Živě z Detroitu: BMW ActiveHybrid 3

Severoamerickou premiéru řady 3 F30 doplnilo představení nového hybridu řady 3. Má stejné pohonné ústrojí jako AtiveHybrid 5, 340 koní a 450 Nm.

Nejprodávanější BMW, řada 3, prodělalo minulý podzim generační výměnu. Model F30 se představil s několika motory a vlastně se mluvilo také o hybridu, jeho formální premiéře na autosalonu v Detroitu proto mnoho lidí pozornost nevěnovalo. ActiveHybrid 3 je však druhý v řadě rozumných hybridů BMW.

Stejně jako první rozumný hybrid z Mnichova, ActiveHybrid 5, má ekopozitivní řada 3 stále poměrně silný motor. Její zadní kola pohání kombinace elektromotoru a přeplňovaného řadového šestiválce. Jde o známý třílitr N55 s jedním turbem, 400 newtonmetry a 306 koni.Elektromotor sice má dalších 55 koňských sil a 210 newtonmetrů, nedosahuje jich ale ve stejných otáčkách, v nichž nabývá maxim výkonová křivka spalovacího motoru. Proto dá auto dohromady nejvýš 340 koní a 450 newtonmetrů. Majitelé se však mohou těšit na ještě lepší průběh než u nemorálně silného modelu 335i.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

BMW přitom slibuje spotřebu na úrovni 6,4 litru na sto kilometrů. 335i s 306 koni žere 7,9 litru na sto, úspora je tedy výrazná. Auto dokáže ujet až čtyři kilometry jen na elektřinu, a to rychlostí až šedesát kilometrů v hodině. Nejen to, pokud do sto šedesáti řidič ubere plyn natolik, že auto vystačí s výkonem elektromotoru, šestiválec také zhasne.Mnichovští si přichystali ještě jednu zajímavost. Řídicí jednotka pohonného ústrojí vozů ActiveHybrid je propojená s navigací. Pokud řidič zadá trasu, systém si prohlédne její výškový profil a před každým klesáním bez zaváhání vyjede elektřinu z baterie v očekávání dlouhé jízdy bez plynu (a dlouhého dobíjení).

Do budoucna by hybridní BMW měla umět předvídat sama. Celý systém bude fungovat, i když řidič nepoužije navigaci – auto si zapamatuje častěji používané trasy, takže například pozná, že jedete do práce, a bude se podle toho chovat. BMW bohužel zatím nemá vyřešeny otázky bezpečnosti (tak jako celý zbytek počítačového světa), takže se zdráhá umožnit autu, aby si pamatovalo návyky svých řidičů.

11.1.2012 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist