Citroën C5 (výroba 2000 – 2007)

Model C5 láká prostorností, jízdním komfortem i příznivou cenou. Komfortní koráb francouzské automobilky má ale i své mouchy. Na co si dát pozor?

RADOSTI
Velice komfortní podvozek, skutečně skvělá nabídka vnitřního prostoru, velký zavazadelník kombi, nízké ceny ojetin.

STAROSTI
Nepřesné řazení, nevýrazný design do modernizace, horší pověst plynoucí z vyšší poruchovosti.

„Cé-pětku“ vyhledávají motoristé toužící po prostoru a skutečně vysokém jízdním komfortu. Na rozdíl od menších modelů značky Citroën totiž C5 používá hydropneumatické pérování, kterým je tento výrobce znám.

Vůz poutá pozornost i skutečně nízkou cenou. Z konkurenčních automobilů pořídíte levněji snad jen Renault Laguna, který doplácí na opravdu špatnou pověst plynoucí z vysoké poruchovosti. Častější výskyt závad je příčinou rychlejšího poklesu hodnoty i u „cé-pětky“.Zajímavé je, že horší výsledky ve statistikách poruchovosti německé TÜV dosahuje verze uvedená po faceliftu a modernizaci v roce 2004. Avšak po stránce bezpečnosti se vůz dle údajů Euro NCAP zlepšil (prošel testem před i po faceliftu).

Citroën C5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen C5 fotogalerie

Co se nezměnilo je vynikající prostornost, kterou první generace modelu C5 zaujme snad každého motoristu. Prostoru je na rozdávání jak vpředu, tak na zadních sedadlech a ani zavazadelník se nemá za co stydět. U kombi uvedeného pod názvem Break je pak skutečně velký.

Sedan totiž nabídne zavazadlový prostor o objemu 455 litrů, kombi odveze náklad o objemu 563 litrů. U kombíku navíc usnadní manipulaci se zavazadly možnost snížení nákladové hrany tlačítkem v zavazadlovém prostoru. To je jedna z výhod hydropneumatického podvozku.Na druhou stranu, kvalita zpracování není nijak velká. V interiéru najdete plasty nižší kvality, které se někdy lehce deformují následkem slunečního záření. Ne že by se nějak ohýbaly a kroutily, to opravdu ne. Ale stává se, že můžete jasně vidět obrys krytu airbagu před spolujezdcem, který byl u nových vozidel neviditelný.


Sedadla jsou měkká a pohodlná, nějaké boční vedení těla v zatáčkách od nich ale nečekejte. Všem motoristům rozhodně nebude vyhovovat přeposilované řízení a řazení s citelnými vůlemi.

Odpružení Hydractive stojí za opravdu komfortní jízdou. Podvozek žehlí české tankodromy často až drze nazývané silnice skutečně dokonale. I díky tomu zvládá Citroën C5 úlohu rodinného automobilu s přehledem. Vůz může být navíc vybaven možností tužšího nastavení podvozku (tlačítkem „sport“).Nabídka motorizací je dostatečně široká. Ideál představují úsporné turbodiesely 2.0 HDi a 2.2 HDi. Jen nejslabší z dvoulitrových vznětových motorů disponující výkonem 66 kW nedoporučujeme. Důvodem je právě absence několika koní.


Automobil se vyráběl jak s manuální převodovkou, tak s automatickou. Na trhu najdete několik vozidel vybavených tímto řazením. Spolehlivější je dle očekávání manuál, ale nějakou častou poruchovost automatu vyčítat nelze.

Za to s elektronikou bývají problémy. Někdy totiž žije vlastní životem a i zkušené automechaniky dokonale potrápí. „Automobily s turbodieselem pod kapotou někdy trápí hučící převodovky,“ pokračuje ve výčtu častějších závad Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont.Mezi opakující se problémy patří i pískání brzd. Ničím neobvyklým nejsou vůle v čepech přední nápravy a v táhlech stabilizátoru. Výjimku nepředstavují ani o výměnu se hlásící hučící ložiska kol.

Před pořízením vozu nezapomeňte prověřit také stav hydropneumatického pérování. „Náplň nesmí nikde unikat. Prověřte proto nejen podvozek, ale i motorový prostor. Zde totiž najdete nádržku s kapalinou,“ radí zástupce Auto Diskont. Ceny samotných měchů odpružení nejsou nijak vysoké, takže v tomto směru se velké investice nemusíte obávat.


Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Citroën C5 v roce 2001 a také po faceliftu a modernizaci v roce 2004. Na poprvé získal celkově 4 hvězdičky z 5 možných. Při opakovaném testu se polepšil na 5 hvězdiček.

Výsledky z roku 2001:
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (30 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (16 bodů).

Výsledky z roku 2004:
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (36 bodů).
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách získal 3 hvězdy z 5 možných (36 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (8 bodů).

24.2.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist