhu objevit během roku 2016, s čtyřikrát přeplňovaným vidlicovým šestnáctiválcem o objemu osmi litrů a výkonem kolem 1500 koní. Jak ukazují současné simulace, měl by nový Veyron, ať už se bude jmenovat jakkoli, s původním jménem nebo jiným označením, zvládat zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,2 sekundy.

Očekává se také posunutí hranice maximální rychlosti, a to až na 460 km/h, a to je právě problém… Už u současného Veyronu bylo obtížné vyzkoušet maximální rychlost 431 km/h, a to hned z několika důvodů a novinka na tom bude podle informací od odborníků ještě hůř. Majitelé nových aut se budou moct chlubit zřejmě jen teoretickou maximálkou, a i když na silnici zřejmě nenajdou pokořitele, tak v praxi nejvyšší rychlost jen tak nepředvedou!

První překážkou je logicky dostatečný prostor, spojený s bezpečností – abyste jeli přes 400 km/h, potřebujete velmi, velmi dlouhý kus poměrně kvalitního asfaltu a tady jsou možnosti – vyjma několika testovacích oválů, omezené.

A také pneumatiky, které takový nápor vydrží, už u „starého“ auta se mluvilo o hranici, za kterou nelze na speciálním obutí od Michelinu jít a u zbrusu nového, silnějšího a rychlejšího automobilu je tato překážka ještě náročnější.

Umíme si představit, že vyvíjet nový – extrémní – typ pneumatiky kvůli „pár“ autům, to není dobrý byznys, racionálnější je prodat o sto tisíc kusů zimních šestnáctek na Golfy, Focusy a Astry, a ještě horší by bylo poslouchat, že nový Veyron nedrží na silnici, protože mu praskají pneumatiky.

Autoweb testuje Michelin na Paul Ricard

Zobrazit všechny fotografie

Nechceme tedy malovat čerty na zeď automobilky Bugatti, a odrazovat zájemce od koupě – nicméně připomeneme u nás známé Pohádky o mašinkách, kde si hlavní pan přednost nechal vyrobit největší mašinku na světě, která byla ale tak velká, že neprojela žádnou zatáčkou… Rozumíme snaze dosáhnout absolutního maxima a vrcholu, ale stále platí, že méně je někdy více.

zdroj: newspress.co.uk

8.8.2014 4:11| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist