Ženeva 2011: Rinspeed BamBoo

Jak už se stává zvykem, každoroční ženevský koncept Rinspeedu bude lehký a udržitelný spíš než mocný a rychlý. Tentokrát nás Švýcaři svezou na retro vlně.

Šílená Porsche, bláznivé lotusy a ještě vyšinutější vlastní konstrukce vozí každoročně do Ženevy Rinspeed. Jestli švýcarský úpravce něco umí, tak roztáhnout koutky k úsměvu. Ačkoli společnost Franka Rinderknechta žije především z tuningu vozů Porsche, třetího března příštího roku opět nezklame. Studie BamBoo není rychlá, ale úsměvná jistě ano.

Rinspeed BamBoo není v zásadě ničím jiným než přerostlým golfovým vozíkem. Trochu připomíná Citroën Méhari, který se už dvaadvacet let nevyrábí. Jako by vypadl ze Saint Tropez sedmdesátých let. V tom smyslu je BamBoo silně retro, jednoduchost se však vrací do módy.Auto má stahovací střechu, a jak napovídá jméno, jeho interiér je z  velké části bambusový. Na palubě najdou místo čtyři lidé. Přinejmenším jeden z nich využije také skládací elektrické kolo, které si BamBoo veze s sebou z výroby. Elektřina pohání také kola auta, ačkoli přesný výkon neznáme. U Rinspeedu však na rovinu přiznávají, že o rychlosti jejich poslední výtvor není.

V řadě každoročních ženevských kreací je BamBoo už několikátým lehkým a  jednoduchým autem Rinspeedu. Lidé Franka Rinderknechta správně odhadli vkus zákazníků, jejich posledním těžším autem byl ZaZen z roku 2006. Studie eXasis z dalšího autosalonu už vážila pouhých 750 kilogramů, letošní UC bylo miniautem do města a ani jeden ze strojů z let 2008 a  2009 nebyl ani velký ani neuvěřitelně rychlý.

autoweb.cz

8.12.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist