autoweb.cz > autovideo > Mazda MX-30 vrátí na trh dělené dveře po vzoru RX-8
Mazda MX-30 vrátí na trh dělené dveře po vzoru RX-8
Jak název napovídá, Mazda MX-30 se velikostně bude velmi podobat spalovacím motorem poháněné CX-30. Tím ale podobnosti končí, o třicet milimetrů vyšší MX-30 je totiž vůz čistě elektrický a do velké míry svébytný. Design se snad až na čelní světlomety značně odchyluje od současného uhlazeného designového jazyka Kodo a nabízí podstatně hranatější a linie.
Podobně jako Honda se svým modelem e se i Mazda vydala směrem relativně malé baterie s kapacito 35,5 kWh, které podle normy WLTP nabídnou dojezd pouhých 200 km. Mazda rozhodnutí použití menší baterie ospravedlňuje nižší výslednou váhou vozu umožňující zachování pro Mazdy typického sportovního charakteru, a prezentuje MX-30 jako druhý vůz do rodiny.
Pod kapotou nalezneme pohonné ústrojí e-SkyActiv oplývajícím jedním motorem o výkonu 106 kW roztáčejícím přední kola. Vůz bude vybaven systémem emitujícím zvuk v návaznosti na práci řidiče s plynem.
Stejně jako před lety RX-8 i bude i novinka oplývat stylovými dělenými dveřmi umožňujícími snadnější přístup na zadní sedačky. Uvnitř pak bude k nalezení hromada ekologických, recyklovaných a recyklovatelných materiálu.