Volkswagen Tiguan (2016): dva rozvory a interiér pro pět anebo sedm cestujících

Platforma MQB naplno prokáže svou modularitu pod karoserií příštího Tiguanu, dostane dva rozvory a motory z nové generace Volkswagenu Passat.

Německý tygr křížený s leguánem (to není vtip, jméno Tiguan tak skutečně vzniklo) je na trhu už dlouhých sedm let a nástupce potřebuje v některých ohledech jako sůl, dříve než v příštím roce se však jeho příznivci nedočkají. Lidé blízcí automobilce naznačují, že se druhá generace kompaktního crossoveru s logem VW představí až v září 2015 na frankfurtském autosalonu a prodej asi nezačne dříve než počátkem roku 2016.

Nový Tiguan bude pochopitelně opět cílit na klientelu Nissanu Qashqai a Fordu Kuga, tentokrát chce však oslovit ještě větší skupinu zákazníků tím, že bude v nabídce ve dvou velikostech. Obě varianty budou postaveny na v současnosti nejvíce využívané modulární platformě VW s označením MQB, a zatímco rozvor standardního auta bude blízký současnému modelu (2604 mm), prodloužená varianta bude mít mezi nápravami těch milimetrů podstatně více.

Kolik přesně, momentálně nevíme, bude jich ale muset být tolik, aby v zadní části auta vytvořily prostor pro třetí řadu sedadel a dvě místa navíc. Sedmisedadlový Tiguan se pravděpodobně nepředstaví současně s pětimístným provedením, ale VW odloží jeho světovou premiéru až na detroitský autosalon NAIAS 2016.

Proč má odhalení proběhnout na půdě Spojených států, asi není těžké uhodnout. Tiguan XXL bude primárně určen pro klientelu v USA, Číně i na Středním Východě, nicméně v evropských prodejnách jej společně s mladoboleslavským sourozencem najdete také.

Pokud vás zajímají motorizace, stačí se podívat na zbrusu nový Passat a v zásadě se nemůžete strefit vedle. Nabídku zážehových agregátu budou ohraničovat čtyřválce 1.4 TSI a 2.0 TSI, zatímco diesely budou pouze dva (1.6 a 2.0 TDI), ale s výkonovým rozpětím od 120 do 240 koní.

Pochopitelně nesmíme zapomenout na pohon všech kol 4Motion, hádáme ale, že nebude samozřejmostí pro všechny motory a standardem budou spíše předokolky. Ve vývoji je rovněž benzín-elektrický, dobíjecí hybrid schopný zvládnout pár desítek kilometrů v čistě elektrickém režimu, jeho přesné parametry se však mimo zdi Wolfsburgu zatím nedostaly.

zdroj: Autocar, ilustrace: Theo Chin

10.7.2014 12:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist