Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 184 k (2015)

Třetím do party drsných kombíků z koncernu je nový Volkswagen Golf Alltrack. Jak se liší od svého českého a španělského sourozence?
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

Atraktivnější vzhled; výkon a kultivovanost; je to Golf se vším všudy

Starosti

Zbytečně tvrdý podvozek; nemožnost samostatně nastavit režim plachtění


Drsné kombíky zažívají v posledních letech nebývalý nárůst popularity, čehož si nemohli nevšimnout také u VW. Zejména, když koncernoví příbuzní Škoda Octavia Scout a Seat Leon X-Perience už dávno brázdí silnice. Nyní se k nim připojuje také Volkswagen Golf Alltrack.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Jak už bývá zvykem, pod tímto označením se skrývá zvýšený podvozek, sada kontrastního oplastování nárazníků, blatníků a prahů, střešní ližiny nebo stříbrná zrcátka. Jinak trochu nenápadnému Variantu to vše jistě pomohlo více vyniknout.

Interiér

Uvnitř je Alltrack starý známý Golf. Design vám může připadat poněkud fádní, ovšem dobře postavený a ergonomicky navržený. Béžový kožený interiér, který není zcela běžnou součástí vozu, však interiér Golfu povznáší o třídu výše. Vždyť také stojí 71 500,- korun. Trochu mě zamrzela jen chybějící připomínka toho, že sedíte v Alltracku. Žádná plaketa na volantu, do sedaček vyražené logo nebo znak na řadicí páce, nic…

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Volkswagen Golf Variant je jedním z prostorově nejchytřeji navržených vozů nižší střední třídy, zejména zadní místa a zavazadlový prostor překvapí spoustou místa ve všech směrech, a Alltrack je v tomto ohledu samozřejmě stejný. Kurf pojme jen o pět litrů méně nákladu než Scout, nicméně prostor na zadních sedadlech je díky více vzad naklopeným sedákům subjektivně pohodlnější.

Pohon

Nejsilnější variantu Alltrack pohání turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 184 koní a točivém momentu 380 Nm, který naleznete také pod kapotou sportovně střiženého GTD. Pokud tedy toužíte právě po tomto motoru, který v běžné nabídce nenajdete, je Alltrack v podstatě jedinou možnou cestou, žádáte-li zároveň také pohon všech kol 4Motion.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Výkonově jde o potentní motor a kultivovaný chod mu je také vlastní. Občas o něm uslyšíte, nicméně co do potlačení vibrací a dunění je tichý. Alltrack má v rukávu také volitelné jízdní režimy – klasický Normal, Sport, Eco, Individual a Offroad. Poslední jmenovaný zvýší progresi v reakci na plynový pedáls a nechá jemněji prokluzovat spojku, čímž do značné míry simuluje chod podobný hydrodynamickému měniči. Do terénu je to šikovná funkce, nicméně na razantnější pokyn plynem převodovka trochu zaškube.

Spotřeba

Nejsilnější turbodiesel v nabídce se může pyšnit i slušnou spotřebou paliva. Vyloženě výletní tempo kolem 100 km/h si vyžádá do pěti litrů nafty na sto kilometrů, svižnější jízda z poloviny po dálnici a z poloviny po okreskách tempem „plus třicet“ si řekla o 7,5 l/100km, městské popojíždění pak vměstnáte do osmi litrů.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Právě především jízdě po městě by měla pomoci nová funkce plachtění, kdy převodovka se zařazeným D „přepne do neutrálu“ a nechá auto kutálet setrvačností. Děje se tak ovšem jen v jízdním režimu Eco, podivné je, že v režimu Individual toho nedocílíte ani nastavením pohonné jednotky do ekologického módu. Přitom plachtění by mělo být jednou ze samostatně nastavitelných položek v režimu Individual nezávislou na nastavení motoru a převodovky, podobně jako třeba zvuk motoru u sportovních modelů.

Ovladatelnost

Zvýšení podvozku o 20 mm si vyžádalo jistou daň, nikoliv však v podobě houpavějšího podovku a větších náklonů, ale naopak. Podvozek je totiž v rámci zachování jízdních vlastností a dobré stability tužší. Na dokonale hladkém asfaltu vykouzlí spoustu přilnavosti, rozbitá cesta už ale způsobí mírné odskakování. S rostoucí rychlostí se ale schopnost žehlit nerovnosti zvyšuje.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Obratnost je Alltrcku vlastní a paradoxně zvládá lépe ostrou jízdu po okreskách než pomalé korzování po městě, ačkoliv zprvu působí trochu těžkopádně. Pokud zatlačite na pilu v nájezdu do zatáčky, odmění se netečnou nedotáčivostí, ovšem na výjezdu 4Motion hezky pomáhá stáčet zadek. Co se týče terénu, troufnul jsem si jen na pořádně děravou polňačku, což je myslím stejně maximum, do kterého se tohle auto kdy podívá. Tomuto účelu však vyhoví zcela dostatečně.

Verdikt

Ačkoliv mě tento druh aut nechává chladným, musím uznat, že na mne Volkswagen Golf Alltrack ve své nejsilnější verzi udělal dojem. Věřím, že spojení silného motoru, uspokojivého zapojení řidiče do děje, univerzálnosti pohonu všech kol, zvýšeného podovzku a praktické karoserie je tím, co bude imponovat spoustě zákazníků. Jediné, co Alltrack trochu sráži do kolen, je zbytečně tuhý podvozek, možným řešním tohoto problému by však mohl být adaptivní podvozek DCC za slušný příplatek 22 300,- korun.

Pokud bych měl v rámci koncernové bratrovraždy Alltrack někam zařadit, spíš než mezi Scout a X-Perience patří svým pojetím blíže k Seatu. Cenově je však o dost vzdálenější – Seat vyjde ve stejné motorizaci na 767 900,- korun, Škodovka pak na 745 900,- korun. Pokud vám jde jen o motor a hezký vzhled, přitom oželíte pohon všech kol a dobrodružnou vizáž, zajímavou alternativou by mohl být také Golf GTD Variant za 753 900,- včetně převodovky DSG. Ale to sem teď úplně nepatří. I když je nový VW Golf Alltrack ve své vrcholné specifikaci ne zrovna levný, je to nepopiratelně povedené auto.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměr15,8 : 1
Vrtání x zdvih (mm)81,0 x 95,5
Převodovkašestistupňová dvouspojková
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Vpředutypu McPherson
Vzaduvíceprvkové zavěšení
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu225/45 R18
Pneumatiky vzadu225/45 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)135 / 184 v 3500 - 4000
Točivý moment (Nm)380 v 1750 - 3250
0-100 km/h (s)7,8
Nejvyšší rychlost (km/h)219
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7 / 4,6 / 5,0
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4578
Šířka (mm)1799
Výška (mm)1515
Rozvor náprav (mm)2630
Provozní hmotnost (kg)1584
Celková hmotnost (kg)2080
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)605 / 1620
Ceny
Základní cena modelu399 900,- Kč (1.2 TSI Trendline 85 k)
Základní cena test. verze669 900,- Kč (1.6 TDI Alltrack 110 k)
Cena testovaného vozu854 900,- Kč (2.0 TDI Alltrack 184 k DSG)
13.8.2015 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist