Čtenářský test Fiat Punto 1.1 (1999)

Levné, malé auto bez výbavy se slabým motorem? Ideální vozidlo, třeba na cestu do školy... v testu spokojeného majitele.

Rád bych představil moje první vozítko. Jedná o legendární Fiat Punto první generace který na silnicích stále jezdí v hojném počtu. Pro mně byla volba celkem jasná po získání řidičského průkazu jse hledala rozumná alternativa pro první přibližovadlo z bodu A do bodu B. S omezeným rozpočtem a požadavkem na malý obsah se volba ztenčila na Felicii, Fiestu a Punto.


Po prozkoumání několika bazarů byla volba jasná Felicie většinou zrezlé, Fiesty? Katastrofální stav. A tak jsem si jednoho dne přivezl moje zelené Punto. Je to základní výbava S a motor 1,1l/40kw. Výbava nic, ale co není ,to se nerozbije. Auto má datum narození leden 1999 a na svoje stáří je v dobrém stavu absolutně bez rzi, jen lehce výfuk, ale to je u takto starého vozu přijatelné.

Po motorické stránce skvělé, olej nikde neteče, jinak motory FIRE vydrží snad vše, i když to nejsou žádné trhače asfaltu. Ale zase se např. nemůžou „potkat , “ protože píst a ventil na sebe nedosáhnou, i kdyby se snažili. Spotřeba při cestě do školy a kolem 7 km se dá udržet při ne zrovna ekonomickém stylu jízdy okolo 7 litrů, což považuji za slušnou hodnotu. Interiér působí skromným dojmem, ale to je dáno konstrukčním určením vozidla, na druhou stranu v sedadle řidiče potěší bederní opěrka, což na rok 1999 je výjimka v daném segmentu.

Jinak klasika – tvrdší plasty občas vrznou, ale to není zas takový problém. K exteriéru snad není třeba se zmiňovat, Punto pozná snad každý na dálku. Jízdní vlastnosti jsou obstojné, když člověk projede ostřeji zatáčku, tak se nepodívá, co pěstují zemědělci v poli, což bych považoval za úspěch. Jen málo lidí bude chtít s tímto vozem závodit na okreskách, o dálnicích nemluvě. Mimochodem na semaforech se lze na rozjezd přetahovat i se silnějšími vozy.

Podle mého názoru je Punto slušný vůz pro začínající řidiče či nenáročné motoristy, za mého soužití s „Puntíkem“ nebyla potřeba žádná vážnější oprava, jen zalepení trubičky na palivovém čerpadle způsobené mojí neopatrností.

Tomas

5.12.2013 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist