Ssangyong Korando C (2014): více stylu i kvality

(+ videa) Korejský Ssangyong představil na domácím trhu vynovené Korando. Motory a technika obecně se nemění, design a kvalita jsou o krok dál.

Aktuální model Korando korejské značky Ssangyong je ve výrobě od druhé poloviny roku 2010 a podle jeho tvůrců je nyní ten správný čas na mezigenerační modernizaci. Změny na vnějším designu nejsou nijak masivní, přesto vypadá novější verze o dost jinak než jeho poněkud nudně vypadající předchůdce.

Nejvýrazněji se na novém vzhledu podepsala nová, vnitřně i vnějšími tvary kompletně přepracovaná světla s integrovanými pásy LED. Změn doznala také maska chladiče s méně křiklavou černou mřížkou a jinak vypadá též spodní část nárazníku. Záď Koranda, prezentovaného na domácí půdě ještě písmenem C v názvu, zůstala víceméně identická, návrháři akorát vyměnili zadní světla.

Více práce odvedlo stylistické oddělení při přepracovávání palubní desky a kabiny obecně. Vše kromě volantu a hlavice voliče automatické převodovky se zdá být nové, a to včetně přístrojového panelu, výplní dveří, středového tunelu či ovládání klimatizace, vyniká zde ale i ještě něco dalšího.Ačkoli je nutné brát v úvahu, že základní varianty nebudou mít v základu ventilovaná sedadla čalouněná červenou kůží (anebo její napodobeniny, těžko říci), dotykový displej či startování tlačítkem, od pohledu se zdá být interiér propracovanější, luxusnější, a pokud můžeme soudit z fotografií, tak rovněž poskládaný z kvalitnějších materiálů.

Technicky se korejské SUV vyráběné pod dohledem mateřského indického koncernu Mahindra & Mahindra příliš nezměnilo. Pod přední kapotou zůstává dvoulitrový dieselový čtyřválec s turbodmychadlem naladěný buď na 149 koní a 360 newtonmetrů anebo mírně posílená varianta schopná dodat 181 koní a identický točivý moment. V nabídce zůstává rovněž možnost volby mezi šestistupňovým manuálem či automatem, změnila se však minimálně papírová ekonomika provozu. Ssangyong slibuje snížení spotřeby modelu s automatem a pohonem předních kol o 8,4 procenta na výsledných 7,8 l/100 km, zatímco s manuálem má jezdit za pouhých 5,8 litru.

Kromě dílčích a blíže nepopsaných změn na motoru, alternativně i převodovce, konstruktéři kromě jiného o deset procent snížili vibrace a hluk úpravou uložení pohonné jednotky a částečným zesílením platformy.

Nepochybujeme o tom, že Korejci dorazí s faceliftovaným Korandem už do Frankfurtu, na rozdíl od fotografií, videosnímků a stručných technických dat vám však ceny v předstihu dát nemůžeme. Na druhou stranu nepředpokládáme, že by měly být dramaticky jiné, než jsou dnes (od 500 do 675 tisíc).

Miro Mihálik, zdroj: Carscoops

10.8.2013 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist