autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Citroën C5 (výroba 2000 – 2007)
Citroën C5 (výroba 2000 – 2007)
RADOSTI
Velice komfortní podvozek, skutečně skvělá nabídka vnitřního prostoru, velký zavazadelník kombi, nízké ceny ojetin.
STAROSTI
Nepřesné řazení, nevýrazný design do modernizace, horší pověst plynoucí z vyšší poruchovosti.
„Cé-pětku“ vyhledávají motoristé toužící po prostoru a skutečně vysokém jízdním komfortu. Na rozdíl od menších modelů značky Citroën totiž C5 používá hydropneumatické pérování, kterým je tento výrobce znám.
Vůz poutá pozornost i skutečně nízkou cenou. Z konkurenčních automobilů pořídíte levněji snad jen Renault Laguna, který doplácí na opravdu špatnou pověst plynoucí z vysoké poruchovosti. Častější výskyt závad je příčinou rychlejšího poklesu hodnoty i u „cé-pětky“.Zajímavé je, že horší výsledky ve statistikách poruchovosti německé TÜV dosahuje verze uvedená po faceliftu a modernizaci v roce 2004. Avšak po stránce bezpečnosti se vůz dle údajů Euro NCAP zlepšil (prošel testem před i po faceliftu).
Citroën C5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Co se nezměnilo je vynikající prostornost, kterou první generace modelu C5 zaujme snad každého motoristu. Prostoru je na rozdávání jak vpředu, tak na zadních sedadlech a ani zavazadelník se nemá za co stydět. U kombi uvedeného pod názvem Break je pak skutečně velký.
Sedan totiž nabídne zavazadlový prostor o objemu 455 litrů, kombi odveze náklad o objemu 563 litrů. U kombíku navíc usnadní manipulaci se zavazadly možnost snížení nákladové hrany tlačítkem v zavazadlovém prostoru. To je jedna z výhod hydropneumatického podvozku.Na druhou stranu, kvalita zpracování není nijak velká. V interiéru najdete plasty nižší kvality, které se někdy lehce deformují následkem slunečního záření. Ne že by se nějak ohýbaly a kroutily, to opravdu ne. Ale stává se, že můžete jasně vidět obrys krytu airbagu před spolujezdcem, který byl u nových vozidel neviditelný.
Sedadla jsou měkká a pohodlná, nějaké boční vedení těla v zatáčkách od nich ale nečekejte. Všem motoristům rozhodně nebude vyhovovat přeposilované řízení a řazení s citelnými vůlemi.
Odpružení Hydractive stojí za opravdu komfortní jízdou. Podvozek žehlí české tankodromy často až drze nazývané silnice skutečně dokonale. I díky tomu zvládá Citroën C5 úlohu rodinného automobilu s přehledem. Vůz může být navíc vybaven možností tužšího nastavení podvozku (tlačítkem „sport“).Nabídka motorizací je dostatečně široká. Ideál představují úsporné turbodiesely 2.0 HDi a 2.2 HDi. Jen nejslabší z dvoulitrových vznětových motorů disponující výkonem 66 kW nedoporučujeme. Důvodem je právě absence několika koní.
Automobil se vyráběl jak s manuální převodovkou, tak s automatickou. Na trhu najdete několik vozidel vybavených tímto řazením. Spolehlivější je dle očekávání manuál, ale nějakou častou poruchovost automatu vyčítat nelze.
Za to s elektronikou bývají problémy. Někdy totiž žije vlastní životem a i zkušené automechaniky dokonale potrápí. „Automobily s turbodieselem pod kapotou někdy trápí hučící převodovky,“ pokračuje ve výčtu častějších závad Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont.Mezi opakující se problémy patří i pískání brzd. Ničím neobvyklým nejsou vůle v čepech přední nápravy a v táhlech stabilizátoru. Výjimku nepředstavují ani o výměnu se hlásící hučící ložiska kol.
Před pořízením vozu nezapomeňte prověřit také stav hydropneumatického pérování. „Náplň nesmí nikde unikat. Prověřte proto nejen podvozek, ale i motorový prostor. Zde totiž najdete nádržku s kapalinou,“ radí zástupce Auto Diskont. Ceny samotných měchů odpružení nejsou nijak vysoké, takže v tomto směru se velké investice nemusíte obávat.
Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Citroën C5 v roce 2001 a také po faceliftu a modernizaci v roce 2004. Na poprvé získal celkově 4 hvězdičky z 5 možných. Při opakovaném testu se polepšil na 5 hvězdiček.
Výsledky z roku 2001:
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (30 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (16 bodů).
Výsledky z roku 2004:
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (36 bodů).
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách získal 3 hvězdy z 5 možných (36 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (8 bodů).