Praga R1 Turbo: slovenská stíhačka posiluje na 350 koní

(+ video) O okruhovém stroji R1 se dá jen stěží říci, že je pomalý, přesto jeho tvůrci slibovali ještě výkonnější verzi. Je na světě a v zatáčkách zvládá 2,4 g.

Už s atmosférickým dvoulitrem od Renaultsportu byla kompaktní a lehká placka Praga R1 schopna držet se na Slovakiaringu ryze závodních strojů jako jsou Porsche 911 GT3 Cup či Ferrari 458 Italia GT3, s příchodem nového přeplňovaného motoru se však situace poněkud obrací – první testy ukazují, že se zmiňované speciály za zády modelu R1 Turbo na okruzích prostě neudrží.

Vůz zůstal u čtyřválcového motoru o objemu 2,0 litru, konstruktéři Pragy jej však osadili turbodmychadlem zvyšujícím nejvyšší výkon z 210 na 350 koní. Původní auto vážilo podle údajů výrobce jen 596 kg, přepracování pohonné jednotky však s hmotností prakticky nijak nezamávalo – firma pro variantu Turbo uvádí rovných 600 kg.

Tímto zásahem se zvýšil poměr 352 koní na tunu až na neuvěřitelných 583 k/t, což je lepší hodnota než může s 530 k/t nabídnout standardní Bugatti Veyron. Čas akcelerace z místa, případně maximální rychlost vám nabídnout nemůžeme, Praga tyto parametry prozatím nezveřejnila, jisté vodítko nám však můžou dát časy ze Slovakiaringu.

Zatímco základní provedení dokázalo zajet okruh za 2 minuty a 6,96 sekundy, R1 Turbo má po prvních zkouškách prototypu na kontě 1:58,42 min. a to je o dvě až tři vteřiny lepší výsledek, než zde dosahují nejrychlejší vozy kategorií GT1 a GT3. Testovací piloti navíc tvrdí, že z uvedeného času bude možné ukrojit další sekundu až dvě, protože vyšší rychlost zvedla i přítlak a díky tomu bude možné optimalizovat stopu v některých zatáčkách. Mimochodem, když už jsme u přítlaku – v nejrychlejším kole telemetrie na konci cílové rovinky naměřila rychlost 248 km/h a v následující pravotočivé zatáčce až 2,4 g. Tohle snad ani nepotřebuje komentář.

11.10.2013 7:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist