Český automobil R200 se zařadil vedle autobusu a Hyundai do společnosti oceněných

Jestli jde o do sériové výroby schválený sportovní vůz mladoboleslavské značky? Ehm, ne, ale to už víme, teď tady máme umístění v soutěži a gratulaci.

Jak se vám moderní reinkarnace klasického tuzemského kupé líbí? Zastánci původní Škody 110 R možná nebudou nadšeni, nicméně nadšení rozhodně vyjádřila porota GOOD DESIGN, kde se v kategorii Transportation za rok 2016 vůz R200 od společnosti Hoffmann & Novague umístil.

Slavnostní ceremoniál při příležitosti předávání GOOD DESIGN AWARD 2016 se konal 27. ledna 2017 v reprezentačním sále Cipriani na Wall Street v New Yorku za účasti respektovaných osobností z oblasti designu a zástupců designérských týmů firem uváděných v žebříčku Fortune 500.

R200 se tak může pyšnit stejným oceněním jako třeba dvoupatrový autobus, Hyundai Ioniq, sedadla do letadla, kola Cooper Zeon, Ferrari GTC4 Lusso nebo Audi Q7.

GOOD DESIGN AWARD, zaštítěná americkým muzeem architektury a designu The Chicago Athenaeum, je nejprestižnější a nejstarší soutěží designu na světě. Od roku 1950 oceňuje výrobky nejvyšší estetické kvality, která se nachází daleko za designem běžných výrobků.

Petr Novague je český designer, který se narodil v roce 1981 v Dačicích, v roce 2006 absolvoval VŠUP – design výrobků a v roce 2008 založil vlastní studio NOVAGUE DESIGN s cílem vyvíjet pro klienty funkční a uživatelsky přívětivé produkty s výjimečnou estetikou.

Toto studio se úspěšně etablovalo ve vysoce kompetitivním světě designu. Na designu vozu pracoval Petr Novague několik let, celý rok 2014 věnoval s týmem konstruktérů firmy Hoffmann jeho přípravě pro výrobu.

Firma Hoffmann kovo poskytla strojové zázemí, společně automobil vyvinuli a splnili náročné homologační řízení, které v roce 2016 vedlo k uvedení auta na trh. „Designování projektu, jehož výsledkem je komplexní produkt s množstvím designérských úkolů, bylo pro mě velkou výzvou. Stal jsem se součástí velkého profesionálního týmu, který automobil vyvíjel, což mi přineslo zcela nové zkušenosti a profesní pokoru,“ říká Petr Novague.

Nám se vůz zase až tak nelíbí, možná jde o to, že má jinou podstatu než mělo klasické „erko,“ tedy že zde máme ultimativní supersport postavený na bázi Audi R8, namísto lidového sporťáku dostupného jako cenou tak technologií, ale to sem až tak nepatří. Jen tak mezi námi, auto postavené na Porsche 911, s manuálem, pohonem zadních kol a šestiválcem, by nám k původní idee asi seděl víc, ale o to nejde. Úspěch to je, v GOOD DESIGN AWARD se český automobil neetabluje každý den a my tvůrcům přejeme úspěch a gratulujeme.

15.2.2017 6:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist