Ford C-Max a Grand C-Max (2015): První jízdní dojmy

Máme za sebou první kilometry za volantem faceliftovaných MPV modrého oválu. Jak jezdí inovovaný Ford C-Max a Grand C-Max?

Automobilka Ford v posledních měsících modernizovala především své velkoprostorové vozy. Světu se představily nové verze velkého Fordu Galaxy, středního S-Maxu a menšího C-Maxu společně se sedmisedadlovou verzí Grand C-Max. Právě s posledními třemi jmenovanými jsme měli možnost se poprvné krátce svézt na mezinárodní prezentaci, dnes se však budeme věnovat jen C-Maxu, přestože jde „jen“ o facelift. V žebříčku prodejů je však C-Max s více než 1,2 miliony kusů třetím nejdůležitějším modelem Fordu.

Jaké novinky tedy přinášejí inovované C-Maxy? Samozřejmostí je výrazně přepracovaný design v duchu filozofie One Ford, který přináší typickou lichoběžníkovou masku chladiče a protažené světlomety. C-Max zkrátka jendoznačně rozpoznáte od ostatních vozů v kategorii. Neméně důležitá je ovšem také modernější technika pod kapotou, technologické novinky na palubě, vyšší míra komfortu a více prostoru a variability uvnitř.

Ford C-Max nově dostal tři zážehové jednotky – 1.0 EcoBoost o výkonu 100 koní, resp. 125 koní, a 1.5 EcoBoost naladěný na 150 koní. Ty doplňuje vznětový motor 1.5 TDCi ve varintách s 95 a 120 koňmi. V nabídce nechybí ani turbodiesel 2.0 TDCi o výkonu 150 koní. Všechny motory EcoBoost a TDCi v nabídce mají standardně systém stop/start a šestistupňový manuál. Automat, resp. dvouspojkovou převodovku PowerShift o stejném počtu stupňů, může mít jen nejsilnější benzínový, resp. naftový motor.

Z technologických novinek je nejdůležitější vylepšení systému autonomního brzdění Active City Stop, který nyní pracuje až do rychlosti 50 km/h, systém Pre-Collision Assist s funkčním rozsahem od 8 do 180 km/h, adaptivní tempovat s indikací vzdálenosti (pokud není dostupný), aktivní parkovací asistent s funkcí kolmého parkování a vyparkování, varování před auty při couvání, nové adaptiní bi-xenonové světlomety s LED denním svícením, multimediální systém SYNC 2 nebo programovatelný klíček My Key, který je součástí všech výbav.

Co se praktičnosti týče, upevňovací body zádržného systému i-Size jsou kompatibilní s dětskými sedačkami ISOFIX, širokoúhlé zpětné zrcátko pak umožňuje lepší dohled nad činnostmi ratolestí na zadních sedadlech a nový je i systém pro přepravů psů v kufru. Hlavní novinkou modleu C-Max je ovšem bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru mávnutím nohou. Ford Grand C-Max je navíc osazen posuvnými zadními dveřmi a sklápěním prostředního sedadla v prostřední řadě pro snadnější přístup do řady zadní.

Ford C-Max a Grand C-Max: Živé fotografie

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nový Ford C-Max pořídíte ve třech výbavových stupních Trend, Trend Plus a Titanium. Základní výbava obsahuje skutečně jen to nejnutnější – elektrické stahování všech oken, elektrická zrcátka s vyhříváním, kožený volant s řadicí pákou, dálkové centrální zamykání, 16″ ocelová kola a samozřejmě systém My Key. Prostřední výbava přihazuje navíc třeba přední mlhovky, zadní parkovací senzory, posuvnou loketní opěrku s úložnou přihrádkou, systém SYNC s Bluetooth handsfree, 4,2″ TFT displej palubního počítače, 16″ litá kola, automaticky sklopná zrcátka nebo sluneční clony vzadu.

Vrcholná výbava nabídne navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy ve druhé řadě, LED denní svícení, chromové doplňky exteriéru, dešťový senzor, automatické zatmívání vnitřního zpětného zrcátka, stropní konzolu, velurové rohože nebo třeba bezklíčové startování. Připlácet pak můžete i za několik samostatných paketů. S motorem 1.0 EcoBoost o výkonu 100 koní začíná vůz na částce 399 900,- Kč, Grand C-Max je potom vždy o 25 000,- Kč dražší. Nejlevnější turbodiesel 1.5 TDCi 95 koní v základní výbavě vyjde na 452 900,- Kč, naopak vrchol nabídky uzavírá cenou 643 990,- Kč model Grand C-Max 2.0 TDCi 150 k ve výbavě Titanium.

Možnost svézt se jsme měli s Grand C-Maxem 2.0 TDCi 150 k a C-Maxem 1.5 EcoBoost 150 k. Naše první kroky vedly za volant větší naftové verze a dojmy z ní jsou vesměs pozitivní. Nelze si nevšimnout dobrého odhlučnění kabiny a ideálně nastaveného podvozku, který je komfortní, ale zároveň velice sebjistý v zatáčkách. Menší benzínový model je svým naladěním ještě o něco hravější, a to především díky citelně lehčímu motoru. Přední náprava tak snese překvapivě velké přetížení, zatímco zadní kola pomáhají auto stáčet do zatáčky, přesně tak, jak to známe z ostatních Fordů. Pokud máte k řízení alespoň trochu pozitivní vztah, tohle je stále jedno z řidičsky nejatraktivnějších kompaktních MPV na trhu. Koneckonců je to také jedna z vlastností, za kterou se automobilka vůbec nestydí.

Musíme se ovšem podívat i na praktickou stránku věci, protože jistě ne každý čeká od rodinného „baby boxu“ jenom zábavu za volantem. U žádného z vozů jsem nepřišel na nějaký výrzný zádrhel. Možná jen podlaha kufru je až příliš vysoká a sklápění prostředního sedadla za účelem vytvoření nástupní cesty do zadní řady ve verzi Grand je poněkud komplikované. Jinak si na prostor pro posádku a na množství a velikost odkládacích schránek není proč stěžovat.

Tolik k tedy k bezprostředním dojmům z inovovaného Fordu C-Max a Grand C-Max, na podrobnější bádání si budeme muset počkat až do některého z klasických redakčních testů. Na mezinárodní prezentaci samozřejmě nechyběla ani zbrusu nová generace Fordu S-Max, kterým jsme se také svezli, nicméně první dojmy zpoza volantu můžeme vzhledem k embargu přinést až příští týden. Jistě vás tedy o ně neochudíme.

23.4.2015 8:50| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist