Řídili jsme: Opel Adam Cup

Cenově dostupné automobilové závody, atraktivní závodní auto a ještě atraktivnější finanční ohodnocení dobrých výsledku? Zní to jako sen, skutečnost se jmenuje po prvním muži v historii lidstva.

Nejprve něco teorie, tedy spíše historie, byť velmi nedávné. Vznik seriálu Opel Adam Cup dohledáme v roce 2012 v Německu, kde myšlenkou bylo uspořádat ve spolupráci s ADAC pohár na podporu mladých jezdců. Dnes u našich sousedů jezdí 26 vozů, ve Francii funguje 15 soutěžních aut. Pokud se ptáte, jestli se podobně jako ADAC angažují tuzemské instituce, třeba Autoklub ČR, tak ne, tady veřejné peníze mizí jinam než do podpory mládeže.


Nicméně je tady Opel C&S, importér značky Opel a XTG motorsport jako promotér, díky kterým je Opel Adam Cup finančně nezávislý. Pojďme k technice – s čím se bude závodit? Základem je samozřejmě Opel Adam, který má pod kapotou čtyřválec 1.6 ECOTEC 16V s variabilním časováním ventilů, o výkonu cca 140 koní při 6500 ot./min a točivém momentu 160 Nm při 4700 ot./min. Převodovka je sekvenční pětistupňová Sadev, dále tu máme lamelový samosvorný diferenciál, nastavitelný soutěžní podvozek Reiger,… a tak dále a tak dále, Adam je od výrobce Holzer kompletně připraven.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Stačí bez nadsázky přijít s helmou, sednout a závodit. My jsem to udělali přesně tak, nicméně jsme nezávodili, ale auto jsme vyzkoušeli v rámci testování na závodním okruhu v Sosnové u České Lípy. Jestli není 140 koní málo? Ne, není, pokud je auto lehké jako pírko, čas na kolo jsme neřešili, ale Adam lítal po dráze jak čertík vystřelený z krabičky. Počasí bylo perfektní, zima a sucho, takže slicky Pirelli (oficiální a jediný dodavatel pneumatik pro seriál) držely jako potřené vteřinovým lepidlem, do té chvíle, než při ubrání plynu začal zadek Adama lehce klouzat do boku. Sekvenční převodovka vyžadovala ostřejší zacházení, ale kvalty tam padaly jak Němci do krytu. Plný plyn, zatáčka se blíží, silně na brzdy, podřadit ze čtyřky na dvojku – pam, pam – a pak zase pod plným plynem dál k další zatáčce. Na šotolině se Adam držel stopy jak vosa ocucaného bonbónu, díky strmému řízení reagoval vůz na sebemenší změny volantu, motor se nechal točit do otáček, ječel při tom a při ubrání plynu střílel do výfuku.

Jeden by opravdu začal závodit, zvlášť, když startovné pro ruro sezónu bylo pořadatelem odpuštěno a jsou tady zajímavé finanční výhry. Promotér chápe finanční aspekt závodění a tak, porotže je zapotřebí koupit stan, týnové ošacení, atd., tak vyšel vstříc potencionálním zájemcům a zrušil na letošní rok startovné. Uspořit peníze mají třeba také mechanici, jsou povoleni pouze dva na závod a zapojit do práce by se měl v servisu i sím jezdec. A třeba pneumatiky byly podpořeny zajímavou cenou (plus jsou tady peníze za výhru v seriálu Pirelli Cup).

Navíc na vítěze Opel Adam Cupu čekají atraktivní ceny v jednotlivých závodech i za celý seriál. Závodník má povinný start v pěti závodech, pokud teoreticky každý vyhraje, je to pět krát třicet tisíc Kč do kasičky za každé vítěství (zkrátka nevyjdou ani další bodující „na bedně“) a dalších pětasedmdesát tisíc za celý seriál. Pro vyváženost zmiňme, že auto vyjde na čtyřicet tisíc eur a je tady možnost koupit rok, dva staré speciály za poloviční cenu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pojede se:
10. – 11. 04.2015 Valašská Rallye
24. – 25.07.2015 Rally Vyškov
07. – 08.08.2015 Rally Agropa Pačejov
18. – 19.09.2015 Rally Jeseníky
16. – 17.10.2015 Rally Vsetín
23. – 24.10.2015 3-Städte Rally

Je nutné informovat o tom, že pár míst/aut je ještě volných. Takže kdo má zájem?

13.2.2015 8:07| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist