Lamborghini Aventador S se pyšní novou aerodynamikou, upraveným podvozkem a vyšším výkonem

Zůstává klasická DNA a odkaz na někdejšího krále supersportů, ovšem dramatické výkony jsou zajištěny díky sofistikované moderní technologii.

Profil je signifikantní, na první pohled poznáte Lamborghini Aventador, nicméně jsou tady četné úpravy ve jménu aerodynamiky, jak vpředu, tak na zadních partiích auta. Agresivnější je předek stroje odkazujícího na DNA značky a původní Countach, přední splitter zajišťuje lepší proudění vzduchu, zlepšené je chlazení a také došlo k redukci aerodynamické interference díky upraveným vzduchovým vstupům v předním nárazníku a optimalizaci proudění směrem dozadu. Zadní části auta dominuje nový černý difuzor, na přání jej můžete mít z karbonu, pokud nedáte na tento materiál dopustit, s řadou vertikálních žeber a zlepšeným podélným prouděním vzduchu, zajištujícím lepší přítlak.

Netřeba komentovat tři samostatné koncovky výfuku, ty nepřehlédnete. Zadní křídlo je aktivní a nastavitelné ve třech polohách v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu, optimalizuje vyvážení Aventadoru S za jízdy. Pro srovnání, přední přítlak je o 130% lepší než u předchůdce. Šasi Lamborghini Aventador S zůstává stejné, jde o unikátní karbonový monokok s hliníkovým rámem a suchou hmotností 1575 kg.

Aventador spoléhá na pohon všech kol, na přední nápravě funguje Lamborghini Dynamic Steering vyladěné pro maximální pocit přirozenosti při řízení, krom toho má řidič k dispozici volič režimů a na výběr mezi čtyřmi jízdními módy, STRADA, SPORT, CORSA a novým EGO, s možností ovlivnit trakci, motor, převodovku, pohon všech kol, řízení a podvozek, přičemž názvy třech klasických režimů naznačují charakter, a nové EGO je prostředníkem k individuálnímu set-upu.

Atmosférický dvanáctiválec má objem 6,5 litru a čtyřicet koní navíc vzhledem k předchůdci, čili zde máme agregát s výkonem 740 koní a točivým momentem 690 Nm v 5500 otáčkách. Upraveno bylo variabilní časování i systém variabilního vstřikování, posunulo se maximum otáček z 8350 na 8500. Akcelerace? Z nuly na stovku zrychlí Aventador S za 2,9 sekundy a maximální rychlost je 350 km/h, přičemž sedmistupňový automat mění kvalty za 50 milisekund.

Krom všech již zmíněných novinek dostal Aventador S k dispozici také speciálně vyvinutou sadu pneumatik Pirelli P Zero, díky obutí by mělo dojít ke zlepšení trakce, řízení, jistotě při manévrování i brzdění, svůj podíl na lepších jízdních vlastnostech by měly mít brzdy s ventilovanými karbon-keramickými disky o parametrech 400 x 38 mm a 380 x 38 mm. Decelerace ze stokilometrové rychlosti na nulu je definována drahou 31 metrů. Závěrem zmínka o ceně. startovní částkou by mělo být 7,55 milionu Kč bez daňového zatížení, a první vozy by pak měly být k dispozici zákazníkům na jaře roku 2017.

26.12.2016 5:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist