Škoda Superb V6 2,5 TDi Tiptronic

Opírá se o zaručenou kvalitu VW, na zadních sedačkách může pořádat taneční a ve světě výborně prezentuje svou značku. Tak proč se ho tam i tolik neprodává?

Na domácím trhu je exkluzivní postavení Superbu každému jasné. I když je jeho příbuznost s prodlouženým Passatem všeobecně známá, stále má punc škodovky se vším všudy a alespoň u nás těží u zákazníků ze všech pozitiv, které stejným způsobem vnímají i na Fabii a Octavii. Za hranicemi ale rázem přichází o výhodu domácího hřiště a stává se jedním z mnoha velkých aut střední třídy, i když i mezi nimi je s přehledem největší. Díky dlouhému rozvoru najdete na zadních místech tolik prostoru, že s podobnými rozměry se setkáte už jen u prodloužených verzí těch nejluxusnějších limuzín.

Karosérie je v porovnání s designem konkurentů velmi střízlivá a podle všeho má navozovat pocit solidnosti konstrukce, což se jí v plném rozsahu daří. Skutečnost, že tak velké auto pořídíte už od sedmi set tisíc korun, je určitě největším tahákem Superbu a na trhu v Evropě mu to hodně pomáhá. I proto se u nás často objevuje v barvách taxi služeb, i když tato skutečnost civilní majitele z pochopitelných důvodů asi příliš netěší.

Škoda Superb II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda superb II 2 fotogalerie

Když si to odmyslíte a soustředíte se pouze na Superb jako produkt, zjistíte, že poměr mezi cenou a hodnotou je opravdu výjimečně dobrý. Všechny ty spínače, páčky, ovladače klimatizace a digitální displeje vám budou velmi povědomé, pokud jezdíte čímkoli z početné familie VW, ale o to jistěji budete vědět, že se dá na všechno v plné míře spolehnout. Superb navíc nabízí navigaci pro ČR, poprvé kombinovanou i s televizním přijímačem, který však kvůli bezpečnosti funguje pouze při parkování a jasně ukazuje jen se silným signálem.

Vidlicový šestiválec TDi v Superbu má objem 2,5 l, při čtyřech tisících otáčkách dosahuje výkonu 163 koní, ale hlavně poskytuje 350 Nm točivého momentu při téměř volnoběžných 1250 ot/min, což o jeho charakteru mluví za vše. Jako šestiválec se za všech podmínek chová ukázněně a i když je v nižších otáčkách trochu slyšet, nikdy to není nepříjemný tón a ve vyšších rychlostech navíc zcela vymizí. Vedle toho vyniká nízkou spotřebou, která se při lehčím zacházení s plynem přibližuje k udávaným hodnotám.

Vizuální robustnost se vám potvrdí i v mechanické podobě na rozbitých silnicích, které Superb válcuje s ledovým klidem. Stejná přednost se ale negativně projevuje na všeobecné nechuti ke sportovní jízdě, která nemá nic společného s tím, jak vysoké rychlosti můžete v Superbu vidět na rychloměru. Polohu volantu je sice možné seřizovat jak se vám zlíbí a jeho povrch působí v dlaních velmi příjemně, ale není vám to nic platné, když v něm od předních kol nic necítíte a řídíte pouze podle pocitu z bočního přetížení. Jeho pohyby jsou gumové a nikdy nevíte přesně, jak to vypadá mezi silnicí a koly. Rozměr 225/45 sedmnáctipalcových pneumatik sice umí zajistit dobrou přilnavost v zatáčkách, ale nejistý pocit při rychlejší jízdě tomu neodpovídá. Automatická pětistupňová převodovka řadí výborně a změnu jednotlivých stupňů téměř necítíte. Funkci sekvenčního řazení Tiptronic ze zvědavosti párkrát zkusíte, uznáte, že i tak je to možné, a zbytek pak rádi přenecháte zpátky na automatu, protože žádné velké výhody z toho při jízdě neplynou.

Škoda Superb I fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda superb I 1 fotogalerie

Superb je možná až příliš střízlivý pro své vlastní dobro a v době, kdy všichni ostatní hrají na individualitu, nechává za sebe hovořit hlavně svou velikost a nízkou cenu, což v této kategorii už na díru do světa nestačí. Když se budete dívat pouze na něj, nebudete z něj mít vůbec špatný dojem, ale stačí, aby vedle zaparkovalo cokoli zajímavějšího a hned uvidíte, jak těžký musí svádět souboj se vším, co se třpytí.

A to je pro něj asi největší kámen úrazu. Všichni souhlasně pokývají, že je kvalitní, na úrovni, prostorný a levný, ale nakonec si za tu cenu přeci jen skočí pro to menší trojkové BMW.

Marek Nastoupil

6.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist