Citroën C5 (výroba od 2008)

Ojetá auta | vydáno 10. 7. 2016

Velikost textu: a a a

Moderní a cenově dostupný Citroën C5 druhé generace je pro mnoho motoristů velkým lákadlem. Slabinou je elektronika a především naftové šestnáctistovky.

RADOSTI
Příznivé ceny ojeti a dostatek vozidel na trhu, velice komfortní hydropneumatické odpružení, kvalitně zpracovaný interiér, opravdu pohledný design, mnohdy velice bohatá výbava, pohodlná sedadla.

STAROSTI
Sedan s malým zavazadelníkem, omezený prostor pro posádku (značná tloušťka dveří zmenšuje interiér), omezená nabídka ojetých vozidel s benzinovým motorem.

„Cé-pětka“ druhé generace nastartovala svou kariéru počátkem roku 2008. Moderně vyhlížející vůz s opravdu povedeným designem hned okouzlil řadu motoristů, a tak je nyní na trhu ojetin zastoupen v dostatečném množství. Do prodeje se dostala dvě provedení: sedan a kombi, které nese označení Tourer. To je proti předchozí generaci změna, protože dříve neslo kombi pojmenování Break.

Právě předchůdce byl znám svou štědrou nabídkou místa pro posádku. To se ale v případě druhé řady nekoná. Interiér je vzhledem k rozměrům automobilu malý, skoro až stísněný. To samozřejmě pocítí hlavně lidé vyšších postav, kteří budou registrovat málo místa v oblasti hlavy. Ostatní si jistě všimnou alespoň omezené šířky interiéru, za což mohou skutečně masivní dveře.

Ani zavazadelník v případě sedanu nijak neuchvátí. Objem 436 litrů bude sice řadě motoristů stačit, v porovnání s řadou konkurentů je to však hodnota bídná. Kombi s nákladovým prostorem o objemu 505 litrů v základním uspořádání je na tom lépe, navíc tvar karoserie umožňuje tuto hodnotu navýšit jednoduchým naložením zavazadelníku až po střechu.



Palubní deska vozu zaslouží pochvalu za kvalitní plasty i zdařilý design. Každému ale nesedne volant s pevným středem, podobně jako je tomu u modelu C4. Také ovladačů je na středu multifunkčního volantu až příliš a vytvářejí zde spíše chaos. Potěší pohodlná sedadla, vpředu se zdařilým bočníém vedením těla, což oceníte v zatáčkách.

Zatímco základní provedení se standardním odpružením ničím neohromí, vozidla s hydropneumatickým odpružením Hydroactive III+ nadchnou jízdním komfortem. Volbu tuhosti odpružení jde provést stiskem tlačítka, a tak může řidič snadno upravit charakteristiku pro sportovnější jízdu nebo naopak vyšší komfort tlumení nerovností. Avšak ani při sportovním režimu nezmizí velké náklony karoserie při průjezdu zatáček, s tím se musí řidič i posádka vyrovnat.

Pohon vozu může zajišťovat hned několik motorů, na trhu s ojetými automobily mají ale citelnou převahu turbodiesely. Ty menší o objemu 1,6 litru (80, 82 či 84 kW) přitom z hlediska spolehlivosti nejsou zrovna ideální volbou, zatímco dvoulitry HDi (100, 103 a 120 kW) patří k nejpovedenějším naftovým motorům vůbec. Avšak nabídce nechybí ani větší naftové aregáty 2.2 HDi/125 či 150 kW, 2.7 HDi/150 kW a skutečně silný 3.0 HDi/177 kW.



Benzinové motorizace zastupuje nejčastěji šestnáctiventilová osmnáctistovka (92 kW) nebo dvoulitr (103 kW). Šestiválcový třílitr (155 kW) se na trhu objevuje také, ale kvůli vysoké spotřebě není nijak vyhledávaný. Větší zájem je o přeplňovaný motor 1.6 THP, jehož výkon 115 kW zcela vyhovuje, nicméně z hlediska spolehlivosti není nejlepší volbou. Také od roku 2010 montovaný 1.6 VTi/88 kW neplatí zrovna za spolehlivku, navíc neohromí ani výkonem.

Nejčastěji se na trhu s ojetými vozy vyskytuje provedení s turbodieselem 1.6 HDi, to je ale také nejméně spolehlivé. Potíže bývají s podtlakovým okruhem, který ovládá EGR ventil, škrticí klapku a turbo. Podle Jindřicha Topola, manažera výkupu AAA AUTO, je však třeba dát pozor i na další možné potíže: „Časté jsou úniky motorového oleje, zlobit mohou vstřikovače nebo turbo a pozor si dejte i na stav dvouhmotového setrvačníku.“

Pokud je nadměrně opotřebený, prozradí jej typické klepání zespodu motoru, které utichne nebo změní zvuk při sešlápnutí pedálu spojky při volnoběžných otáčkách. Obecně u turbodieselů pozor na poruchy čidla výfukových plynů nebo přímo filtru pevných částic. „Při výběru automobilu dobře prověřte, že nemá odstraněný filtr pevných částic FAP. V takovém případě by automobil neprošel měřením emisí před technickou prohlídkou,“ varuje zástupce AAA AUTO.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie



Zážehové přeplňované šestnáctistovky 1.6 THP se zase potýkají s problematickými rozvody. Automobilům s nepravidelným během motoru, špatným zátahem či zvýšenou kouřivostí se vyhněte velkým obloukem! Tento motor někdy trápí i vadné teplotní čidlo, které dokáže značně zkompilovat či zcela znemožnit zimní starty.

Oba motory 1.6 THP a 1.6 VTi mohou zlobit zapalovací svíčky. I ty pak zapříčiní špatné starty, avšak nejen v zimně, ale i v létě. „Při výběru vozu věnujte velkou pozornost elektrické výbavě, dobře vyzkoušejte klimatizaci. Také zde se občas objeví porucha,“ uzavírá zástupce AAA AUTO. Citroën C5 druhé generace je sice pohlednou ojetinou za dobrou cenu, po stránce spolehlivosti může ale nepříjemně překvapit – zejména pokud má pod kapotou naftovou nebo benzinovou šestnáctistovku.

Ve zpětném zrcátku
2008 – na začátku roku zahájen prodej druhé generace modelu C5 ve verzích sedan a kombi pod označením Tourer se zážehovými motory 1.8 16V/92 kW, 2.0 16V/103 kW, 3.0 V6/155 kW a turbodiesely 1.6 HDi/80 kW, 2.0 HDi/100 kW, 2.2 HDi/125 kW a 2.7 HDi/150 kW.
2009 – nový přeplňovaný zážehový motor 1.6 THP/115 kW, výkon turbodieselu 2.0 HDi nově 103 kW, nové turbodiesely 2.0 HDi/120 kW a 3.0 V6 HDi/177 kW.
2010 – nový základní motor 1.6 VTi/88 kW, turbodiesel 1.6 HDi nyní posílen na 82 kW a 2.2 HDi nově o výkonu 150 kW.
2012 – turbodiesel 1.6 HDi nově o výkonu 84 kW.
2014 – uveden model C5 CrossTourer se zvýšeným podvozkem o 15 mm a pohonem předních kol, vycházející z verze Tourer.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Nárazový test nezávislé společnosti Euro NCAP absolvoval Citroën C5 druhé generace v roce 2008. Za ochranu posádky při nárazu získal 5 hvězd z 5 možných (35 bodů). Za ochranu dětí v autosedačkách získal 4 hvězdy z 5 možných (38 bodů). Za ohleduplnost při střetu s chodcem získal 2 hvězdy ze 4 možných (11 bodů).

Později byl výsledek testu přepočítán na nové hodnocení, které pro „cé-pětku“ znamená celkový výsledek 5 hvězdiček z 5 možných. Bezpečnost posádky byla ohodnocena 81%. Bezpečnost dětí v autosedačkách 77%. Ohleduplnost při střetu s chodcem 32%. Přítomnost asistenčních systému vozu vynesla 83%.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"

Nová Tesla Roadster bere dech úchvatnými výkony i designem. Jeden šikovný grafik ovšem dotáhl vzhled nového modelu k úplné dokonalosti.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, pane doktore, prosím Vás, mám dva dotazy ohledně mlhových světel: 1) Po... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist