Ford C-Max a Grand C-Max (2015): První jízdní dojmy

Máme za sebou první kilometry za volantem faceliftovaných MPV modrého oválu. Jak jezdí inovovaný Ford C-Max a Grand C-Max?

Automobilka Ford v posledních měsících modernizovala především své velkoprostorové vozy. Světu se představily nové verze velkého Fordu Galaxy, středního S-Maxu a menšího C-Maxu společně se sedmisedadlovou verzí Grand C-Max. Právě s posledními třemi jmenovanými jsme měli možnost se poprvné krátce svézt na mezinárodní prezentaci, dnes se však budeme věnovat jen C-Maxu, přestože jde „jen“ o facelift. V žebříčku prodejů je však C-Max s více než 1,2 miliony kusů třetím nejdůležitějším modelem Fordu.

Jaké novinky tedy přinášejí inovované C-Maxy? Samozřejmostí je výrazně přepracovaný design v duchu filozofie One Ford, který přináší typickou lichoběžníkovou masku chladiče a protažené světlomety. C-Max zkrátka jendoznačně rozpoznáte od ostatních vozů v kategorii. Neméně důležitá je ovšem také modernější technika pod kapotou, technologické novinky na palubě, vyšší míra komfortu a více prostoru a variability uvnitř.

Ford C-Max nově dostal tři zážehové jednotky – 1.0 EcoBoost o výkonu 100 koní, resp. 125 koní, a 1.5 EcoBoost naladěný na 150 koní. Ty doplňuje vznětový motor 1.5 TDCi ve varintách s 95 a 120 koňmi. V nabídce nechybí ani turbodiesel 2.0 TDCi o výkonu 150 koní. Všechny motory EcoBoost a TDCi v nabídce mají standardně systém stop/start a šestistupňový manuál. Automat, resp. dvouspojkovou převodovku PowerShift o stejném počtu stupňů, může mít jen nejsilnější benzínový, resp. naftový motor.

Z technologických novinek je nejdůležitější vylepšení systému autonomního brzdění Active City Stop, který nyní pracuje až do rychlosti 50 km/h, systém Pre-Collision Assist s funkčním rozsahem od 8 do 180 km/h, adaptivní tempovat s indikací vzdálenosti (pokud není dostupný), aktivní parkovací asistent s funkcí kolmého parkování a vyparkování, varování před auty při couvání, nové adaptiní bi-xenonové světlomety s LED denním svícením, multimediální systém SYNC 2 nebo programovatelný klíček My Key, který je součástí všech výbav.

Co se praktičnosti týče, upevňovací body zádržného systému i-Size jsou kompatibilní s dětskými sedačkami ISOFIX, širokoúhlé zpětné zrcátko pak umožňuje lepší dohled nad činnostmi ratolestí na zadních sedadlech a nový je i systém pro přepravů psů v kufru. Hlavní novinkou modleu C-Max je ovšem bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru mávnutím nohou. Ford Grand C-Max je navíc osazen posuvnými zadními dveřmi a sklápěním prostředního sedadla v prostřední řadě pro snadnější přístup do řady zadní.

Ford C-Max a Grand C-Max: Živé fotografie

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nový Ford C-Max pořídíte ve třech výbavových stupních Trend, Trend Plus a Titanium. Základní výbava obsahuje skutečně jen to nejnutnější – elektrické stahování všech oken, elektrická zrcátka s vyhříváním, kožený volant s řadicí pákou, dálkové centrální zamykání, 16″ ocelová kola a samozřejmě systém My Key. Prostřední výbava přihazuje navíc třeba přední mlhovky, zadní parkovací senzory, posuvnou loketní opěrku s úložnou přihrádkou, systém SYNC s Bluetooth handsfree, 4,2″ TFT displej palubního počítače, 16″ litá kola, automaticky sklopná zrcátka nebo sluneční clony vzadu.

Vrcholná výbava nabídne navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy ve druhé řadě, LED denní svícení, chromové doplňky exteriéru, dešťový senzor, automatické zatmívání vnitřního zpětného zrcátka, stropní konzolu, velurové rohože nebo třeba bezklíčové startování. Připlácet pak můžete i za několik samostatných paketů. S motorem 1.0 EcoBoost o výkonu 100 koní začíná vůz na částce 399 900,- Kč, Grand C-Max je potom vždy o 25 000,- Kč dražší. Nejlevnější turbodiesel 1.5 TDCi 95 koní v základní výbavě vyjde na 452 900,- Kč, naopak vrchol nabídky uzavírá cenou 643 990,- Kč model Grand C-Max 2.0 TDCi 150 k ve výbavě Titanium.

Možnost svézt se jsme měli s Grand C-Maxem 2.0 TDCi 150 k a C-Maxem 1.5 EcoBoost 150 k. Naše první kroky vedly za volant větší naftové verze a dojmy z ní jsou vesměs pozitivní. Nelze si nevšimnout dobrého odhlučnění kabiny a ideálně nastaveného podvozku, který je komfortní, ale zároveň velice sebjistý v zatáčkách. Menší benzínový model je svým naladěním ještě o něco hravější, a to především díky citelně lehčímu motoru. Přední náprava tak snese překvapivě velké přetížení, zatímco zadní kola pomáhají auto stáčet do zatáčky, přesně tak, jak to známe z ostatních Fordů. Pokud máte k řízení alespoň trochu pozitivní vztah, tohle je stále jedno z řidičsky nejatraktivnějších kompaktních MPV na trhu. Koneckonců je to také jedna z vlastností, za kterou se automobilka vůbec nestydí.

Musíme se ovšem podívat i na praktickou stránku věci, protože jistě ne každý čeká od rodinného „baby boxu“ jenom zábavu za volantem. U žádného z vozů jsem nepřišel na nějaký výrzný zádrhel. Možná jen podlaha kufru je až příliš vysoká a sklápění prostředního sedadla za účelem vytvoření nástupní cesty do zadní řady ve verzi Grand je poněkud komplikované. Jinak si na prostor pro posádku a na množství a velikost odkládacích schránek není proč stěžovat.

Tolik k tedy k bezprostředním dojmům z inovovaného Fordu C-Max a Grand C-Max, na podrobnější bádání si budeme muset počkat až do některého z klasických redakčních testů. Na mezinárodní prezentaci samozřejmě nechyběla ani zbrusu nová generace Fordu S-Max, kterým jsme se také svezli, nicméně první dojmy zpoza volantu můžeme vzhledem k embargu přinést až příští týden. Jistě vás tedy o ně neochudíme.

23.4.2015 8:50| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist