První čtyřkolka Ferrari se jmenuje FF

Nástupcem modelu Scaglietti je překvapivé kupé s motorem V12, velkým kufrem a pohonem všech kol.

Nemilované, ale obchodně docela úspěšné grand tourismo Ferrari 612 Scaglietti bude nahrazeno velkým čtyřsedadlovým kupé s karoserií „shooting brake“, oznámila dnes nečekaně automobilka z Maranella. Novinka by měla oslovit nový druh zákazníků, kteří chtějí jezdit se svým Ferrari za každého počasí. Ferrari dokonce doufá, že mnozí dají modelu FF přednost před rychlými SUV prémiových značek, jako je Porsche Cayenne nebo Range Rover.Ferrari FF stojí na zcela novém podvozku a poskytuje dostatek místa čtyřem dospělým cestujícím, tedy alespoň pokud máme věřit tvrzení výrobce. Šéfdesignér Ferrari Flavio Manzoni navrhl zajímavou karoserii typu shooting brake, což je něco na způsob třídveřového kombi. Vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6,25 l je spojen se systémem 4RM (Ruote Motrici), který v případě potřeby připojí přední nápravu. Za normálních okolností jsou ovšem poháněna pouze zadní kola, jak se na Ferrari sluší a patří.Motor je členem současné rodiny dvanáctiválců Ferrari, ale poskytuje téměř o čtvrtinu více výkonu a o 16 procent silnější točivý moment než V12 pod kapotou Scaglietti. (Přesné hodnoty a další údaje hledejte v tabulce pod článkem). Sedmistupňová dvouspojková převodovka pomohla snížit spotřebu paliva na 15,4 l/100 km, mimo jiné zásluhou relativně rozumné hmotnosti. Ačkoliv má delší rozvor a pohon všech kol, je FF o padesát kilo lehčí než Scaglietti. K úspornosti provozu přispívá i systém stop-start a inteligentní dobíjení.Praktické zaměření Ferrari FF podtrhují i údaje o zavazadlovém prostoru: základním objemem 450 litrů překonává tento model většinu rodinných hatchbacků a po sklopení zadních sedadel se dostanete na 800 litrů, což stačí k pohodlné přepravě i hodně velké sady kufrů Louis Vuitton. O nabídce střešního nosiče se oficiální zpráva nezmiňuje, ale už nyní je jasné, že kdo bude chtít příští zimu ve Svatém Mořici zabodovat, nemůže přijet ničím jiným než Ferrari FF.

Pokud nepatříte k dobrým zákazníkům Ferrari, nejbližší příležitost prohlédnout si tento model naživo budete mít v březnu na autosalonu v Ženevě.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový dvanáctiválec
Palivobezolovnatý benzín
RozvodDOHC, 48 ventilů
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podél
Zdvihový objem (cm3)6262
Převodovkasedmistupňová dvouspojková
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Brzdy vpředukarbon-keramické kotoučové, Brembo
Brzdy vzadukarbon-keramické kotoučové, Brembo
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)485 kW/660 k v 8000 ot./min.
Točivý moment (Nm)683 Nm v 6000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)368
0-100 km/h (s)3,7
Nejvyšší rychlost (km/h)335
Spotřeba paliva (l/100 km)15,4 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4907
Šířka (mm)1953
Výška (mm)1379
Provozní hmotnost (kg)1795
Zavazadlový prostor (l)450 až 800 l
21.1.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist