Živě z Detroitu: Nissan Pathfinder

Formálně jde o koncept, ale zvenku je nový Pathfinder hotový. Zatím jen nemá interiér. Dostane samonosnou karoserii a sedm sedadel. Ale dorazí do Evropy?

Pokud se vám Nissan Pathfinder čtvrté generace líbí, možná máte problém. Jeho prodej v Evropě totiž v nejbližší době v plánu není. Auto se objeví na podzim letošního roku v USA, a co bude dál, nikdo netuší. Britský Autocar informuje, že zákazníci ve Spojeném království budou s hranatou třetí generací muset vystačit dokonce na neurčito, německé servery jsou zdrženlivější a Nissan mlčí.

Pathfinder vystavený v Detroitu je pouhým konceptem, který zatím nemá interiér. Práce na karoserii jsou však podle všeho hotové. Kompletní auto se představí někdy v létě a prodej v USA má začít v listopadu. Do té doby se dozvíme také kompletní technické specifikace. Zatím máme jen slib o 25 procent nižší spotřeby díky redukci hmotnosti a novému benzínovému šestiválci a bezstupňové převodovce (CVT). O dieselech se pochopitelně v současnosti nemluví.Nižší hmotnost nového Pathfinderu padá na hlavu návratu k samonosné karoserii. Návratu proto, že samonostná byla už druhá generace auta, třetí však opět vyrostla na žebřinovém rámu pickupu Navara. Právě žebřinový rám může být důvodem, proč Nissan v Evropě zůstane nějakou dobu věrný staršímu autu. Stroje na pružném rámu se lépe hodí do náročného terénu, jsou odolnější a jejich karoserie je snazší opravit po vážných poškozeních.

Zatímco v USA se Pathfinder prodává jako docela obyčejné auto, na evropský mainstream je přerostlý. Kdo potřebuje sedm sedadel, koupí si už tak velký Ford Galaxy. Pathfinder je tu okrajovou záležitostí, efektivním a neotřelým nástavcem na image, ale také relevantní možností, když přijde na pořízení off-roadu. Neboli v Evropě můžebýt žebřinový rám výhodou a vyšší hmotnost i spotřeba tu naopak hraje vzhledem k malému počtu prodaných aut minimální roli.

Nissan bude muset časem povolit, pokud nechce Pathfinder prodávat jako nákladní auto. donutí ho předpisy. Pak dostaneme velké moderní SUV se sedmi sedadly a snad i slušnou spotřebou. Doufejme, že se do té doby objeví v nabídce nějaký slušný diesel, nejlépe šestiválcový. Nissan slibuje, že Pathfinder utáhne nejvíc ze svých konkurentů, a to díky novému pohonu všech kol. I to je zajímavý argument.

11.1.2012 11:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist