Volkswagen T-Cross Breeze (2016) vypadá jako konkurence pro Range Rover Evoque
autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Tiguan > Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG 180 k (2016): první kontakt
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG 180 k (2016): první kontakt
Voda je mokrá, nebe je modrý a lidé chtějí crossovery… Tak prostá je odpověď na otázku, proč se Volkswagen obtěžoval s druhou generací modelové řady Tiguan, která aktuálně vstupuje na český trh.
Stejně jako většina dnes představovaných koncernových vozů, také tato novinka je postavena na modulární platformě MQB s prostorem pod kapotou pro napříč uložené motory a VW kromě snížení hmotnosti o půl metráku slibovalo také možnost táhnout přívěsy o hmotnosti až 2,5 tuny a významné zvětšení místa pro posádku.
Jak moc je pro vás velký interiér důležitý, bude do jisté míry záležet na vaší schopnosti balit se účelně či průměrné výšce rodiny, můžu vás ale po letmém seznámení ujistit, že se v tomto směru posádka nebude muset příliš omezovat. Ten nejtriviálnější test, při kterém si prostě sednete sami za sebe, mi potvrdil, že téměř dvoumetroví lidé nebudou mít problém ani na zadních sedadlech a navíc zavazadelník se mezigeneračně podařilo zvětšit o 145 litrů na výsledných 615 l. Nevím jak je tomu u vás, ale já momentálně nemám pro tolik místa využití a více bych to asi nerozebíral.
Pokud jde o pracoviště řidiče, tady návrháři příliš nespekulovali. Tohle je zkrátka Golf se vším všudy, akorát zde můžete mít kompletně digitální přístrojový panel po vzoru posledního Passatu, za který si výrobce nechá připlatit nějakých patnáct tisíc, a pak jsou tady poněkud hranatější výdechy ventilace. Říkejte tomu koncernová šeď a nuda a nebudu se s vámi hádat, pravdou ale je, že zorientovat se zde je otázkou pár vteřin, vše funguje podle očekávání a navíc je zřejmé, že to bylo prvotřídně zpracováno ze solidních materiálů.
Na skutečné kratičkou projížďku jsem si z dostupného vozového parku vybral nejdražší benzínovou variantu s přeplňovaným dvoulitrem TSI o výkonu 180 koní se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol 4Motion, která zcela jistě nebude patřit k nejprodávanějším variantám, v podrobnějším testu se však můžeme věnovat žádanějším dieselům, tak proč na úvod nezkusit i něco jiného.
Po těch pár kilometrech můžu říci, že pokud bude zážehový Tiguan v něčem vynikat, tak to bude ticho na palubě a kultivované projevy. Tedy ne že by čtyřválec nebyl vůbec slyšet, ale jeho projevy jsou docela dobře utlumené, i když budete chtít oběhnout loudající se liazku před zatáčkou, zatímco při ustálených rychlostech nebudete mít o detonacích benzínu ve válcích nejmenší ponětí.
Při několika rozjezdech na křižovatkách jsem měl dojem, že dvouspojkový automat někdy mírně váhá a naopak pod plným zatížením řadí perfektně, bylo by však hloupé dělat unáhlené závěry z jednoho vozu se studeným motorem po pár minutové jízdě tam a zpátky, takže si na nějaké smysluplnější hodnocení raději počkejte.
Co si rovněž netroufám prozatím komplexně hodnotit, je podvozek. Na osmnáctkách s relativně vysokým profilem bere většinu nerovností s nadhledem a umí se s nimi velmi solidně a s grácií vypořádat. Na několika větších dírách se však ukázalo, že se Tiguan sporadicky nechá ze svého klidu vyrušit, i když musím připustit, že si momentálně nevzpomínám na jiný crossover této třídy, který by stejná místa zvládal lépe.
Co může v tuto chvíli čtenáře nadšeného z nového Volkswagenu Tiguan poněkud zchladit, je cena testované verze. Základní model s benzínovým dvoulitrem stojí téměř 840 tisíc, nicméně vůz, který vidíte na obrázcích, vyšel s lepší navigací, příplatkovým digitálním displejem, adaptivním tempomatem, head-up zobrazením a několika dalšími položkami na téměř 1,2 milionu. Pochopitelně své hraje také fakt, že tuto motorizaci nekoupíte jinak než se čtyřkolkou a automatem a základní výbava Trendline také není k mání, „lidové vozidlo“ nicméně vypadá asi poněkud jinak. Snad by jím mohla být základní varianta 1.4 TSI s výkonem 125 koňských sil, kterou lze pořídit od 560 tisíc.