Test Volkswagenu Multivan 2.0 TDI: Loučení s dokonalým rodinným autem

Aktuální generace Volkswagenu Multivan pomalu odchází. Kupujte, už nebudou!
img_2853-1100x618.jpgCelá galerie 16 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.4

Volkswagen Multivan platí po dlouhá léta za dokonalé rodinné auto. Ačkoliv (anebo právě proto) stále tak trochu vypadá stejně. Historii aktuální generace lze vysledovat až do roku 2003 a generaci T5, s trochou nadsázky tak můžeme říct, že je současná T6.1 (čteno šest tečka jedna) je už několikátý facelift.

Proč ale měnit něco, co tak skvěle funguje? Základní filozofie Multivanu je stále stejná, jenom se vylepšuje to, co potřebuje trochu „přeleštit“. Designové drobnosti zvenku i uvnitř nebo se doplní moderní technologie z osobáků.

Aktuální vydání s označením T6.1 ovšem už pomalu dosluhuje, aby začátkem příštího roku bylo nahrazeno novou generací VW T7 na platformě MQB. To se bude týkat pouze Multivanu, zatímco Transporter a Caravelle se budou dál prodávat v aktuální podobě.

Volkswagen si od modulární platformy slibuje sice o něco menší rozměry (nicméně s příslibem zachování praktičnosti), ale také modernější technologie, hybridní pohon, který chtě nechtě musí nabídnout i v Multivanu, a ještě větší příklon k tradičním osobním vozům. Otázkou je, zda je to dobrý krok. Jestli je na Multivanu něco skvělého, tak právě to, že je to dodávka. Luxusní dodávka.

Uvnitř oplývá velkolepým prostorem, který umí nabídnout jenom velká hranatá krabice a který je kombinován s praktickým řešením sedadel. Můžete je různě posouvat, vyjímat nebo na nich spát. A nechybí ani výsuvný konferenční stolek. Zkrátka Multivan je dokonale praktický.

Zároveň umně maskuje svůj užitkový původ. Design interiéru působí velmi moderně, nechybí digitální budíky, armáda bezpečnostních asistentů a kožené čalounění, díky kterému působí opravdu přepychově. A to ticho uvnitř, to je na dodávku opravdu nezvyklé.

S Multivanem zkrátka budete chtít vyrazit někam daleko. A dostanete se tam celkem svižně, jelikož turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 199 koní a točivém momentu 450 Nm umí celkem svižně upalovat, maximálně až dvoustovkou, což je na dodávku vážně kalup.

Přitom se Multivan chová způsobně. Podvozek má stabilní a schopný bezpečně odolávat i takovým rychlostem, zároveň je příkladně komfortní (i díky nově dostupnému adaptivnímu odpružení) a velmi snadno se ovládá. Zní to jako klišé, ale vážně téměř nepoznáte rozdíl oproti osobáku, kromě toho, že se tu sedí výš, podobně jako v SUV. Vlastně ještě lépe – jako na pohovce v obýváku.

Multivan je stále ta velká, hranatá, prostorná, praktická a luxusní dodávka s výkonným motorem a příkladným chováním. I když druhým dechem musím doplnit, že je také dost drahá, přestože si to může díky svým kvalitám a postavení na trhu prostě dovolit.

Uvidíme, jaký bude nový Volkswagen Multivan T7, držme mu palce, aby byl tím parádním rodinným univerzálem, jak jej známe doposud. Zatím vám mohu dát jedno doporučení k aktuálnímu Multivanu T6.1: Kupujte, už nebudou!

15.9.2021 9:42| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist