Volkswagen Budd-e: koncept elektrické dodávky má 306 koní a slibuje dojezd 533 km

(+ video) Koncern VW odolal pokušení navrhnout studii minivanu v retro stylu. Místo tvarů zdůrazňuje novou modulární platformu pro elektromobily a hybridy.

Kauza s emisemi především ve Spojených státech pořád rezonuje. Nově federální ministerstvo spravedlnosti podalo na Volkswagen žalobu, která může údajně vyjít až na 48 miliard dolarů, což je skoro trojnásobek původních odhadů. Tato zpráva aktuálně srazila hodnotu akcií o šest procent, německý koncern se však snaží na právě probíhající výstavě elektroniky CES 2016 naznačit, že tato věc je minulostí a firma vstupuje do nové éry.

Tím milníkem má být studie čistě elektrického minivanu nazvaná Budd-e, jejíž technologie mají být uvedeny do sériové výroby v roce 2019. Tím nejdůležitějším prvkem je nová modulární platforma MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten) prodlužující dojezd budoucích elektromobilů na úroveň, kterou známe u benzínových modelů.

Podobně jako u včera odhaleného supersportu Faraday FFZero1 je i zde základem sendvičová podlaha i integrovanými bateriemi, jejichž kapacita zde činí až 92,4 kWh. Uvedená hodnota odpovídá přibližně 35 litrům benzínu a podle normovaného testu NEDC to má stačit k dojezdu 533 kilometrů. Hmotnost elektrického konceptu neznáme, jestli ale bude schopen skutečně jezdit za ekvivalent 6,56 l/100 km, je otázkou – třeba měření ADAC naznačují, že i elektromobily berou v reálném provozu na stovku podstatně více kWh, než automobilky udávají.

Volkswagen navíc slibuje nabití akumulátorů na 80 procent jejich kapacity už po třiceti minutách, je však nutné mít příkon až 150 kW, což se se současným nabíjecím proudem 3,68 kW běžné zásuvky se šestnáctiampérovou pojistkou nedá příliš srovnávat. Té by plné nabití trvalo (při zanedbání ztrát) více než 24 hodin. Ale zpátky k technice Budd-eho. Jeho baterky napájí dvojici elektromotorů, přičemž každý z nich roztáčí kola jedné nápravy. Přední má 100 kW a 200 Nm, zadní pro změnu 125 kW a 290 Nm, takže kombinovaný výkon činí 307 koní. Maximální rychlost auta byla omezena na 180 km/h, poměrně slušná síla však stačí minivanu k dosažení stovky za 6,9 sekundy.

Pro pořádek bychom měli ještě říci, že auto je dlouhé 4,60 m, široké 1,94 m a vysoké 1,84 m, což jej zařazuje někam mezi modely Touran a T6 a díky řízení kol zadní nápravy má být Budd-e schopen otočit se v kružnici s poloměrem pouze 11,5 metru. Rozvor je 3,15 m, v kabině však primárně nešlo o ukázku využití prostoru, takže interiér je pouze pro čtyři cestující. Konstruktéři se chtěli pochlubit spíše dotykovými displeji, posuvnými dveřmi otevíranými pomocí gesta, stejně jako je tomu u víka kufru při nakopnutí prostoru pod zadním nárazníkem a neméně důležité bylo také multimediální rozhraní.

 

6.1.2016 1:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist